facebook

03-06-2012 22:10 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op facebook word je overladen met berichtjes over hoe geweldig iemand zijn leven vind. I love my life, ben zo gelukkig enz enz. Ik vraag me af waar dit vandaan komt. Is het niet zo dat als je gelukkig bent je dit niet van de daken hoeft te schelden. En als iemand ook echt gelukkig is steek je zo dan niet de ogen uit bij degene die dat niet zijn.

Het toppunt vond ik dat ik net een status update las bij iemand die neerzette: In de auto naar het ziekenhuis .... heeft een ernstige bloeding aan het hoofd @ hechten dan maar. Deze status ging over een kind. Waar denk je aan als je in alle heil in de auto zit met een gewond kind. Aan facebook?

Ik begrijp het niet zo goed. Als je het allemaal heel oppervlakkig bekijkt dan lijkt het een aandacht vragende ogen uit steek show..

Of heb ik het mis?
Ja..
Internagelaktisch
Ik ben het met je eens hoor... Ik heb ook op veel 'vrienden' mijn facebookabonnement stopgezet. Dat het wel nog fb-vrienden zijn maar ik dus geen statusupdates meer zie. Ik ontvriend ze niet omdat ik er wel regelmatig contact mee heb maar niet al die hond/kind/liefdesuitingen hoef te lezen..
Waarom Maaique?

Ik zou ook niet snel met bloedend kind in auto denken aan posten op facebook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hm, zo gebruik ik facebook niet eigenlijk en de mensen waarmee ik bevriend ben komen ook niet bepaald over als hysterische exhibitionisten. Maar die heb je er vast ook tussen zitten, die klacht hoor je wel vaker over facebook.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Vroeger belde je je moeder/zus/vriendin etc. Nu wordt het met de wereld gedeeld via FB. Tja.... zelf ben ik niet van het delen van alle details in mijn leven, maar begrijp anderen hierin best.
Het is eigelijk gewoon zonde..
Ik heb het ook niet zo op die constante status updates om niks.. En wat je zegt over diegene die met spoed naar het ziekenhuis moest, ik snap ook niet dat je dan daar aan denkt!!

Een paar maanden geleden was ik wel echt geshockeerd over iemand, die een uur nadat zijn vriendin een auto ongeluk had gehad (met dodelijke afloop), dit allemaal op facebook had gezet, daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij, dat zou wel het laatste zijn waar ik aan zou denken!!

Vaak plaatsen mensen veel overbodige informatie en soms ook veel te privé maar ja, ze moeten het zelf maar weten ;)
Nou fb is geen realistische weergave van het leven.

Als iemand op straat vraagt hoe t gaat zeg je ook niet 'kramp, ben ongesteld!, mn vriendje staat op t punt me te dumpen en ik sta 120 euro rood'

Maar 'goed, met jou?' en zal de ander ook antwoorden dat het goed gaat.
Internagelaktisch
IK zet er alleen foto's op van de avonturen van de bosbeestjes. Net foto geplaats van nog niet vliegend pimpelmeesje wat ik maar weer even heb geadopteerd. Maar absoluut niet wie ik wat waar aan het doen ben e.d. Echt niet!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik snap de andere kant ook wel.. Even snel iets op FB zetten scheelt een hoop mensen dan bellen.

En scheve gezichten als je iemand vergeet ofzo.

Maar dan moet ik wel zeggen dat ik niet 500 'vrienden' heb. Maar eigenlijk op een paar forummers na alleen mensen die alles van me mogen weten.
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 03 juni 2012 @ 22:16:

Nou fb is geen realistische weergave van het leven.

Als iemand op straat vraagt hoe t gaat zeg je ook niet 'kramp, ben ongesteld!, mn vriendje staat op t punt me te dumpen en ik sta 120 euro rood'

Maar 'goed, met jou?' en zal de ander ook antwoorden dat het goed gaat.Wuahaha en toch zijn die mensen er wel, op facebook én in het echt
quote:ster89 schreef op 03 juni 2012 @ 22:12:

Ik ben het met je eens hoor... Ik heb ook op veel 'vrienden' mijn facebookabonnement stopgezet. Dat het wel nog fb-vrienden zijn maar ik dus geen statusupdates meer zie. Ik ontvriend ze niet omdat ik er wel regelmatig contact mee heb maar niet al die hond/kind/liefdesuitingen hoef te lezen..

Vertel, vertel! Hoe doe je dat??

En kan ik ergens ook aanklikken dat ik niet hoef te weten wat voor spelletjes iedereen heeft gespeeld..?
Ja op t profiel van die persoon kun je het uitzetten
Internagelaktisch
@Yezka, als iemand wat heeft gepost in je timeline over dat bericht scollen tot je een tandwieltje ziet rechtsboven en dan aangeven 'berichten van deze gebruiker verbergen' oid. Of op die ander zijn profiel rechtsboven iets met abbonnement aanklikken en een soortgelijke keuze maken.
quote:vivalaavida schreef op 03 juni 2012 @ 22:16:

Het is eigelijk gewoon zonde..

Wat is zonde waarvan?

Wat maaike zegt: de beste versie van jezelf laten zien gebeurt niet alleen op social media. Je kan daar alleen de ongewenste zaken beter verbergen.

Het delen van intieme dingen vind ik zelf ook niets, maar voor sommige mensen is het een tweede natuur geworden om hun status te updaten. Vergroeid met de smartphone, dus in een paar seconden staat er 'OMG gat in mijn hoofd' online. Betekent natuurlijk niet dat diegene niet even eerst een potje heeft gescholden en een pleister heeft geplakt, maar zo komt het wel over. Ze delen het niet omdat het nodig is, maar omdat ze gewend zijn om alles te delen. Denk ik.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ok, ik ga op onderzoek...
Het komt vaak heel simpel over, veel updates.
Vind dat ook niet niet normaal ja, dat je gaat zitten FB als je kinddziek is. Wat is nu belangrijker dan?!!

Verder moet je FB niet al te serieus nemen. Iedereen post toch alleen maar de leuke dingen. Dat moet je gewoon in je achterhoofd houden als je alle updates leest.
Vind jij het dan leuk Maaike dat als je iemand tegen komt en allang weet wat die gene vandaag gister en morgen gedaan heeft en gaat doen.. En wat die gene zegt op het moment in real life hangt af van hoe goed de band is. En als je diegene beter wil leren kennen doe je er moeite voor en dan komen dat soort verhalen vanzelf als je een band krijgt. En dan betekenen die verhalen ook wat. Nu hoef ik geen moeite meer te doen en aandacht te steken in iemand weet alles al van die gene. Dus als ik vraag hoe het gaat en wat hij of zij zoal doet tegenwoordig klinkt het nogal hypocriet.

Het lijkt alsof we elkaar allemaal beter leren kennen maar eigelijk leven we door social media alleen maar langs elkaar heen.
Ik bezit gelukkig niet de arrogantie om te denken dat mijn fb-'vrienden' het interessant vinden wat ik doe, eet, of waar ik jeuk heb. Daarentegen kan ik wel smullen van de onzin die andere erop plempen. Dat is dan ook meteen de enige reden waarom ik een account heb...
Woehoe! Gelukt! Ik heb iemand met FB-diaree virtuele imodium toegediend.
quote:vivalaavida schreef op 03 juni 2012 @ 22:28:

Vind jij het dan leuk Maaike dat als je iemand tegen komt en allang weet wat die gene vandaag gister en morgen gedaan heeft en gaat doen.. En wat die gene zegt op het moment in real life hangt af van hoe goed de band is. En als je diegene beter wil leren kennen doe je er moeite voor en dan komen dat soort verhalen vanzelf als je een band krijgt. En dan betekenen die verhalen ook wat. Nu hoef ik geen moeite meer te doen en aandacht te steken in iemand weet alles al van die gene. Dus als ik vraag hoe het gaat en wat hij of zij zoal doet tegenwoordig klinkt het nogal hypocriet.

Het lijkt alsof we elkaar allemaal beter leren kennen maar eigelijk leven we door social media alleen maar langs elkaar heen.Vind het soms juist wel handig dat je door alle updates wel globaal weet waar iedereen mee bezig is en dat als aanknopingspunt kunt gebruiken voor een gesprek. Er blijven meestal nog genoeg details over om in real life te bespreken.
Scheelt heel wat frustratie Jezka
FB heeft voor mij geen enkele meerwaarde voor wat dan ook.

Ik heb het dan ook niet.

Als ik iemand wil spreken bel, sms of mail ik wel.

Verder interesseert het mij bij wijze van spreken geen ruk dat Anita waar ik vroeger mee op de MAVO heb gezeten "voor de kids aan het shoppen is in 020 met haar dinnetjes" of dat mijn buurman achter een witbiertje zit op het terras in de stad.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven