wie is er creatief?

31-03-2012 17:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn opa en oma die binnenkort 55 jaar getrouwd zijn, is de hele familie een soort glossy in elkaar aan het zetten, dat wil zeggen iedereen levert wat spul aan en 1 persoon zet dit in elkaar tot een glossy en laat het drukken. Nu heb ik al het een en ander: fotootjes van de achterkleinkinderen, verhaaltje over ze, etc, maar ik ben niet echt, of eerder echt niet creatief. Hebben jullie nog een leuk idee?

Mijn ouders maken bijvoorbeeld een wie-is-wie, met babyfoto's van elk lid van de familie.
- recept van iets dat oma/opa altijd maakt?

- mode van 55 jaar geleden? Liggen er bij opa/oma nog oude kleren op zolder? (klein)kinderen laten aantrekken, leuke foto's van maken?

- tips voor een lang en gelukkig huwelijk?

- make-up tips voor 80 plussers?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Modereportage of 'wat dragen zij'.
Favoriete recepten van de fam? Een pagina met coupons voor leuke dingen of handige dingen.
Een horoscoop, natuurlijk.
Opa en oma weten vast wel welke kinderen wat lekker vonden, recept opschrijven en mogen ze raden bij welk kind het hoort.

( zoiets?)

Of vakantiefoto's op jaartal.
Een pagina met wat er in het nieuws stond op hun trouwdag.
Wat ook hilarisch is (maar veel werk) is een fotostrip.
De kleinkinderen, een vraaggesprek met oma of opa apart, afnemen, hoe ze elkaar ontmoet hebben.

En dan in het blad afdrukken?

Succes!, superleuk idee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Recept van hun lievelingseten ? Verslag van een (buitenlandse) reis met foto's erbij ? Interview met (oud) buren ? Tekeningen van (achter)kleinkinderen ?

Veel plezier met het maken van een glossy !
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
Bij mijn creativiteit is het einde al in zicht helaas maar ik wilde alleen maar zeggen dat ik het een super leuk idee vind! :-)
quote:NouEvenNiet schreef op 31 maart 2012 @ 18:07:

Een horoscoop, natuurlijk.

Met wat ze de volgende 10 jaar te wachten saat?

Ik gok dat opa en oma bij 65 jaar getrouwd toch wel ergens tegen de 90 aanlopen.

De enige toekomst die ik dan zie is niet leuk voor een cadeauboekje

ow excuus 55 jaar, nou ja dan heb je iets meer ruimte
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een medley van (romantische) muziek uit hun tijd...
Wat een leuk idee dit! Verder geen nuttige bijdrage, maar lijkt me best leuk om zoiets te krijgen (en te maken )
quote:nlies schreef op 31 maart 2012 @ 18:19:

[...]

Met wat ze de volgende 10 jaar te wachten saat?

Ik gok dat opa en oma bij 65 jaar getrouwd toch wel ergens tegen de 90 aanlopen.

De enige toekomst die ik dan zie is niet leuk voor een cadeauboekjeDa's ook leuk!. Dat ze samen bij de Olympische Spelen in Nederland in het publiek zitten, aan de kant staan van de Elfstedentocht in het jaar 2020 en dat ze samen op de spaceshuttle stappen en een rondje om de aarde maken...
hihi nlies, ik lig dubbel om je opmerking, opa wordt 85, oma 77.

Recepten zijn al gejat door een ander familielid. Eindeloos, ik heb inderdaad "interview"afgenomen bij mijn kinderen van 1 en 3, hilarisch voor mij, ben benieuwd wat opa en oma ervan vinden want mijn jongste zegt alleen ja.

Ik ga eens op zoek naar nieuws op hun trouwdag, leuk idee! En mode van 55 jaar geleden ook zoeken. Medley is wat lastig in een boek.

Fotostrip ook superleuk maar jeetje!

Ik dacht nog aan een rubriek Lieve.... (stond toch vroeger in de libelle of zo? ) ik weet alleen niet goed hoe ik er aan ga beginnen.
Een familie abc? inderdaad iets over memory lane, fotos van oude huizen, scholen, ofzo?
Welk muziek nummer er was toen ze trouwden, geboren werden etc.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Leuk idee TO!

Wij hebben ooit een soort van reünie gehad van de familie. Ik had bij ieder gezin van die familie enkele oude foto's opgehaald en gescand. Dit heb ik verwerkt in een quiz, met vragen als: 'Wie zit hier op de bank een ijsje te eten?' Of 'Waar is deze foto gemaakt?'

Het waren foto's van ca. 1930 t/m zo'n 20 jaar geleden (nieuwe foto's zouden te makkelijk zijn). Ook had ik wat oude foto's van internet gehaald. Van een voetbalteam uit de jaren '50 bvb. en van een paar kleuters met een poppenwagen. En het leuk daaraan was, dat er veel mensen waren die meenden zichzelf of een ander familielid te herkennen in die internetfoto's!

Je kunt dit ook als quiz o.i.d. in die glossy plaatsen.
Hebben jullie geen leuke verhalen over logeerpartijen bij opa en oma?
Lieve mona, was geloof ik van prive.( Oh, was vraag het aan Mona)
quote:redband schreef op 31 maart 2012 @ 18:30:

Lieve mona, was geloof ik van prive.( Oh, was vraag het aan Mona)En Live Lita was van de Libel, stukje ouder dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ingezonden brieven van iedereen voor opa en oma.

Een puzzel, via deze link kan je ook kruiswoordpuzzels maken.

http://www.discoveryeducation.com/free-puzzlemaker

Edit: De link erbij zetten is wel handig!
Misschien een artikel over prijzen toen en nu? Wat betaalden ze voor hun huis, een paar schoenen en een pak melk/brood/koffie etc in 1955 en wat betalen we nu (bij het nu bedrag tussen haakjes het bedrag in guldens er achter zetten).
Zoek es uit/vraag na wat 'typisch' voor jullie familie is. Dwz: gewoonten, uitspraken, liefhebberijen, gekkigheidjes/pesterijtjes, geliefde recepten, vakantiebestemmingen, tijdsbesteding...enz.

Dat wat jullie familie kenmerkt, zeg maar. Daar is vast wel een heleboel mee te doen...

Succes met dit leuke project!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven