Lijf & Lijn alle pijlers

Het is weer zo ver; kilo's kwijt wie doet er mee?

31-12-2007 09:37 1822 berichten
Januari staat voor de deur, het ideale moment om maar weer eens een poging te doen af te vallen.

Deze dagen eet ik alles wat ik wil om vanaf morgen de rem er op te zetten. Samen is dat makkelijker dan alleen!

Dus wie doet er mee en wil het jaar ook gezond beginnen.

Ik start trouwens met de sonja bakker methode zoals zo velen..
Alle reacties Link kopieren
Alles gaat zijn gangetjes hier. Geen rare uitspattingen op het gebied van eten. Ben wel een paar ons zwaarder maar dat zal zondag wel weer goed zijn want ben net ongesteld geworden.

Morgen idd een sportieve dag. Heb er zin in. Een vroegere klasgenoot van me gaat ook dus wordt wel gezellig. Eerst moet oudste dochter ook nog mee voor streetdance.

Vanavond verder lekker niks doen. Misschien kijken voor een weekendje weg met een vriendin van mij. Even niemand bij me waar ik verder rekening moet houden en geen spanningen.

Maar dat zal niet eerder worden dan over een maand.

Iemand nog leuke niet te dure ideeën?

Aine: hypotheken heb je idd veel mogelijkheden in. Ik wacht nog op bericht van de mijne of ik hem kan voortzetten zoals nu als het huis straks alleen op mijn naam staat. Daar hopen ze volgende week meer van te weten, dus nog even afwachten.

Sport ze trouwens vanavond.

Nespresso: succes met het studeren.

Stabilo: niet op de weegschaal? Dat kan ik echt niet hoor, ik sta in ieder geval 2 keer per dag op de weegschaal. 's Ochtends en 's avonds.

Iedreen nog een fijne avond!
@ nespresso: Ik heb ook dat evy gebeuren geprobeerd vorig jaar, maar het lukte mij echt totaal niet.....

en wat het huis(je) (mag geen huisje zeggen van mijn vriend :P, hij vind of huis of appartement, haha) betreft... dat weten we nog niet. Iig in het centrum met minimaal 1 aparte slaapkamer en een balkon of tuin. Maar dat zien we dan wel!

Waar ik nu woon is qua oppervlakte wel groot genoeg, maar heb geen aparte slaapkamer (slaapkamer is op de vide) en geen eigen balkon... dus helaas.

@ Sayenne: Ik stond ook elke dag minimaal 2 keer op de weegschaal, dus het is erg moeilijk om af te kicken! Maar nu heb ik wel zoiets van, zou ik al afgevallen zijn of niet en ga ik extra mijn best doen! Ben benieuwd hoe lang ik het nog kan volhouden met er niet op gaan staan, haha!

Sporten ging vanavond weer lekker! Ga zo lekker in bed tv kijken!

Fijne avond nog!
Goedemorgen! Uitslapen zat er vandaag niet in geloof ik, was een uur geleden al op. En dat voor de zaterdag.... Maar goed, de eerste was is bijna klaar, dat dan weer wel .

@Sayenne: veel plezier vandaag met je sportieve dag! En wat een weekendje weg betreft: ik ga met Hemelvaart een paar dagen naar Zuid-Limburg. In de buurt van Maastricht 2 nachten een hotelletje geboekt (met de nadruk op tje, want ik geloof dat ze maar 8 kamers hebben, maar er is wel internet, een grand-cafe en een restaurant). We gaan een dag bubbelen in Thermae 2000, een dag shoppen in Maastricht en de derde dag zien we wel. Heb er al zin in!

En ik hoop voor je dat het gaat lukken met de hypotheek! Kan me voorstellen dat je (ook voor de kinderen) graag in je huis wilt blijven wonen.

Woonde jij nou in Utrecht Stabilo? Ben ik even kwijt. Leuk dat jullie gaan samenwonen! Je hebt dit jaar nog wel het e.e.a. om naar uit te kijken, lekker.

Nou Boompje, vandaag is dan de grote loopdag aangebroken. Je hebt er een bij, veel succes! Ennuh les 12 moet nog.... De loopbanden waren bezet toen ik binnen kwam, dus eerst drie kwartier op de crosstrainer geweest. Toen durfde ik les 12 weer niet aan, haha.

Hoe is de studie gegaan Nespresso, lukt het een beetje?

En Pluisje: hoe was je eerste 'echte' werkdag?

@Elsie: hoe ging je sollicitatiegesprek? En succes dit weekend met de hardloopwedstrijd !

Sterkte allemaal en tot later!
Goedemorgen allemaal!

Nou mijn eerste start-to-runles zit erop en eerlijk is eerlijk...het ging. Niet goed, niet makkelijk, maar het ging wél. Dus dat is al heel wat vind ik. Ben lekker vroeg gegaan, ik = vroege vogel, en zit nu lekker bij te komen. Het is leuk dat Evy je aanmoedigd, en de afwisseling van muziek vind ik ook leuk.

Maar zei ze nou aan het einde; tot overmorgen?! Ik dacht dat als je 2 keer in de week kon lopen dat het dan goed was. Om de dag ga ik niet volhouden hoor. Mm, weet iemand hoe het zit?

Goed weekend allemaal!
Oh en Sayenne; ik ben vorig jaar met een vivakortingsactie naar Ameland geweest. Was enorm succes! Ik zag dat Ameland er niet meer bijstaat, maar Terschelling en Texel wel.

Misschien is dat wat voor je?

http://www.viva.nl/2008/02/09/voorjaar-op-de-wadden/
Wat goed Boompje !

Het is inderdaad de bedoeling dat je drie keer per week rent.

Dag 1 rennen, dag 2 rust, dag 3 rennen, dag 4 rust, dag 5 rennen en dagen 6 en 7 rust. Maar je kunt het natuurlijk ook aanpassen.

Op deze site http://www.hardloopschema..._nieuws_detail&detail=197 staat een link naar het hardloopschema.
Oh ja, goede tip Boompje van die Viva-actie! Heb ik ook naar gekeken voor mijn weekendje weg, klonk leuk. En is dus leuk, nog belangrijker . Maar jammer genoeg gold het niet met de feestdagen. Doen we tussendoor dan gewoon een keer, haha.
Hallo!

Ik zie mijn bericht van gisteravond nergens terug, das raar, misschien heb ik niet op verzenden gedrukt....

Boompje, leuk om te horen dat jij Evy nu ook gevonden hebt! Ik ben op eigen kracht naar 5 km gekomen, toen had ik nog nooit van Evy gehoord maar ze heeft me wel van 5 naar 10 geholpen!!

Evy is inmiddels een echte hype aan het worden!

Wat betreft de hoeveelheid lopen, tja zoals Aine al zegt is het met Evy de bedoeling dat je 3 keer per week loopt, ook is het zo dat wanneer je 3 keer loop dat je dan echt verbetering gaat zien, dus toch wel een aanrader.

Stabilo, spannend samenwonen! jullie heb het lang apart volgehouden!

Wij zijn nu ruim 4 jaar samen en gaan in september trouwen maar woonden na een half jaar al samen ha ha

En niet op de weegschaal staan dat heb ik maar een dag of 4 volgehouden en toen heb ik nieuwe batterijen gehaald ha ha

Aine, het was niet echt meer een sollicitatiegesprek meer een vorwaarden gesprek, en er is direct getekend, dus officieel heb ik nu een nieuwe baan, per 1 juni dan weliswaar, maar toch! Het moet allemaal nog een beetje bezinken en ik moet het ook nog gaan vertellen aan collega's en daar heb ik minder zin in maar ja, eerst nog 2 maanden hier werken...

Morgen dus weer 10 km hardlopen, op de één of andere manier erg spannend aangezien zowel mijn moeder en man, als mijn broer met vriendin komt kijken, mijn broer loopt zelf ook hard maar is geblesseerd dus kan niet mee doen. Vind het erg leuk dat ze komen kijken maar tegelijk voel ik meer druk om te presteren haha.

Hopen dat de wind en ook regen een beetje mee zit!!
Wat goed Elsie! Tien km, petje af, ik doe het je (nog) niet na.

Thnx aine voor de link!
Elsie, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik meen me te herinneren dat je in het begin schreef het in je huidige baan niet zo naar je zin te hebben? Als het een beetje bezonken is, komt er vast een blij gevoel naar boven ! En zet 'm op morgen!

Wanneer gaan wij een wedstrijd doen Boompje ?
aine, dat klopt, ik had wat problemen met mijn leidinggevende, kreeg te weinig begeleiding en organisatorisch waren er ook heel wat minpunten ,nu ga ik dus hetzelfde doen bij een veel grotere organisatie, ik ben benieuwd! een nieuwe baan vraagt aan het begin ook wel van van je....
Hihi Aine, voorlopig niet, ik ben amper vooruit te branden.

Maar misschien als ik bij les 12 ben
Een goedenavond allemaal!

Klopt Elsie, een nieuwe baan kost aardig wat energie. Ik ben een half jaar geleden ergens anders begonnen na een jaar een soort van 'relaxbaan' te hebben gehad en dat merkte ik goed. Maar het geeft wel voldoening als het lekker gaat. Hopelijk is dit een betere organisatie voor jou en haal je over een poosje ook energie uit je werk!

Whoeha Boompje, die les kan lang op zich laten wachten .

Hier een aardige eetdag achter de rug. Hoewel ik al de hele dag zin heb in frietjes (ik woon boven een winkelcentrum MET snackbar ), maar heb me weten in te houden. Morgen weegdag hè.....

Korte nacht vandaag, dus ik maak het niet te laat. Ben zo'n type dat van dit uurtje minder slaap al een soort van jetlag krijgt, haha.
Hallo allemaal!

De weegschaal gaf 75,5 aan, ik doe een dansje!
Goedemorgen medelijners!

Na deze korte nacht even op de weegschaal gestaan: 58,2 kg. Iets eraf deze week, dus da's mooi. Zeker na schranswoensdag . Hopelijk valt bij jullie de Paasschade ook mee?

Als ik hier naar buiten kijken, is het nogal grijs. Maar ik wil wel even naar buiten vandaag.

Elsie succes met de 10 kilometer vandaag !

Hoe is het met de studie gegaan Nespresso, lukt het een beetje?

En Boompje: last van spierpijn of valt het mee ?

Fijne dag allemaal en tot later!
Boompje!
De tabel van deze week. Even de pagina vernieuwen met F5 of de twee groene pijltjes naast de adresbalk.

Zet 'm op allemaal !

Ja, shit zeg, ben 0,3 aangekomen dus nu 55,8. Volgende week weer terug naar de 55,5 hoop ik.

Aine en Boompje:jullie hebben het goed gedaan deze week, ga zo door!

Ik moet blijkbaar weer wat actiever worden, alhoewel ik gisteren toch een kleine sportdag heb gehad.

Tot later.
Jammer Sayenne, maar je bent heel goed gegaan de laatste weken! Komt wel weer in orde. Hoe was de sportdag?

Tot vanavond!
Aine: De sportdag was leuk gisteren. Heb 's morgens eerst gefitnesst en toen een lunch en daarna was er lancering van Les Mills. Heb alleen bodybalnce meegedaan. Wil Bodyjam ook een keer uitproberen zag er leuk uit. Is eigenlijk ook wel wat aanverwant aan de streetdance vind ik. Nou, word ik misschien weer wat losser in de heupen want ben niet van plan om straks als de kids niet bij mij zijn altijd thuis voor de TV te hangen. Wil dan toch wel eens een keertje op stap. Niet zoals vroeger maar wil wel onder de mensen. Eeen beetje hedendaags dansen is dan mooi meegenomen!

Ik denk dat mijn gewicht komt van mijn menstruatie en dat het in de loop van de week wel weer afneemt. Ook heb ik de laatste tijd niet goed om mijn vochtinname gedacht dus daar zal ik ook weer eens wat meer op gaan letten.
Hallo allemaal

Ik kom er ook weer bij. Ben eindelijk weer helemaal fit. Wilde vorige week weer beginnen, maar toen had ik een virusje overgenomen van onze oudste dochter en zat ik helft van de tijd op het toilet. Nu weer over en ik ben er helemaal klaar voor. Heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar denk dat ik net onder de 70 ben, dus nog 2 kilo te gaan, dat is te overzien.

Tennis is ook weer begonnen, dus dan ook weer meer beweging.

Moet alleen morgen ongesteld worden, dus dat is altijd even minder.

succes allemaal en tot snel
pfff die 10 km wedstrijd was een ware martelgang, na 5 km was ikj eigenlijk al stuk. Te snel begonnen en toch te weinig gegeten en gedronken.

Wel uitgelopen maar tijd viel tegen; 1.15

maar wel een mooie ervaring, 18 mei de marikenloop hopelijk dan weer een beter resultaat.

Vanavond weer wegen op de sportschool en ik denk dat ik deze week wel een goed resultaat heb...
wow elsie, knap dat je de 10 uitgelopen hebt hoor

en de marikenloop is toch in nijmegen? in elk geval nog lekker de tijd om te trainen

en jullie trouwdag komt wel snel dichterbij he! denk dat wij ongeveer op dezelfde tijdsplanning uit gaan komen

en spannend, je nieuwe baan

stabilo, ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien , maar als het enigszins kan, zou ik voor 3 kamers gaan. de luxe van een aparte slaapkamer ben je zo aan gewend en dan zit je met je was, computer, administratie, opbergruimte etc; dan is een derde kamer wel érg fijn!

wat betreft het studeren: ik heb morgen projectleidersexamen (IPMA voor degenen die dat wat zegt) dus das een boek van 550 pagina's om te leren, plus dat je ook allerlei berekeningen en planningen moet kunnen maken. verder ook dingen over leiderschapsstijlen, daar zul jij ook wel meer van weten aine

dit weekend al een proefexamen gemaakt; dat had ik voldoende dus de basis is er!

boompje, knap dat je je eerste les hebt uitgelopen! nu gelijk naar 2, of ga je hem nog een keer doen?

moniek, welkom terug

sayenne, kan me voorstellen dat je straks nog wel eens op stap wil. dansen is ook wel een lekkere uitlaadklep he?!

oh ja, mijn gewicht (viel het op dat ik daarom heen aan het praten was ) is niet je van het, 96 weer dus dat wordt weer hard aan de bak na morgen
Goedenavond allemaal! Het was gewoon zo druk vanmorgen, dat ik niet eens even aan mijn ochtendberichtje toe kwam. Het moet niet gekker worden .

Dat klinkt leuk Sayenne! Heel verstandig dat je lekker uitgaat straks en niet op de bank blijft hangen. Gewoon doen en proberen te genieten van een nieuwe tijd die aanbreekt.

Goed dat je er weer bent Moniek! En nu wegblijven van al die virussen hoor, het is genoeg voor dit jaar . Als je je gewicht in de tabel wilt hebben, dan hoor ik het wel!

Nou Elsie, 10 km hardlopen is al een prestatie op zich hoor! En 1.15 is echt niet slecht. Suces vanavond, hoop voor je dat er weer wat af is!

Hahaha Nespresso, ik heb je gewicht weten te vinden hoor in je lange bericht ! En mooi dat het proefexamen goed ging. IPMA zegt me inderdaad wel wat en die leiderschappstijlen komen iedere keer weer langs ja. Leuk dat je zo'n cursus doet. Veel succes morgen !

Hier ging het vandaag tot nu toe goed. Gisteravond iets minder, want toen was ik bij een vriendin eten. Ze had erg lekker gekookt en allerlei heerlijke dingetjes in huis gehaald. Daar heb ik lekker van genoten . Dadelijk naar de sportschool, wat dat betreft ben ik in ieder geval gezond bezig, haha.

Fijne avond en tot later!
Hallo iedereen! Ik ben ook weer van de partij!

De weegschaal gaf vanmorgen 57.5 aan! Volgende week hoop ik onder de 57 kilo te zitten!

@Aine, ik woon niet in Utrecht, maar in Enschede Ligt niet echt bij elkaar in de buurt, haha

@Elsie, mijn vriend woont ongeveer 2 minuten fietsen bij mij vandaan, dus zo moeilijk is het niet om dat zo lang vol te houden. Maargoed, elke ochtend naast hem wakker worden is natuurlijk nog veel beter, maar nog even wachten

@Nespresso, waarschijnlijk hebben we nog wel meer kamers nodig met al die troep en kasten die ik hier in huis heb staan. Maar idd 3 kamers zou ideaal zijn! Maar ik weet niet wat er te krijgen is hier in het centrum tegen die tijd. Het moet iig ook nog wel betaalbaar zijn! Liefst heb ik nog meer kamers

Zo, vanavond naar de sportschool en morgen drukke dag. Moet allerlei dingen in huis halen en taart maken (kwarktaart, beetje gezond en lekker snel klaar), want ben woensdag jarig Wordt ik alweer 24 jaar! Haha, ik vind het alleen zo oud klinken, maar dat zal wel aan mij liggen! Overdag moet ik gewoon werken, en 's avonds eet ik een kop soep en 1 stukje taart en daar moet het klaar mee zijn! Ben benieuwd of dat gaat lukken!

Fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven