Entertainment alle pijlers

Spannende boeken

16-06-2012 23:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort op vakantie en zou graag wat boeken mee willen nemen. Wat is een aanrader? Ik hou b.v van waargebeurde verhalen. Denk aan: komt een vrouw bij de dokter, ik was dertien en fietste naar school. Thrillers vind ik ook wel goed.

alle tips zijn van harte welkom.

bvd
Weg van Lila van Patrick van Rhijn staat bij mij in de boekenkast. Heeft qua stijl wel iets weg van komt een vrouw bij de dokter, als ik het mij goed herinner (lang geleden dat ik hem las). Het heeft ook een vervolg, Vaderstad.
Kijk eens op goodreads.com op basis van je eerder gelezen boeken.

Ik heb op basis van de boeken die je hier noemt niet echt tips ben ik bang.

Ik ben meer van de fantasy ed
Het Viva forum is papaja.
Mam,ik bel zo terug. Is mooi boek, moeder die schrijft over moord op haar dochter.

Valse salie, vrouw verteld over haar leven met moeder dat munchen by proxy heeft

Thrillers van karin slaughter, mo hayder en tess geritssen zijn super goed. Alle boeken van loes den hollander zijn goed.
Alles van simone van der vlucht! De reunie is echt fantastisch!! :Imao:
Schemertijd en rattenoorlog van David L Robbins, een aanrader als je van historische romans houdt. Schrijver is erg trouw gebleven aan de historische feiten
Dennis lehayne, xenia kasper, sue grafton, linda van rijn, peter robinson, de millenium triologie van stieg larsson, robert vuijsje
carry slee heeft drie boeken voor volwassenen geschreven; dochter van eva, moederkruid en toegift. alledrie erg goed geschreven, spannend, maar ook ontroerend en rauw. aanraders!
Het gouden ei van Tim Krabbe, bloedstollend!
"Boeken van Lisa Jackson vind ik goed. Het meer van de meisjes van Carol Goodman vond ik ook lekker weglezen.

Waargebeurde verhalen: het boek van Sabine Dardenne vond ik bijzonder, het boek van Mylene Meester "uit balans" vond ik boeiend (meisje dat geloof ik met anorexia was opgenomen in een kliniek), boeken van Tory Hayden over tijden dat ze juf was van bijzondere kinderen (bijvoorbeeld het boek "Sheila").
quote:gigi- schreef op 17 juni 2012 @ 01:01:

Het gouden ei van Tim Krabbe, bloedstollend!En nog geen 100 bladzijdes. Tussendoortje.
Tess Gerritsen, Karin Slaughter, Harlan Coben.
quote:miloo schreef op 17 juni 2012 @ 01:53:

[...]

En nog geen 100 bladzijdes. Tussendoortje.

Dat moesten we ooit lezen voor school!! Oooooit!! Maar is me niet bijgebleven!

Echte mannen eten geen kaas! Vond ik wel leuk!!

Maar het is zo persoonlijk! Want de reunie vond ik bijvoorbeeld oersaai!!

Het eerste boek wat ik inmn volwassen leven gelezen heb was: er komt een vrouw bij de dokter. En dat is me altijd bijgebleven..
Wij moesten "Het Gouden ei" ook lezen voor school en hebben tijdens de Nederlandse les zelfs de film mogen bekijken, die is me meer bijgebleven trouwens. Ook heeft Tim Krabbe nog een lezing gegeven op mijn school, dat was ook leuk, maar vooral omdat ik naast Bas zat
Yrsa Sigurdardottir en Arnaldur Indridason schrijven beiden bijzonder spannende thrillers.

Jonathan Kellerman en Karen Slaughter vind ik ook altijd goed.

Ellis Peters (Brother Cadfeall mysteries)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik kijk altijd op de site van Bol.com, daar heb je een prima overzicht.

En dan reserveer ik ze in de bieb
Overigens is juni de maand van het spannende boek in de bieb. Ik heb in de biek de thrillerglossy meegenomen, meet heel veel recensies van oude en nieuwe thrillers
Het gouden ei is een goed boek, maar je hebt het idd zo uit

Ik ben fan van Tess Gerritsen en Mo Hayder. Die laatste schrijft wat "gruwelijker" vind ik en daar hou ik wel van. Tess vind ik heel leuk om te lezen, omdat het over dezelfde personen gaat in de wat jongere boeken. Maar ook haar oudere boeken vind ik heerlijk! Ik heb ze allemaal
Je bent een verschrikkelijk kind - Nina Blom

Over een meisje dat ziek wordt gemaakt en gehouden door haar moeder.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb laatst 'De nachtploeg' gelezen van Natsuo Kirino. Het gaat over 4 dames die snachts in een fabriek werken en ze zijn het nogal zat. Allevier kampen ze met geldgebrek, slaaptekort en privéproblemen. Als de jongste wordt ze geholpen door de de oudste om het lichaam te doen verdwijnen. En dat mislukt nogal met alle gevolgen vandien. Het us een Japanse thriller die ik veel veter vind als Europese of Amerikaanse. Het is harder, maar ook veel spannender.
Als de jongste haar man vermoordt moet het zijn. =)
loes den hollander al haar boeken zijn super spannend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven