Lijf & Lijn alle pijlers

Het is weer zo ver; kilo's kwijt wie doet er mee?

31-12-2007 09:37 1822 berichten
Januari staat voor de deur, het ideale moment om maar weer eens een poging te doen af te vallen.

Deze dagen eet ik alles wat ik wil om vanaf morgen de rem er op te zetten. Samen is dat makkelijker dan alleen!

Dus wie doet er mee en wil het jaar ook gezond beginnen.

Ik start trouwens met de sonja bakker methode zoals zo velen..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Haha, om continu actief te blijven zou ik er boven gaan hangen Stabilo .

Lekker Nespresso dat er weer wat af is! Erg he, het kan natuurlijk nooit snel genoeg gaan. En leuk dat je bent geslaagd met shoppen. Ik had afgelopen weekend een gelukje: winterjas in de aanbieding bij Esprit gescoord.

Ik had moeite om me te beheersen met de zoetigheid, ben maar even suikervrije dropjes gaan halen bij AH. In het kader van: niet zo gezond, maar in ieder geval weinig kcal .

Succes allemaal!
Blgh! Ik sta hartstikke stil Heb nu alweer op de weegschaal gekeken en geen milimeter verschoven.

Bah Bah Bah, en ik word ook gek van al die paaseitjes overal!

Sorry, ben shagrijnig meiden... Hoop dat het bij jullie beter gaat!

Fijne avond!
Balen Boompje, kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt! Een bloemetje om je een beetje op te vrolijken .

En de eitjes hebben het ook moeilijk, misschien een schrale troost
ben ik ook weer!

woensdag even helemaal mis gegaan, ipv aardappels, brocolli, vlees hebben we patat gehaald..en ik had al 3 boterhammen extra gegeten...

Nou ja gister de draad wel weer opgepakt..

Nespresso misschien heb je wel gewoon gelijk en zou ik met dit aantal kcal af moeten kunnen vallen. Misschien is het frustrerend voor mij dat ik gewend ben om veel sneller af te vallen waardoor het nu voelt alsof het niet goed gaat..Ik ben in elk geval nog steeds een kilo zwaarder dan afgelopen zondag en dat vind ik niet leuk...

Als ik maandag weer moet wegen op de sportschool wil ik toch wel afgevallen zijn!!

Pfff.....wat een gedoe!

Boompje, heb je je in kunnen houden?

Nespresso,leuk nieuwe kleren!! ik doe daar tijdelijk even niet aan omdat we aan het sparen zijn voor ons trouwen..maar als we straks getrouwd zijn ga ik weer lekker veel shoppen!!

Aine, lekker van de dropjes genoten
Wat een leuk plaatje Aine, geweldig!

Ik heb mij gister niet in kunnen houden en heb heel schaaltje paaseitjes leeg gegeten, kon het niet laten. En ze waren zoooo lekker! Nu wel schuldgevoel, maar nou ja, nieuwe ronde nieuwe kansen Vandaag lekker stuk lopen, als droog blijft.

Elsie, kan mij goed voorstellen hoor, dat het nu frustrerend is dat je aankomt, maar ik ben het eens met wat hier al eerder gepost werd; je lichaam is gewoon een beetje de draad kwijt. Eerst heel weinig eten, dan weer veel, dan weinig, dan enz enz. Het is weer opnieuw zoeken, maar je komt er wel! Succes, allemaal natuurlijk!
Goedemorgen allemaal!

Logisch hoor Elsie dat je hier van baalt. Je weet dat je in korte tijd veel kunt afvallen en dat gebeurt nu niet. Maar dat komt vast wel! En anders misschien maandag even overleggen met de dietiste?

Als ze maar lekker waren Boompje ! Niet te lang dat schuldgevoel houden hoor, vandaag inderdaad weer een nieuwe dag. Ik heb maandag een paaslunch op mijn werk en iedereen brengt wat mee. Ik ga voor een paasstol en iets zoets te snoepen, maar ik durf het nog niet te kopen. Erg toch he, maar ik weet dat ik me niet kan beheersen als ik het in huis heb. En ik denk niet dat mijn collega's suikervrije dropjes wensen bij de paaslunch, hahaha.

Gisteren is het goed gegaan. Gezond gegeten en een uurtje gestept. Het 'hardlopen' is er een beetje bij ingeschoten deze rare week, maar hoop ik vanavond weer te doen.

Succes iedereen en fijne dag!
aine, misschien maandag voor je werk nog maar even langs de winkel gaan, en dan de stol op je werk gelijk afgeven aan een collega met een afgesloten kast

mmm, die paasstollen mét nootjes, heerlijk is dat!

ik ben blij met het weekend; gisteren getekend voor het huis (JOEPIE ) én voor een keuken, dat was minder joepie, want we zijn behoorlijk genaaid. gelukkig waren ze zo dom om álle getekende offertes bij ons in de map te stoppen en hadden ze geen poot om op te staan hihi. maar behoorlijk vermoeiend zeg dat gezeur!

boompje; ik heb er ook een paar eitjes inzitten hoor vandaag. ze waren weer zó aant schreeuwen allemaal

elsie, je bent natuurlijk ook echt veel en snel afgevallen met sonja in januari maar je zag dat dat er ook (bijna) allemaal weer aanzat na een paar weken. nu leer je jezelf een goed eet en beweegpatroon aan en das pas echt lange termijndenken

nu lekker met vriendje een avondje op de bank met een wijntje en lekker bijkomen en uitrusten dit weekend!!
Hallo allemaal! Ben even wat minder aan het schrijven maar lees wel mee hoor. Mijn nieuwe baan is behoorlijk intensief en dan al het geregel omtrent de scheiding en dan nog een paar keer per week sporten. Het wordt momenteel gewoon wat te veel. De weegschaal laat nog wel gewichtsvermindering zien maar heeft ook met strees te maken natuurlijk.

Gisteren werd ik gewoon even niet lekker tijdens het sporten en ben dus ook maar eerder gestopt.

Over paaseitjes gesproken: ik heb ze maar niet in huis gehaald, kan vlak voor de paasdagen wel. Kan ik er ook niet teveel van nemen.

Succes allemaal met het afvallen, sporten en het weerstaan van al die lekkere verleidingen!

Welterusten!
Sayenne, logisch dat je veel aan je hoofd hebt! kun je het nog wel allemaal bolwerken? weten de kinderen het inmiddels al? Pas goed op jezelf hoor!!

Nespresso, gefeliciteerd met het huis, nu is het echt!! Keukens kopen is een vak apart!! wij zijn uiteindelijk erg tevreden maar zijn ook bij een keukenboer geweest die ons wilde naaien en de keuken bijna door ons strot duwde, grrr!

Lange termijn denken, VIND IK HELEMAAL NIET LEUK!!! ik heb nu 2 keer hardgelopen deze week 2 keer op de sportschool gesport met diplan groepje en vandaag alweer zwaarder...Ik weet; de aanhouder wint; volhouden etc, maar HET IS ZO MOEILIJK
Goedemorgen allemaal,

Allereerst een voor iedereen die het even moeilijk heeft! En daar reken ik mezelf ook maar even toe. Wat familieperikelen en ik ga dan ook zo de deur uit om er morgenavond pas weer in te lopen vrees ik. Iedereen een goed weekend gewenst en tot morgenavond! Ik sla het wegen even over, maar ga morgenavond uiteraard met jullie gegevens aan de slag.

Succes allemaal!
Aine, sterkte!!!
sterkte joh aine; klinkt niet fijn wat er aan de hand is

en elsie, ik vind het korte termijn resultaat ook een stuk fijner dan de lange termijn, maar heb 3 jaar geleden ondervonden dat die korte termijn toch echt niet werkt (anders was ik nu natuurlijk ook niet weer bezig met afvallen, hehe

geef het een maand de kans; je lichaam heeft echt tijd nodig om aan deze nieuwe situatie te wennen, en als je na een maand nog steeds niets kwijt bent, kun je altijd je dieet nog weer aanpassen toch? juist door nu gelijk wéér anders te gaan eten, maakt je lichaam nog meer in de war.

zo, dat was de rationele onderbouwing, helaas werkt de geest soms niet echt mee he

sayenne; ook voor jou een knap joh dat je jezelf toch redelijk op de been houdt. misschien toch ook af en toe wat tijd voor jezelf nemen om te relaxen, als dat lukt?

hier alles ok; heb een nacht van 13 uur geslapen was blijkbaar moe ofzo en weer 2 ons kwijt; 95 rond nu!
Hallo,

Heb net even bijgelezen.

Iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. Aine jij ook sterkte met hetgeen wat bij jou speelt.

Nespresso: probeer wel tijd voor mezelf te nemen en ga 's avonds vaak weg om maar niet in hetzelfde huis te zitten. Nu komt morgen die lange zondag eraan en daar zie je dan weer zo tegenop. Zal toch wel even doormoeten zo want hebben nog geen zicht op een woning voor hem.

Wil het afvallen toch wel volhouden maar moet wel luisteren naar mijn lichaam en die gaf donderdag toch aan dat ik een stapje terug moet gaan doen op sportgebied. Heb me voor genomen om nu maar 2 keer per week te gaan tot het weer wat rustiger is en vaker gebruik te maken van de zonnebank aldaar.

Een goed weekend en tot morgen.
Hé Sayenne, wat een vervelende situatie! Sterkte!

Nespresso, lekker bijgeslapen, 13 uur, wauw!

Aine, hoop dat de famperikelen enigzins op te lossen zijn? Succes daar!

Elsie, hoe is het nu met je? Doorzetten hè!

Hier weer niets eraf, sta al drie weken hartstikke stil.

Iemand nog tips?

Fijne zondag allemaal!
quote:Elsie26 schreef op 15 maart 2008 @ 08:29:

Sayenne, logisch dat je veel aan je hoofd hebt! kun je het nog wel allemaal bolwerken? weten de kinderen het inmiddels al? Pas goed op jezelf hoor!!

Nespresso, gefeliciteerd met het huis, nu is het echt!! Keukens kopen is een vak apart!! wij zijn uiteindelijk erg tevreden maar zijn ook bij een keukenboer geweest die ons wilde naaien en de keuken bijna door ons strot duwde, grrr!

Lange termijn denken, VIND IK HELEMAAL NIET LEUK!!! ik heb nu 2 keer hardgelopen deze week 2 keer op de sportschool gesport met diplan groepje en vandaag alweer zwaarder...Ik weet; de aanhouder wint; volhouden etc, maar HET IS ZO MOEILIJK

Hey Elsie,

Niet voor het een of het ander hoor, maar misschien is het beter voor jou om een tijdje niet te weten wat je weegt! Gewoon een maandje niet kijken als je je moet wegen bij de dietiste/sportschool. Laat ze het maar opschrijven, maar jij weet van niks. Zo voorkom je iedere keer die teleurstelling, want ik weet zeker dat wanneer jij zo goed bezig bent als nu (met af en toe zo'n lekker snoepdag) je echt wel een aantal kilo's kwijtraakt hoor!

Succes nog allemaal!

Grtz, Maddy
Ik heb gisteren de weegschaal opgeruimd, nu kan ik me dus niet meer 2 keer per dag wegen. Ik wil me alleen op de sportschool wegen, want ik wil wel weten hoe of wat, maar dan niet elke dag!!

Ik ben zo gewend om elke dag (meerdere keren ) op de weegschaal te staan dat het vanmorgen gewoon een beetje raar voelde, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer ik dat gewicht een beetje los kan laten en gezond eet en sport ik me veel beter ga voelen! Ik ga er voor!
You go girl!
Hier toch weer 0,4 eraf. Weeg nu 56 kg.

Knap Elsie dat je de weegschaal hebt opgeborgen, dat zou ik niet zomaar kunnen.

Maar ws als je nu per week wordt gewogen je het idd wat meer loslaat.

Boompje: wil wel vaker gebeuren hoor dat je even stilstaat, je lichaam moet dan even wennen aan de nieuwe wending die je het hebt gegeven. Grote kans dat als je gewoon volhoudt je straks weer als een tierelier afvalt.

Fijne zondag nog!
even een kort berichtje, want heb bezoek, maar toch weer 0.2 eraf (en nog wel gezondigd met zwemmen deze week)
hier nog steeds 95 rond vanochtend

zit nu wel aan de paaseitjes; dat dan weer wel. maargoed, morgen weer fietsen (vrees door de regen) en aan de salade!

nu even verder in het huishouden; kom vanavond nog wel even bijlezen!
Goed bezig meiden!
nespresso, well done!

sayenne, knap! pas je wel goed op jezelf??

Aine, hoe gaat het met je??

Ik ben nu al heel nieuwsgierig naar wat ik morgen op de sportschool zal wegen haha, kan het niet laten! ik reken op aangekomen,dan kan het alleen maar mee vallen??? aan mijn eetgedrag en sporten zal het in elk geval niet liggen!
that's the spirit elsie, en je bent nu in elk geval wel lief voor je lijf! en knap dat je de weegschaal hebt weggezet!

boompje, hou de moed erin; geen paaseitjes deze week en dan volgende week weer wat eraf voor de grote paas eetfestijnen beginnen (wij doen gelukkig beide ouders op 1 dag dus geen 2 heftige diners )

aine, weer thuis na de familieperikelen
Goedenavond allemaal! En bedankt voor alle berichtjes, dat doet goed! De familieperikelen zijn weer een beetje gesust geloof ik, ik wacht de volgende crisisoproep gewoon weer af .

* waarschuwing: ik ga nu eerst even spuien *

Ik heb namelijk uitermate slecht gegeten dit weekend. Geen avondeten op bijvoorbeeld maar wel drop, paaseitjes, chips, blokjes kaas en weet ik wat meer. Bah bah bah alles wat eetbaar was en ik kon vinden, is in mijn mond gestopt. Dat wordt een flinke tegenvaller morgen op de weegschaal. En ik was zo lekker bezig deze week, maar kon niet stoppen, erg jammer.... Morgen hoop ik de draad weer op te pakken, maar zal eerst wel staan te tieren tegen mezelf als ik zie wat het resultaat is. Sporten is er ook niet van gekomen natuurlijk, dat helpt uiteraard ook niet. Zo, dat lucht lekker op . *spuimodus weer uit*

Eens even lezen hoe het bij jullie is gegaan. Goede actie Elsie om het wegen even los te laten. Het moet ook geen obsessie worden natuurlijk. En je bent hartstikke gezond bezig, da's het mooie !

En Sayenne ook weer wat kwijt, je blijft dalen in gewicht! Maar wel oppassen dat je niet te weinig energie hebt in deze moeilijke periode, goed op jezelf letten hè!

Nespresso ondanks de eitjes ook afgevallen, goed hoor! En dapper hoor dat je de regen gaat trotseren. Ook nog wat kcal verloren met het huishouden of zou het aan het slaapdieet liggen? Je mag altijd hier aan de slag als het poetsen je bevalt hoor . En leuk dat het huis en de keuken zijn gelukt!

Shit Boompje, dat het even niet wil ! De moed niet verliezen hoor, het positieve is dat je niet aankomt en gezond bezig bent. Da's vast een schrale troost, maar die kilo's gaan er echt weer af als je op de gezonde toer doorgaat!

En Pluisje ook op de goede weg! Ben je al begonnen in je nieuwe baan? Ik heb in mijn hoofd dat je nog even van vakantie mag genieten geloof ik?

Ik vergeet vast nog een paar mensen (Stabilo, Sweety, Kloontje, Aruba, Janneke, Irene en anderen, hoe gaat het bij jullie?)

Ik ga de tabels even bijwerken, tot zo!
En de tabel van deze week. Even de pagina vernieuwen met F5 of de twee groene pijltjes naast de adresbalk.

Om de moed erin te houden hier een flinke aanmoediging voor iedereen !

anoniem_42552 wijzigde dit bericht op 17-03-2008 20:43
Reden: Stabilo en Elsie toegevoegd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven