Ontstressen????

03-05-2012 16:12 17 berichten
Een vraagje, hoe ontstressen jullie?? Ik heb nu bijna twee weken vakantie, eerste week zit er bijna op. Maar ik heb van al mijn plannen nog niks uitgevoerd... Dit geeft dan weer het gevoel: volgende week moet ik weer werken en dan heb ik ook geen tijd...

Pfff... Ik word er gewoon moedeloos van en weer gestresst... Iemand tips???
Waarom heb je plannen als je vakantie hebt? Laat los, laat alles los. Je hoeft he-le-maal niets. Ga zitten. Doe je ogen dicht, let op je ademhaling en vraag je af: waar heb ik NU zin in. Dat kan varieren van met een kop thee op bed gaan zitten tot de auto pakken en naar Dusseldorf rijden met een vriendin.

En dat ga je dan lekker doen.

Je vakantie is er niet om achterstallige to-do lijstjes weg te werken!
Alle reacties Link kopieren
Inkoppertje: niet teveel plannen. Stel je verwachtingen bij.
doe je dingen die je "moet" doen en beloon jezelf met leuke dingen...
geen tijd voor wat?
Geen betere garantie voor stress dan jezelf dingen op te leggen die je niet waar wilt maken.

Dus inderdaad, maak geen plannen, eis niets van jezelf en neem het leven/de vakantie zoals die komt. Zin om te winkelen? Dan ga je winkelen. Zin om te cocoonen? Dan doe je dat.

Maar je druk gaan zitten maken om alles wat je eigenlijk zou 'moeten' doen...
quote:artcreation schreef op 03 mei 2012 @ 16:20:

doe je dingen die je "moet" doen en beloon jezelf met leuke dingen...Ja, of lekker niet
Dank jullie wel. Soms zijn de antwoorden zo simpel...
Lekker een dagje naar de sauna? Of naar het strand. Een boswandeling maken. Heerlijk juist.

O en natuurlijk een goed boek lezen.
Al 55 minuten niks aan het doen, behalve tv kijken en met de katten knuffelen... Ik doe vanaf nu alleen die dingen die ik echt wil!! Geen zin om te sporten, dan maar niet. Geen zin om het huishouden te doen, die ene dag maakt vast niks uit...
quote:bloemetje77 schreef op 03 mei 2012 @ 16:18:

Waarom heb je plannen als je vakantie hebt? Laat los, laat alles los. Je hoeft he-le-maal niets. Ga zitten. Doe je ogen dicht, let op je ademhaling en vraag je af: waar heb ik NU zin in. Dat kan varieren van met een kop thee op bed gaan zitten tot de auto pakken en naar Dusseldorf rijden met een vriendin.

En dat ga je dan lekker doen.

Je vakantie is er niet om achterstallige to-do lijstjes weg te werken!Goed gezegd!!
Nou.... vakantie brengt meer stres bij mensen dan gewoon moeten werken, of de kinderen naar school doen.

Dus ik heb geen advies, want ik ben zelf een streskip.

Ik lees wel ff mee voor de gouden tip
Welkom dolores007,

Ik heb een vrij lange periode veel te veel gedaan, gewerkt, moeten doen... Nu hoef ik niks... Ik raak er helemaal van in de war...

Ik hoop dat de gouden tip snel opduikt...
Ik kan niet ontstressen en daar word ik gek van, ben zon enorme stressbal afentoe en heb veel te veel energie. Als ik echt echt agressief word dan flesjes kapotgooien tegen de muur achterom, heb je wel veel opruimwerk erna ;)
De verandering en de eisen waaraan een vakantie moet voldoen... en alles wat je in de vakantie in wil halen... maakt dat je vakantie een marteling is.

En zeker als je gewoon geen stilzitter bent.
Ik kan ook niet lang stilzitten... En inderdaad, dingen inhalen... Dan ben ik straks weer moe van het inhalen haha..

Ik kan echt alleen maar niks doen met veertig graden koorts... Maar ja, das ook niet prettig...
quote:dolores007 schreef op 03 mei 2012 @ 17:59:

De verandering en de eisen waaraan een vakantie moet voldoen... en alles wat je in de vakantie in wil halen... maakt dat je vakantie een marteling is.

En zeker als je gewoon geen stilzitter bent.

Maar wie zegt dat je in je vakantie stil moet zitten? Wat je 'moet' doen is leren om niet altijd net iets meer van jezelf te eisen da je eigenlijk waar kunt (wilt) maken. Maar als je houdt van druk doen, plan je je hele vakantie toch lekker vol met afspraken, uitjes, musea, en weet ik veel wat.

Niet iedere vakantie bestaat uit 14 dagen in de hangmat.

En 'de eisen waaraan een vakantie moet voldoen', die bestaan alleen in juouw eiegen hoofd. JIJ stelt die eisen, niemand anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven