Entertainment alle pijlers

Undercover Boss

19-09-2010 18:04 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veronica komt volgende maand met 'Undercover Boss'. In dit nieuwe spannende realityprogramma ruilt een directeur van een grote Nederlandse onderneming een week lang zijn directiestoel in voor een plek op de werkvloer om erachter te komen wat er zich allemaal afspeelt in zijn bedrijf.

De werknemers hebben geen idee dat hun 'nieuwe collega' hun hoogste baas is. Langzamerhand krijgt hij inzicht in hoe het bedrijf écht werkt. Hoe wordt er over het werk, het bedrijf en de baas gedacht? En het belangrijkste: hoe kan hij het bedrijf verbeteren?

Veel werknemers van grote bedrijven vinden dat hun baas te ver van de werkvloer afstaat en geen idee meer heeft van wat er speelt binnen het bedrijf. Maar sommige directeuren zijn bereid om ver te gaan om hun onderneming te verbeteren. In 'Undercover Boss' draait steeds één directeur van een groot Nederlands bedrijf incognito een week lang mee op de werkvloer. Aan de lopende band, achter de kassa of als chauffeur komt hij tot nieuwe inzichten over hoe het eraan toegaat in zijn organisatie. Veel ogen worden in dit programma geopend: zowel die van de directeur als die van de medewerkers wanneer de baas zijn ware identiteit onthult.

Internationaal succes

'Undercover Boss' is in het buitenland een groot succes. In Amerika scoorde de premièreaflevering een recordaantal van 38,6 miljoen kijkers: sinds 1987 het hoogste kijkcijfer ooit gemeten voor een nieuwe tv-serie en voor de eerste aflevering van een realityprogramma. Bovendien hield 'Undercover Boss' in haar tijdslot wekenlang de nummer 1-positie vast. Ook in Engeland is het format een grote hit met hoge kijkcijfers. In Nederland heeft Veronica de rechten voor de verrassende nieuwe reality verworven.

Confrontatie

Lauren Verster neemt de presentatie van het programma voor haar rekening. Ze praat onder andere met de directeuren over hun verwachtingen en spreekt met de werknemers nadat ze zijn geconfronteerd met de ware identiteit van hun zogenaamde nieuwe collega.

'Undercover Boss', vanaf dinsdag 21 september iedere week om 20.30 uur bij Veronica.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een aantal voorstukjes gezien, en het lijkt me wel een leuk programma. Ik zag bijvoorbeeld de directeur verbaasd kijken dat koffie ¤ 1,50 koste, en zijn gezicht vertrekken toen hij de koffie proefde.

Wie gaat er nog meer kijken?
Deze man is niet gemaakt om te werken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 20 mei 2012 @ 22:29:

Deze man is niet gemaakt om te werken.Daar lijkt het op ja. Ik zit me af te vragen hoe hij CEO is geworden
Jezus! Ze snijden alle kroppen op de hand

Ik dacht echt dat die machine de kroppen van het veld zou "maaien".
Jeetje, dat dat allemaal al in het veld gebeurt

Die ruggen zullen ook wel helemaal kapot zijn

Ook dat moet beter kunnen toch?
Wel gek, dat hij alles meteen goed moet kunnen. Iedereen moet toch even wennen aan nieuwe werkzaamheden.
Ik zit nu te zappen tussen twee programma's, zit Webfeud te doen, intussen te mailen én ik probeer mijn thee op te drinken (die nu koud is), dus ik stop maar met trashen. Multitasken is niet aan mij besteed.

Meiden, tot de volgende keer. Vond het toch weer gezellig.
quote:S0LEIL schreef op 20 mei 2012 @ 22:33:

Jeetje, dat dat allemaal al in het veld gebeurt

Die ruggen zullen ook wel helemaal kapot zijn

Ook dat moet beter kunnen toch?Bizar dat zoiets mag hè? Dit werk hou je niet lang vol zo.
Doeg Molly!
Tot trash Mol!
quote:Tickel schreef op 20 mei 2012 @ 22:35:

[...]

Bizar dat zoiets mag hè? Dit werk hou je niet lang vol zo.De VS is volgens mij hel slecht met arbeidsomstandigheden. Ik zie wel vaker dingen daar die hier niet mogen.
quote:S0LEIL schreef op 20 mei 2012 @ 22:36:

[...]

De VS is volgens mij hel slecht met arbeidsomstandigheden. Ik zie wel vaker dingen daar die hier niet mogen.

Toch wel erg hoor, want volgens mij hebben ze ook geen goed vangnet voor afgekeurde mensen.

Sorry Zonnetje, ik ga naar bed. Morgen moet ik voor werk naar een training/les waarbij een opdracht zit. Wil wel uitgerust zijn dan, anders kost het me punten
Tot trash!
Truste Tick!
En succes met de training en opdracht!
Vraag me af in hoeverre dit in scene gezet is. Medewerkers zijn net iets te gemaakt.
?
Ik vind het altijd zo raar zoals ze tegen een zgn. nieuwe medewerker doen. Ze staan ze meteen af te bekken.
Wat een softie
CEO is wel liever lui dan moe
Wat een wauwel die kerel.
Hij ziet er wel uit als een typetje met die bril en de baard. Ik ewet niet wat het zo typetje-achtig maakt.
Ik ga even broodjes maken voor morgen.
Ah, Mister Muscle Fresh Discs. Onuitspreekbaar als je het snel gaat zeggen maar wat een uitvinding. Geweldig spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven