Entertainment alle pijlers

Wie weet een boek waar je vrolijk van wordt?

09-06-2012 14:52 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Van de week heb ik een aantal boeken gelezen die op zich best mooi waren maar waar ik een wat sikkeneurig humeur van kreeg.

Zometeen ga ik naar de bieb om nieuw leesvoer halen en nu vroeg ik me af: wie weet een boek voor me waar ik gaandeweg het lezen een glimlach van op de lippen krijg?

Ik lees al heel wat thrillers, en soms wat chick-lit, maar heb nu zin in wat anders. Kom maar op met jullie suggesties!
quote:eleonora schreef op 09 juni 2012 @ 15:10:

De Jilly Cooper boeken Hanke, heerlijk vermaak is dat. Met een thema, dat wel.

'Apassionata' gaat bijvoorbeeld over de wereld van het symfonie orkest. Of 'Rivalen' wat zich afspeelt in de wereld der media.

Als ik even lekker niks wil en gewoon heerlijk lezen, dan lees ik haar boeken, al twintig jaar lang. Leuk zijn ze he?
Oeh en Keukenmeidenroman.

Thema is zwaar, maar boek heeft zeker humor!
quote:eleonora schreef op 09 juni 2012 @ 15:46:

Hanke, ken je de 'Agnes' serie van Peter van Straaten? Of de Martin Bril serie over 'Evelien'?Ohwwwww Agnes!!! Die hele serie heb ik denk ik wel 6 á 7 keer gelezen. Zo leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet niet meer hoe de schrijfster heet maar ze komt uit Engeland en gaat in de Provence wonen. Je hebt er wel meer boeken van in dat genre, heerlijke vakantielectuur.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Deze, extreem grappig:

De buit is binnen!

Wilts erfenis, Tom Sharpe

Van je familie moet je het hebben, David Sedaris

Zout op mijn huid & Uit liefde voor het leven, Benoite Groult

In retraite, Carla de Jong

Een akkefietje, Mark Haddon
Je bent vast al bij de bieb geweest, maar voor de volgende keer:

Universele reisgids voor moeilijke landen (Jelle Brandt Corstius)

Zorg (Miquel Bulnes)

Mama Tandoori (Ernest van der Kwast)

De laatste liefde van mijn moeder (Dimitri Verhulst)

Glijvlucht (Anne Goemans)

Allemaal goed voor een glimlach en/of schaterlach (maar lopen niet allemaal helemaal goed af, dus weet niet hoe hoog feelgood-gehalte je in gedachte had?), ik vond ze allemaal fijn!
John Irving - Bidden wij voor Owen Meany, nog nooit zo om een boek gelachen als om de scene over de kerstuitvoering.

Discworld is natuurlijk altijd leuk, maar dat spreekt voor zich (zie avatar) , Terry Pratchett heeft ook een boek geschreven samen met Neil Gaiman (die van de strips): Good Omens. Ook hilarisch.

Ik weet niet wie het schreef maar hoe kun je nou vrolijk worden van White Oleander? Zo'n treurig verhaal...
Tante klaas echt hilarisch is :"de echte kat" van Pratchett, bene r nog steeds naar op zoek in de nederlandse uitvoering.

citaat

:Hoe herken je een echte kat? Een echte kat eet nóóit uit een bakje (in elk geval niet uit een bakje waar POES op staat). Een echte kat eet quiche. En slachtafval. En boter. En vliegen. Een echte kat drinkt uit de WC-pot. Een echte kat heeft geen vaste naam. Soms heet hij Poekie, soms heet hij Bolle, soms heet hij Gametjegorepotenvandebankkreng
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:milonga schreef op 09 juni 2012 @ 15:10:

[...]

Wat ik onlangs gelezen heb waar ik een goed gevoel van kreeg: How Starbucks saved my life van Michael Gill.Ik vond het wel een über-Amerikaans boek. Maar ja, het was inderdaad een mooi verhaal.
Nlies, dit boek lijkt me helemaal geweldig!

Maar bedoel je dat het niet verkrijgbaar is in het Nederlands?

En zo niet, hoe heet het in het Engels? The real cat?
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Voor de volgende keer: good in bed en in her shoes van Jennifer Weiner. Bingo, Koningin van Amerika van Rita Mae Brown, alle boeken van Bill Bryson.
quote:Witchy schreef op 09 juni 2012 @ 23:55:

Nlies, dit boek lijkt me helemaal geweldig!

Maar bedoel je dat het niet verkrijgbaar is in het Nederlands?

En zo niet, hoe heet het in het Engels? The real cat?Het is wel in het nederlands uitgegeven, maar niet nmeer leverbaar, is ook al ouder

http://www.fantasticficti ... ett/unadulterated-cat.htm

Bij bol is hij ook wel te bestellen in het engels, maar dit was de eerste link die ik tegenkwam met gegevens
Super bedankt Nlies!

Ga morgen even zoeken of ik nog ergens een Nederlands exemplaar kan vinden, en anders wordt het deze!
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Voor als iemand nog wat leusk zoekt, toch nog wat tips:

Water voor de olifanten

De boeken van Marian Keyes. Ik haat chicklits, maar Keyes vind ik dan wel weer erg leuk (wel in het engels lezen)

John Irving

Harry Potter

Alleen maar nette mensen
De boeken van Janet Evanovich, gaat over Stephanie Plum.

Ik zit daarbij regelmatig hardop te lachen.
Daar buiten loopt een schaap, van Leonie Swann
quote:Witchy schreef op 10 juni 2012 @ 00:29:

Super bedankt Nlies!

Ga morgen even zoeken of ik nog ergens een Nederlands exemplaar kan vinden, en anders wordt het deze!Roep mij als je ze vindt, ik hoop wel op een hernieuwde druk omdat de eerste 12 schijfwereld-delen ook herdrukt zijn
quote:sunny_mar schreef op 09 juni 2012 @ 15:09:

Grappig ik dacht ook direct aan Mark Haddon. Maar dan: het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht.

Daar geef ik ook een stem aan. Superleuk en origineel boek, dat mij echt heeft geraakt.

Ook favoriet:

Yes Man - Danny Wallace

Holy Cow - Sarah Macdonald

Back Pack - Emily Barr

Alle drie erg grappig en lekker luchtig.
.
Aikidoka heeft twee van mijn lievelingsschrijvers al genoemd. Mijn favo is uiteraard "Ruby Fruit Jungle" (vandaar mijn forumnaam)

En Bill Bryson schrijft heerlijk, helemaal dat boek over die voettocht aan de oostkust van de VS met de omschrijvingen van die irritante mensen.
Harrie Jekkers van het Klein Orkest heeft een aantal heel grappige boeken geschreven. Misschien al wel wat gedateerd, maar ik moest er echt om lachen.
De geheime dagboeken van Adrian Mole, van Sue Townsend, ook heel erg vermakelijk.
quote:Witchy schreef op 10 juni 2012 @ 00:29:

Super bedankt Nlies!

Ga morgen even zoeken of ik nog ergens een Nederlands exemplaar kan vinden, en anders wordt het deze!Ik heb er toevallig een op marktplaats gezien en geboden.Is van mij
quote:Firene schreef op 09 juni 2012 @ 16:02:

[...]

Leuk zijn ze he?

Lees jij ze ook?!

O wat leuk!

Ik ken niemand die ze leest, al probeer ik ze vaak te promoten. In Engeland zijn ze een ongelooflijk succes.

Wat is je favoriete boek van Jilly Cooper?

Het mijne is Rivalen en ook wel Ruiters, die las ik het eerste namelijk, zo ben ik verslaafd geraakt.
quote:Vicky schreef op 10 juni 2012 @ 10:20:

De geheime dagboeken van Adrian Mole, van Sue Townsend, ook heel erg vermakelijk.

Ik lees nu 'Koningin Camilla'.

Zó geweldig.

'De Koningin en ik' is ook zo fantastisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven