schone schijn bedriegt...

13-05-2012 01:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de vrolijkste mama van de wereld, volgens mijn kinderen.

Het lekkerste en gekste wijf van de wereld volgens vriendinnen

De meest opgewekte en lieve vrouw volgens mijn man

Ik voel me alleen alles behalve bovenstaande, mijn automutilatie is weer terug, ik ontzeg mezelf weer eten, of ga juist in overschot eten, kan weer niet slapen, ben overmatig aan het poetsen.

Wil "verdwijnen", niet meer voelen, gewoon geen zin meer...

want als ik het ook maar aan iemand probeer uit te leggen, zeggen ze, ach meid, maak je niet druk.

En zo kennen wij je helemaal niet, dus zal het ook wel niet zo diep zijn.

Jij, diegene die iedereen omhoog trekt, altijd van het zwartste zwart weet jij nog kleur te maken, nee meid, je stelt je aan.

En iid ik loop normaal over straat, en in gezelschap ben ik nog even "leuk" maar mijn hoofd doet anders...

geen idee, wilde het ff kwijt...
Heb je er toen hulp bij gezocht? Zo ja, is het misschien een idee om met hen weer contact te zoeken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nee, ben er eerdermet eigen kracht weer uitgekomen, daarom dat ook niemand het ziet, ik schijn zo'n "kracht"uit te stralen.
Ik herken alles behalve jouw automutilatie.

En ik probeer het automutileren echt tegen te gaan, iets doen, of zoals nu ff schrijven, maar t werkt gewoonweg niet...
thnx andersnogiets ook jij *knuf*
Moeilijk, als complimenten 'n last worden.
Als niemand in jouw omgeving jou begrijpt dan zou ik toch eens met een professional gaan praten. Grote kans dat die je wel begrijpt. En een beetje erkenning van je problemen lijkt me voor jou in ieder geval prettiger dan zoals het nu gaat.

Verder geen verstand van hoor. Maar het is geen schande om hulp te vragen als je het even niet meer trekt. Maandag naar de ha en een verwijzing vragen voor een psycholoog?

leentje...mss wel, maar geen idee wat ik tegen de HA moet zeggen, het gaat niet zo goed met me?...de man ziet me aankomen, de enige keren dat ik er kwam was ivm zwangerschap.
Maar een HA is daar toch ook voor? Ook al ben nooit eerder gekomen met deze klachten?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Moet zeggen dat ik me enerzijds ook ontzettend schaam, waarom kon ik het eerder wel en nu niet?...voelt dom, falend...
Hulp zoeken is falen? Zou je dat ook tegen een vriendin zeggen?

Ik denk dat je gewoon de symptomen aan je huisarts moet vertellen, dan word je van daaruit verder geholpen.
Ga in therapie!
Jouw huisarts is echt wel wat gewend hoor. Zeg gewoon tegen je ha wat je in je openingspost hebt geschreven. Of print hem uit en overhandig hem aan je ha. Zeg er dan desnoods bij dat je het moeilijk vindt om daarover te praten.

En hulp vragen is geen teken van zwakte. Ik denk zelfs eerder het tegenovergestelde.
@dubiootje, nee...maar ik zie het wel zo, juist omdat ik er eerder zelf uit ben gekomen.
ik automutileerde ook ,vroeger soms komt het terug een paar maanden niet gedaan ook stop ik zelf

is er een trigger geweest waardoor je weer begonnen bent?
Ja, al een hele tijd en pas is het geknapt, zeg maar.
Heel herkenbaar, heb je hier weleens professionele hulp voor gehad?
nee, kon het tot nu toe zelf aan,...
quote:LadyLoveBug schreef op 13 mei 2012 @ 03:28:

Ja, al een hele tijd en pas is het geknapt, zeg maar.

zou je wat meer over de trigger willen vertellen?

als je de oorzaak weet is het makkelijker om tot een oplossing te komen bij mij is het een soort spiraal voel het een beetje aankomen

ik zie hulp vragen ook als zwak van mezelf ,maar ik stel me meestal ook zwak op

jij bent een sterke vrouw die ales voor elkaar heeft toch?

je helpt anderen veel wss cijfert jezelf misschien weg

je kan ook gratis naar een online psycholoog

je anonimiteit word gewaarborgd en er zit niet zo een label aan vast.

je kan het ook zelf proberen maar vroeg of laat komt het terug

bij mij was/is dat wel zo

al doe je het maanden/jaren niet meer

he iets chronisch heeft namenlijk ook met de psyche te maken
Ladylove, waarom benader je niet zelf een psychotherapeut in je omgeving? Heb je de HA niet voor nodig hoor. Moet je het alleen zelf betalen. Wellicht zijn een paar gesprekken al voldoende.
Hey LadyLoveBug, wat zwaar allemaal, wat maak je het jezelf moeilijk door alleen dat (sterk, vrolijjk, gek, lief) te willen zijn wat anderen in je zien. Natuurlijk ben je dat maar er zitten altijd meer kanten aan een persoonlijkheid dan alleen die.

Probeer niet in te vullen dat andere mensen je wel een aansteller zullen vinden als je iets over je problemen meldt, of dat ze je zullen laten vallen of uitlachen, anderen zijn echt niet zo streng voor jou als jij zelf bent. Ga erover praten, echt, dat is een enorme stap dat weet ik ook maar de enige manier om de "druk wat van de ketel te halen" - moeilijk uit te leggen maar het wordt juist extra zwaar en je bouwt extra spanning op doordat je het gevoel hebt dat je het tegen niemand kan/mag vertellen> Dus wordt het destructieve gedrag nog erger, en dat lucht héél even op maar dan loopt de spanning vanwege de schaamte juist weer keihard op en omdat je het gevoel hebt dat je er niet over kan/mag praten ga je dan weer destructief etc.

Een vicieuze cirkel dus. De enige manier om die te doorbreken is door het taboe te verwijderen. Dus praat. Begin met je partner of een goede vriendin, en zoek professionele hulp!

Het is mijn bedoeling niet om te preken maar ik snap echt waar je doorheen gaat. Dikke knuffel

Hé meis je bent ook maar een mens van vlees en bloed en met gevoelens.

Aan dit laatste, lijken sommigen om je heen wel eens voorbij te gaan als je je masker op hebt en op blijft houden. Probeer dat masker eens af te zetten.

Een hele dikke voor je.
quote:LadyLoveBug schreef op 13 mei 2012 @ 01:52:

leentje...mss wel, maar geen idee wat ik tegen de HA moet zeggen, het gaat niet zo goed met me?...de man ziet me aankomen, de enige keren dat ik er kwam was ivm zwangerschap.

Dan zal hij je nu super serieus nemen...!

Aan iedereen die de moeite heeft genomen, dank jullie wel.

Misschien maandag idd maar even langs de HA, al voelt het niet ok.

Vanochtend wakker gemaakt met knutselwerkjes en een in plakjes gesneden komkommer.

De jongste zag per ongeluk mijn armen, gaf er een kus op en zei; stomme rot muggen, vind

het niet leuk dat je zo'n jeuk krijgt dat je zo moet krabben. En dan weet ik dat ik het NIET moet

doen, maar ik ben alweer bezig geweest doordat ik een sms kreeg die zorgde dat ik me niet in kon

houden...I failed...again.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven