Entertainment alle pijlers

Leonard Cohen

01-05-2012 14:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels de kaartjes al ruim anderhalve week in huis. Maar helaas nog even geduld tot 21 augustus voor het concert. Toen ik las dat hij zou komen moest ik er gewoon heen, bedoel dit is misschien wel de laatste kans

Zijn hier meer Leonard Cohen fans en zoja, gaan jullie ook?

En zal ik met mijn 25 de jongste zijn
Famous blue raincoat vind ik ook heel mooi. En Chelsea Hotel.

It Just Feels ken ik inderdaad niet.

Wie heeft het wel gezongen?

99 euro voor een kaartje, da's niet mis...
Dit vind ik echt een meesterlijke zin:

I don't mean to suggest that I loved you the best,

I can't keep track of each fallen robin.

I remember you well in the Chelsea Hotel,

that's all, I don't even think of you that often.
99 voor eerste rang idd, ik zit daarom tweede

It Just Feels is opgenomen door Sylvie Marechal en verscheen op het album Voie Lactée.

wil nog steedsn kijken of ik het ergens online kan vinden

Ik ken het nummer uit een boek met al zijn songteksten dat ik heb
@Melpomene, inderdaad prachtig stukje. en dat terwijl menig man jaloers op hem zou zijn geweest
Nou!
It just feels, door Sylvie Maréchal kun je hier beluisteren:

http://www.reverbnation.com/play_now/song_1892849
quote:Melpomene schreef op 02 mei 2012 @ 17:44:

It just feels, door Sylvie Maréchal kun je hier beluisteren:

http://www.reverbnation.com/play_now/song_1892849

moet er even aan wennen, grin. op de een of andere manier verwacht je toch andere muziek

ben wel nieuwsgierig hoe het had geklonken als hij het nummer zelf had opgenomen.
j
quote:darkrainbow schreef op 02 mei 2012 @ 15:25:

en Chelase Hotel is ook erg mooi, zeker als je weet over wie het gaat

.please do tell!
n
quote:lucretiatox schreef op 02 mei 2012 @ 19:45:

[...]

please do tell!grin, het schijnt te gaan over Janis Joplin
quote:darkrainbow schreef op 02 mei 2012 @ 19:38:

[...]

moet er even aan wennen, grin. op de een of andere manier verwacht je toch andere muziek

ben wel nieuwsgierig hoe het had geklonken als hij het nummer zelf had opgenomen.Ik vond het een vrij irritante uitvoering. Ik zou ook graag zijn versie willen horen.
quote:SjakieAfhakie schreef op 02 mei 2012 @ 19:45:

[...]

Wauw, kende ik niet, heel mooi!

De hele tekst is prachtig:

The birds they sang at the break of day

"Start again", I heard them say

Don't dwell on what has passed away

Or what is yet to be

Ah, the wars they will be fought again

The holy dove, she will be caught again

Bought and sold and bought again

The dove is never free

Ring the bells that still can ring

Forget your perfect offering

There is a crack, a crack in everything

That's how the light gets in

We asked for signs, the signs were sent

The birth betrayed, the marriage spent

Yeah, the widowhood of every government

Signs for all to see

I can't run no more with that lawless crowd

While the killers in high places say their prayers out loud

But they've summoned, they've summoned up a thundercloud

And they're going to hear from me

You can add up the parts, you won't have the sum

You can strike up the march, there is no drum

Every heart, every heart to love will come

But like a refugee

Ik ben ook zo'n beetje van jouw leeftijd en een Cohen fan. Lievelingsnummer is lastig, maar als ik moet kiezen zeg ik 'Bird on a wire'. Ik ga trouwens ook naar het concert
quote:Melpomene schreef op 03 mei 2012 @ 18:45:

[...]

Ik vond het een vrij irritante uitvoering. Ik zou ook graag zijn versie willen horen.

maar die heeft hij dus helaas nooit gedaan.

erg jammer.
quote:blinkiebill schreef op 03 mei 2012 @ 19:02:

Ik ben ook zo'n beetje van jouw leeftijd en een Cohen fan. Lievelingsnummer is lastig, maar als ik moet kiezen zeg ik 'Bird on a wire'. Ik ga trouwens ook naar het concert

die is ook echt super mooi ja.

welke dag ga je?
21 augustus ik ben fan geworden door mn schoonvader een Cohen fanaat van het eerste uur. Ooit een reis met de auto gemaakt met alleen maar Cohen cd's in dr auto.
Oooh ik wil ook!!! Zo jammer dat het duur is en we echt echt blut zijn. Maar dit is een van de weinige artiesten die we allebei steengoed vinden en als ik een live registratie van zn concert zie vind ik het steeds weer geweldig....

Over hallelujah, het gaat geloof ik ovok over de muzikale samenstelling (the fourth, the fifth, the minor fall, the major lift) van een psalm. Lijkt sowieso gebaseerd op een psalm- melodie (als je het ritme wegdenkt).

Ik vind famous blue raincoat ook heeeeeel mooi!
ik ook de 21e, nu al zin in.

wel jammer 26gelukkig, maar zijn idd super prijzig.

hier ook fan vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde. leerde hem eigenlijk pas kennen nadat lisa lois hallelujah deed. En vond het origineel meteen tich keer mooier. En ben toen meteen in al zijn muziek gedoken. Kan echt uren luisteren en wegdromen bij zijn teksten.

En de live registratie van zijn concert is echt geweldig, de man heeft ook echt humor.
Is het verhaal ook niet, dat hij zich eigenlijk al had teruggetrokken en als monnik leefde, maar dat zijn manager al zijn geld op had gemaakt, en hij dus weer het podium op moest? Even zoeken. Ja:

Since late 1970s, Cohen has been associated with the Buddhist monk and teacher Kyozan Joshu Sasaki, regularly visiting him at Mount Baldy Zen Center and serving him as personal assistant during Cohen's own reclusion into Mt. Baldy monastery in the 1990s. Roshi appears as regular motif or addressee in Cohen's poetry, especially in the Book of Longing, and also took part in 1997 documentary about Cohen's monastery years, Leonard Cohen: Spring 1996. Cohen's 2001 album Ten New Songs is dedicated to Joshu Sasaki. [Hij is trouwens altijd joods gebleven].

Verder uit de tekst op Wiki:

On 8 October 2005, Cohen alleged that his longtime former manager, Kelley Lynch, misappropriated over US $5 million from Cohen's retirement fund leaving only $150,000.[31][32] Cohen was sued in turn by other former business associates.[31] These events placed him in the public spotlight, including a cover feature on him with the headline "Devastated!" in Canada's Maclean's magazine.[32] In March 2006, Cohen won a civil suit and was awarded US $9 million by a Los Angeles County superior court. Lynch, however, ignored the suit and did not respond to a subpoena issued for her financial records.[33] As a result it has been widely reported that Cohen may never be able to collect the awarded amount.[34] In 2007, US. District Judge Lewis T. Babcock dismissed a claim by Cohen for more than US $4.5 million against Colorado investment firm Agile Group, and in 2008 he dismissed a defamation suit that Agile Group filed against Cohen.[35] Cohen has been under new management since April 2005.

Er wordt ook een mooie doc vermeld: http://www.youtube.com/watch?v=HJuJQI0RMiw

Over zijn tijd in een zenklooster. Hij is ook echt zenmonnik.
Ik vind zijn muziek prachtig, maar geloof niet dat het een mooi concert gaat worden op zo'n locatie, dus heb bewust gekozen niet te gaan. Als hij nou in Paradiso zou spelen ...
@Melpomene had idd ook wel eens zo iets gehoord. Maar wist ook niet hoe het precies zat.

@hedda2hedda het wordt een groot zit concert, dus dan is paradiso sowieso niet echt geschikt.

En ik ken het Olympisch Stadion alleen van langsrijden, dus heb geen idee hoe het daar zal zijn.
Ik weet dat het een groot zitconcert wordt, darkrainbow. Ik geef alleen aan dat ik m liever in een klein donker zaaltje zou willen zien,eventueel zou de Rabozaal van Melkweg/Stadsschouwburg of Carré ook een mooie plek zijn, maar niet in een stadion.
snap ik, lijkt me ook heel mooi. dacht dat het je meer ging om het olympisch stadion ansich.

maar denk dat hij hier dan 10 avonden had moeten staan vanwege alle animo. of dat de kaartjes dan helemaal onbetaalbaar zouden zijn.

Dus tja, dan maar voor second best. Want wil hem toch heel graag zien.
Ik hou niet zo van die massale evenementen, dus ik ga er nooit heen. Moet wel naar Pinkpop (al lang geleden afgesproken) en ik zie er nu al enigszins tegenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven