sterfdag vader
zondag 6 mei 2012 om 08:19
Wil even kwijt dat ik ontzettend baal. Eergister was het 2 jaar geleden dat mijn vader is overleden. Sinds zijn overlijden ben ik alleen, omdat ik geen broer of zus heb. Ik had een goede band met mijn vader. Hij was een lieve man die ook veel deed voor een ander, altijd klaar stond voor een ander en hielp waar hij kon. Vooral voor zijn 7 broers en zussen en hun kinderen deed hij veel. Eergister heb ik van niemand van de familie iets gehoord. Ik voel me behoorlijk aan de kant gezet.
zondag 6 mei 2012 om 10:07
@astrape: Ik vind het zelf niet redelijk om iemand te laten zitten als je weet dat deze in een moeilijke periode zit.Zoiets doe je niet als je een beetje menselijk bent. En daar ben ik heel boos over ja.
Ik vind het moeilijk om zonder ouders, broers en zussen te zijn. Ik ben laatst op vakantie geweest met een paar mensen. Bij thuiskomst gingen ze meteen naar hun ouders om hun verhalen te vertellen en ik heb dat dan niet. Zulke dingen vind ik heel moeilijk en voel ik mij erg alleen.
Ik vind het moeilijk om zonder ouders, broers en zussen te zijn. Ik ben laatst op vakantie geweest met een paar mensen. Bij thuiskomst gingen ze meteen naar hun ouders om hun verhalen te vertellen en ik heb dat dan niet. Zulke dingen vind ik heel moeilijk en voel ik mij erg alleen.
zondag 6 mei 2012 om 10:07
Koppel je vader nou eens wat meer los van jou.
Jij krijgt niet de credits voor het goede gedrag van je vader.
Jouw vader heeft met liefde mensen geholpen. Daar heb jij niets mee te maken.
Dat heeft hij gedaan niemand anders.
Je moet je eigen credits opbouwen en kunt niet meeliften op andermans succes.
Jij krijgt niet de credits voor het goede gedrag van je vader.
Jouw vader heeft met liefde mensen geholpen. Daar heb jij niets mee te maken.
Dat heeft hij gedaan niemand anders.
Je moet je eigen credits opbouwen en kunt niet meeliften op andermans succes.
zondag 6 mei 2012 om 10:09
quote:jazz9 schreef op 06 mei 2012 @ 09:48:Ik moet dus alles zelf aan gaan geven. Daaag. Mijn opa is al 15 jaar dood en mijn oma al 35 jaar. Toch houden ze elk jaar een herdenking. Als vanzelfsprekend. Dan hoeft er niets aangegeven te worden.Ga daar dan heen. 1 herdenkingsdag voor 2 kan ook een voor 3 worden.
zondag 6 mei 2012 om 10:09
quote:evi82 schreef op 06 mei 2012 @ 10:04:
Los daarvan ben ik het met je eens hoor, dat het best apart is dat het zo gaat. Ik weet nog dat mijn ouders jarenlang kerstkaarten kregen van bijvoorbeeld vrienden of collega's van mijn vader. Toen mijn vader stierf kreeg mijn moeder ineens heel wat minder kerstkaarten. Dat zijn dan toch ook heel aparte dingen. Dan heb je het niet over familie maar toch.Vind dat best logisch als het om vrienden en collega's van je vader ging. Zij stuurden die kaarten naar hem (en uit beleefdheid zetten ze je moeders naam er ook op) Als jouw ouders gescheiden zouden zijn zouden die vrienden van hem ook niet meer iets naar je moeder sturen, maar weer alleen aan hem.
Los daarvan ben ik het met je eens hoor, dat het best apart is dat het zo gaat. Ik weet nog dat mijn ouders jarenlang kerstkaarten kregen van bijvoorbeeld vrienden of collega's van mijn vader. Toen mijn vader stierf kreeg mijn moeder ineens heel wat minder kerstkaarten. Dat zijn dan toch ook heel aparte dingen. Dan heb je het niet over familie maar toch.Vind dat best logisch als het om vrienden en collega's van je vader ging. Zij stuurden die kaarten naar hem (en uit beleefdheid zetten ze je moeders naam er ook op) Als jouw ouders gescheiden zouden zijn zouden die vrienden van hem ook niet meer iets naar je moeder sturen, maar weer alleen aan hem.
zondag 6 mei 2012 om 10:10
@sinnombre: ik heb al heel vaak gezegd dat als hij dit had geweten, dat hij mensen dus niet had geholpen. Hij was er attent en behulpzaam voor mensen, en verwachtte dat mensen dat andersom ook waren. Dus als hij dit had geweten dan had hij geen credits opgebouwd zoals jij dat noemt, want dan had hij mensen niet geholpen. Misschien dat jij zo niet bent, maar hij was wel zo.
zondag 6 mei 2012 om 10:13
zondag 6 mei 2012 om 10:13
quote:elninjoo schreef op 06 mei 2012 @ 10:09:
[...]
Vind dat best logisch als het om vrienden en collega's van je vader ging. Zij stuurden die kaarten naar hem (en uit beleefdheid zetten ze je moeders naam er ook op) Als jouw ouders gescheiden zouden zijn zouden die vrienden van hem ook niet meer iets naar je moeder sturen, maar weer alleen aan hem.Ik vond dat zelf vrij hard voor mijn moeder. Alsof ze na 25 jaar een kaartje samen uit het adresboekje waren geschrapt (en dat was natuurlijk ook zo).
[...]
Vind dat best logisch als het om vrienden en collega's van je vader ging. Zij stuurden die kaarten naar hem (en uit beleefdheid zetten ze je moeders naam er ook op) Als jouw ouders gescheiden zouden zijn zouden die vrienden van hem ook niet meer iets naar je moeder sturen, maar weer alleen aan hem.Ik vond dat zelf vrij hard voor mijn moeder. Alsof ze na 25 jaar een kaartje samen uit het adresboekje waren geschrapt (en dat was natuurlijk ook zo).
zondag 6 mei 2012 om 10:17
Ik zeg dat, dat hij mensen dan niet had geholpen. Er zijn meer mensen die dat ook zeggen, want zij kennen mijn vader en jij niet.
Ik ben inderdaad niet bereid er anders tegenaan te kijken want ik vind het asociale manier van reageren. Ik heb mijn oplossing daarom al gevonden. Ik richt mij voortaan alleen nog op mensen die mij niet 'vergeten'en zet een dikke streep door mensen die dat wel doen.
Ik ben inderdaad niet bereid er anders tegenaan te kijken want ik vind het asociale manier van reageren. Ik heb mijn oplossing daarom al gevonden. Ik richt mij voortaan alleen nog op mensen die mij niet 'vergeten'en zet een dikke streep door mensen die dat wel doen.
zondag 6 mei 2012 om 10:23
Jij hebt op iedereen wat aan te merken. Je collega's, je [schoon]familie..Allemaal laten ze jou vallen in jouw ogen. Kan het niet zijn dat het ligt aan hoe je jezelf opstelt?
Jammer dat je dat nog altijd niet wilt inzien.
Misschien is het een idee om een psych raad te plegen om anders met je verbittering/slachtofferrol om te gaan.
Jammer dat je dat nog altijd niet wilt inzien.
Misschien is het een idee om een psych raad te plegen om anders met je verbittering/slachtofferrol om te gaan.
zondag 6 mei 2012 om 10:23
quote:jazz9 schreef op 06 mei 2012 @ 10:19:
@sinnombre: wat is het verschil? Ik hoor nu ook nooit iets. Dus leg mij dan uit wat het verschil is in dit geval tussen wel en geen familie hebben?Jazz, ik ben dit met je eens hoor. Hier spreek ik de familie van mijn vaders kant ook nooit meer. Ik heb geprobeerd de boel nog een beetje bij elkaar te houden, maar nadat ik geen initiatief meer nam, kwam er van de rest ook niks meer terug. Jammer, maar ik had niet meer van ze verwacht dus ik ben er verder ook niet verdrietig over. Ik heb het geprobeerd maar als het dan van een ander moet komen, komt het niet. Nou dan niet. Als je wel meer verwachtingen van ze hebt zoals in jouw geval, kan ik me voorstellen dat het heel verdrietig en pijnlijk is.
@sinnombre: wat is het verschil? Ik hoor nu ook nooit iets. Dus leg mij dan uit wat het verschil is in dit geval tussen wel en geen familie hebben?Jazz, ik ben dit met je eens hoor. Hier spreek ik de familie van mijn vaders kant ook nooit meer. Ik heb geprobeerd de boel nog een beetje bij elkaar te houden, maar nadat ik geen initiatief meer nam, kwam er van de rest ook niks meer terug. Jammer, maar ik had niet meer van ze verwacht dus ik ben er verder ook niet verdrietig over. Ik heb het geprobeerd maar als het dan van een ander moet komen, komt het niet. Nou dan niet. Als je wel meer verwachtingen van ze hebt zoals in jouw geval, kan ik me voorstellen dat het heel verdrietig en pijnlijk is.
zondag 6 mei 2012 om 10:29
quote:jazz9 schreef op 06 mei 2012 @ 10:22:
Nee laten ook niets horen op verjaardag van mijn vader. Meesten houden geen verjaardag en verder belt niemand en komt ook nooit iemand langs. Ik woon 1 uurtje rijden van ze vandaan, ik denk dat het te ver is.
En jij probeert wel contact te houden?
Als het zo eenzijdig is, dan zou ik er maar mee stoppen ja. Erg jammer.
Nee laten ook niets horen op verjaardag van mijn vader. Meesten houden geen verjaardag en verder belt niemand en komt ook nooit iemand langs. Ik woon 1 uurtje rijden van ze vandaan, ik denk dat het te ver is.
En jij probeert wel contact te houden?
Als het zo eenzijdig is, dan zou ik er maar mee stoppen ja. Erg jammer.
@ e vis82: Ik snap het. Daarom is het nu gewoon beter voor mij om mij te richten op mensen die er wel voor me zijn. Dat neemt niet weg dat ik het asociaal vind van familie om iemand zo te laten zitten. Ik vind ook dat ik andersom mensen ook niet meer bij hoef te staan. dat doen ze bij mij ook niet. Ik vind dat zelf ook erg hard want zo ben ik helemaal niet. Maar ik heb er gewoon geen zin meer in op deze manier.
quote:Ikbenanoniem schreef op 06 mei 2012 @ 10:26:
Ik heb een heel sterk deja vu gevoel bij dit topic. Heb je eerder een topic over dit onderwerp geopend Jazz?
Dat was ook een TO die compleet de redelijkheid uit het oog verloor en wilde dat alles op haar manier gebeurde of dan maar niet.Dit dus. Jazz opent wel vaker van dit soort topics en ze doet me ook heel erg denken aan een andere forummer die vaak van dit soort topics opende in het verleden.
Ik heb een heel sterk deja vu gevoel bij dit topic. Heb je eerder een topic over dit onderwerp geopend Jazz?
Dat was ook een TO die compleet de redelijkheid uit het oog verloor en wilde dat alles op haar manier gebeurde of dan maar niet.Dit dus. Jazz opent wel vaker van dit soort topics en ze doet me ook heel erg denken aan een andere forummer die vaak van dit soort topics opende in het verleden.