Bedanken van mensen

31-05-2012 14:13 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig worden nog maar weinig mensen bedankt omdat ze iemands leven hebben gered of wilden redden.Of mensen die gevonden spullen naar de igenaar terugbrengen krijgen nog geen dank je wel te horen terwijl een bloemetje,fles wijn of wat dan ook toch netjes zou zijn om zo iemand te bedanken.

Zie onderstaand bericht

De 12-jarige jongen die vorige week uit de Nieuwe Maas werd gehaald door Ramsis Kwidama heeft een bedankbrief geschreven aan de familie van zijn overleden redder. De school van de jongen nam daartoe het initiatief, omdat er vanuit diens eigen gezin niets werd ondernomen.

Dat zegt adjunct-directeur Wilma Gelderblom van de Dr. J. Woltjerschool in Rotterdam-West tegen het AD. De 12-jarige drenkeling meldde zich deze week weer op school. “We hadden niet de indruk dat er vanuit het gezin iets werd geregeld als dankbetuiging. Daarom hebben wij op school die verantwoordelijkheid genomen. Je hebt ook een opvoedkundige taak.”

------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het echt erg dat de ouders van dit kind niets van zich hebben laten horen.Iemand die het leven van je kind wilde redden....en daarbij zelf het leven verloor....

Wat voor ouders zijn dat?

Hoe gaan jullie om met het bedanken van mensen?

Ik zou in dit geval een kaart met bloemstuk persoonlijk afleveren met het kind bij de nabestaanden om ook persoonlijk nog eens mijn grootste dank en tevens ook het medeleven met hun verlies uit te spreken en ook een advertentie in de krant plaatsen als dankbetuiging aan de overleden held :flower:
Ik las het ook. Verbaasde me eigenlijk meer om het feit dat de school de familie van de jongen zo te kakken zet in de krant.
Het verbaasd mij meer dat er van de week pas een vriendje zich melde die daar ook aan het zwemmen was.
Wat een klote statement van die school.

Maar aan de andere kant, goed dat ze actie hebben ondernomen.
ElleMichelle schreef op 31 mei 2012 @ 14:13:

Tegenwoordig worden nog maar weinig mensen bedankt omdat ze iemands leven hebben gered of wilden redden.Of mensen die gevonden spullen naar de igenaar terugbrengen krijgen nog geen dank je wel te horen terwijl een bloemetje,fles wijn of wat dan ook toch netjes zou zijn om zo iemand te bedanken.

Zie onderstaand bericht

De 12-jarige jongen die vorige week uit de Nieuwe Maas werd gehaald door Ramsis Kwidama heeft een bedankbrief geschreven aan de familie van zijn overleden redder. De school van de jongen nam daartoe het initiatief, omdat er vanuit diens eigen gezin niets werd ondernomen.

Dat zegt adjunct-directeur Wilma Gelderblom van de Dr. J. Woltjerschool in Rotterdam-West tegen het AD. De 12-jarige drenkeling meldde zich deze week weer op school. “We hadden niet de indruk dat er vanuit het gezin iets werd geregeld als dankbetuiging. Daarom hebben wij op school die verantwoordelijkheid genomen. Je hebt ook een opvoedkundige taak.”

------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het echt erg dat de ouders van dit kind niets van zich hebben laten horen.Iemand die het leven van je kind wilde redden....en daarbij zelf het leven verloor....

Wat voor ouders zijn dat?

Hoe gaan jullie om met het bedanken van mensen?

Ik zou in dit geval een kaart met bloemstuk persoonlijk afleveren met het kind bij de nabestaanden om ook persoonlijk nog eens mijn grootste dank en tevens ook het medeleven met hun verlies uit te spreken en ook een advertentie in de krant plaatsen als dankbetuiging aan de overleden held :flower:
We hadden niet de indruk? Mag toch aannemen dat je dit wel zeker wilt weten voor je het in de krant zet?
hekje schreef op 31 mei 2012 @ 14:15:

Ik las het ook. Verbaasde me eigenlijk meer om het feit dat de school de familie van de jongen zo te kakken zet in de krant.
Vind je het niet een beetje terecht? Als familie niks laten horen terwijl die man poterverdorie is overleden terwijl hij jouw zoon probeerde te redden vind ik echt schandalig.
Ik las al eerder in de krant dat de vriendin van de redder op het politiebureau de vader van de jongen was tegengekomen. Zij had iets gezegd van "Mijn man heeft zijn leven gegeven om uw zoon te redden." Die vader had vervolgens alleen zijn schouders opgehaald en was weggelopen.
Ja, beetje lullig tegenover die familie om dit zo in de krant te zetten. Verder natuurlijk in principe goed bedoeld vanuit de school!

Vind het inderdaad ook wel horen dat je in zo'n geval iemand heel hartelijk bedankt!
Mieomij schreef op 31 mei 2012 @ 14:19:

Ik las al eerder in de krant dat de vriendin van de redder op het politiebureau de vader van de jongen was tegengekomen. Zij had iets gezegd van "Mijn man heeft zijn leven gegeven om uw zoon te redden." Die vader had vervolgens alleen zijn schouders opgehaald en was weggelopen.

Als het waar is:

8-O

Ik vind dit verhaal uitermate triest. Een man geeft zijn leven voor een ander.
Fijn voorbeeld geeft die school. Zo'n gezin in de krant voor schut zetten.

Want ja. Hoe bedank je in godesnaam de familie van iemand die overleden is dankzij je zoon. Je eigen kind ten koste van een ander. Hoe waardeer je het redden van een leven? Hoe excuseer je voor het verlies van een leven?

Kan me zo voorstellen dat ze geen idee hadden. Veel mensen doen niks wanneer ze niet weten wat te doen.

Als de school dit signaleert, moet het contact opnemen met de ouders. Dat is onderdeel van de opvoedende taak. Niet jezelf beter laten lijken ten koste van een ander.
nellaaa schreef op 31 mei 2012 @ 14:19:

[...]

Vind je het niet een beetje terecht? Als familie niks laten horen terwijl die man poterverdorie is overleden terwijl hij jouw zoon probeerde te redden vind ik echt schandalig.
Tuurlijk is het uitermate raar dat die mensen niks laten horen. Maar daar hoef je als school toch niet de krant over in te lichten?
hekje schreef op 31 mei 2012 @ 14:22:

[...]

Tuurlijk is het uitermate raar dat die mensen niks laten horen. Maar daar hoef je als school toch niet de krant over in te lichten?
Wie zegt dat de school de krant heeft ingelicht? Voor hetzelfde geldt hebben ze gewoon een toelichting gegeven op het moment dat een journalist naar hun toe kwam na een tip van een ander.
Misschien, maar dat is een aanname van mij, is de familie nog erg onder de indruk van het gebeuren, het besef dat hun kind in levensgevaar was en het misschien moeilijk heeft met het schuldgevoel. Het moet voor de 12 jarige ook heel moeilijk zijn om te realiseren dat er bij zijn zwemactie iemand is overleden. Dat draag je toch je hele leven mee.

Maar nogmaals, het zijn maar aannames van mij.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
ElleMichelle schreef op 31 mei 2012 @ 14:13:

en ook een advertentie in de krant plaatsen als dankbetuiging aan de overleden held :flower:

Met welke reden zou jij een advertentie in de krant plaatsen, gericht aan de nabestaanden van de redder?

Edit; wat voegt het openbaar maken van jouw dankbetuiging toe aan jouw dank? Wat maakt dat een andere, schriftelijke, dankbetuiging niet voldoet?
banaanaap schreef op 31 mei 2012 @ 14:21:

Fijn voorbeeld geeft die school. Zo'n gezin in de krant voor schut zetten.

Want ja. Hoe bedank je in godesnaam de familie van iemand die overleden is dankzij je zoon. Je eigen kind ten koste van een ander. Hoe waardeer je het redden van een leven? Hoe excuseer je voor het verlies van een leven?

Kan me zo voorstellen dat ze geen idee hadden. Veel mensen doen niks wanneer ze niet weten wat te doen.

Als de school dit signaleert, moet het contact opnemen met de ouders. Dat is onderdeel van de opvoedende taak. Niet jezelf beter laten lijken ten koste van een ander.
Pre-cies!
nellaaa schreef op 31 mei 2012 @ 14:24:

[...]

Wie zegt dat de school de krant heeft ingelicht? Voor hetzelfde geldt hebben ze gewoon een toelichting gegeven op het moment dat een journalist naar hun toe kwam na een tip van een ander.

Ja, maar dan nog hoeven ze het gedrag van de familie van de jongen er toch niet bij te halen?

Dan zeggen ze gewoon dat ze graag als school, samen met de jongen, de familie van de redder willen bedanken. Punt.

Vind het onbehoorlijk om je in de krant zo uit te laten over het gedrag van anderen. En er dan ook nog bij zeggen dat je als school 'een opvoedkundige taak hebt'.
Mieomij schreef op 31 mei 2012 @ 14:19:

Hele vreemde reactie, maar zou dat niet te maken hebben met onhandigheid? Veel mensen worden lomp als ze het ontbreekt aan de juiste vaardigheden. Kan me niet voorstellen dat die man blij is met zichzelf.

Geen excuus trouwens, hoor.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Vind het prima dat het in de krant staat. Te gek voor woorden dat die mensen zo ondankbaar zijn en nog gekker om dit voor anderen te moeten verhullen. Goed van de school dat ze het initiatief hebben genomen.
Zit een luchtje aan.

Verschrikkelijk voor die man en zijn familie, ook voor die jongen, die moet het zijn hele leven met zich mee dragen dat zijn redder verzopen is, door zijn toedoen. Zo zou ik het als kind zijnde wel zien.
Verder wil ik toevoegen dat alles nog maar een week geleden is gebeurd. Hoeveel tijd wil je iemand geven om de emoties op eigen wijze op een rij te zetten?

Het is goed dat school in de klas aandacht besteedt aan het bedanken. Je kunt met kinderen best nadenken over manieren om ermee om te gaan. Leerzaam voor die kinderen. Dan zien ze direct dat iedereen daar andere ideeën over heeft. Dat het gewoonweg iets is dat heel moeilijk is.
Ben je ondankbaar wanneer je geen vorm weet te geven aan je dank?
banaanaap schreef op 31 mei 2012 @ 14:35:

Ben je ondankbaar wanneer je geen vorm weet te geven aan je dank?
Je schouders ophalen is in mijn ogen niet geen vorm weten te geven aan je dank. Dat is gewoon onbeschoft.
nellaaa schreef op 31 mei 2012 @ 14:37:

[...]

Je schouders ophalen is in mijn ogen niet geen vorm weten te geven aan je dank. Dat is gewoon onbeschoft.

Eens.

Een hand op iemands schouder of simpelweg bedankt zeggen is toch niet teveel gevraagd?
pomodori schreef op 31 mei 2012 @ 14:32:

Vind het prima dat het in de krant staat. Te gek voor woorden dat die mensen zo ondankbaar zijn en nog gekker om dit voor anderen te moeten verhullen. Goed van de school dat ze het initiatief hebben genomen.

Vind het niet erg dat het in de krant staat, maar het had ook niet perse gehoeven. De school had ook actie kunnen ondernemen zonder dat het in de krant zou hoeven te staan dat zij het waren die actie hebben ondernomen.

Als het waar is hoe die ouders van de jongen hebben gereageerd en zelf geen enkele vorm van waardering hebben uitgesproken, dan zijn ze geen knip voor hun neus waard. Hoe emotioneel je zelf ook bent.

Ik heb op school overigens als jong meisje eens een les gehad in dankbaarheid. De juf trakteerde en ging de kring rond. *edereen blij. Na afloop zei zij dat ze verdrietig was dat niet één kind haar had bedankt. Nu kun je zo je twijfels hebben over deze manier van handelen, maar de boodschap was mij duidelijk. Als je iets van iemand krijgt (een goed of een dienst) en je bent daar blij mee, dan is het helemaal niet verkeerd om je dankbaarheid te tonen. Het zegt iets over respect.
Waar zit de any-key?
nellaaa schreef op 31 mei 2012 @ 14:37:

[...]

Eens.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven