Efteling
zaterdag 21 juli 2012 om 11:50
Als klein kind vond ik de Efteling al helemaal prachtig. De stijl van Anton Pieck vond/vind ik zo mooi. Nu vele jaren later heb ik een abonnement genomen het gezin en kom ik er bijna wekelijks met de kinderen (3 en 4). Ik ben helemaal geen pretparkfan maar de Efteling heeft iets magisch voor mij en ik word t ook niet beu 
Zijn er nog meer Eftelingliefhebbers hier?
Zijn er nog meer Eftelingliefhebbers hier?
zaterdag 21 juli 2012 om 13:39
Ik vind de efteling ook super! Ik ben een keer in de winter geweest toen er sneeuw lag en dan komt het sprookjesbos nog meer tot leven. Mijn zoontje is pas 5 en nog nooit geweest, misschien dit jaar voor het eerst.
Wat betreft de rolstoel: ik heb een kennis met een rolstoel en die is al een paar keer geweest. Ze helpen je overal en je krijgt voorrang. Gewoon doen en genieten dat jij een keer niet hoeft te wachten.
Wat betreft de rolstoel: ik heb een kennis met een rolstoel en die is al een paar keer geweest. Ze helpen je overal en je krijgt voorrang. Gewoon doen en genieten dat jij een keer niet hoeft te wachten.
zaterdag 21 juli 2012 om 13:49
@kuukelesaan: ik ben ook geweest in rolstoel en het valt bijna niet op als de attracties een paar tellen worden stilgezet! Het is echt rolstoelvriendelijk en je hoeft nergens in de rij te staan maar mag via een achteringang naar binnen. Alleen de droomvlucht mag je niet in 
Ik kan het je echt aanraden om lekker te gaan hoor! Neem wel iemand mee die goed kan duwen, want bij de achtbanen enzo moet je steeds een flink stuk omhoog rollen.
Ik kan het je echt aanraden om lekker te gaan hoor! Neem wel iemand mee die goed kan duwen, want bij de achtbanen enzo moet je steeds een flink stuk omhoog rollen.
zaterdag 21 juli 2012 om 14:10
geweldig! Ben er als kind in de buurt opgegroeid en vind het nu nog het mooiste en leukste pretpark dat ik ken. In het sprookjesbos word ik altijd blij. Paar weken geleden met mijn zoontje van 1,5 geweest, wil nog een keer dit jaar...ook hij vond het leuk (maar ja, hij vindt op de parkeerplaats auto's kijken ook leuk).
Ik ben een echte fan!
Ik ben een echte fan!
zaterdag 21 juli 2012 om 14:12
zaterdag 21 juli 2012 om 14:17
Vind de Efteling fantastisch. Ben er vaak geweest, met schoolreisje, als we in de buurt in Centre-Parcs zaten vroeger, met familiedag etc...echt jeugdsentiment wat mij betreft. Ik voel mij ook altijd los van de buitenwereld als ik in de Efteling ben...al ben ik 38, net of je letterlijk een andere wereld instapt.
Ik vind alleen de prijzen van de gekke. 10 euro voor parkeren en een entree van boven de 30 euro. Kijk, ik snap dat het park niet op vrijwilligers draait en dat er heel wat bij komt kijken, ze mogen van mij ook best winst maken (om nieuwe attracties te bouwen etc..) maar ik vind het best duur, en dan heb ik niet eens kinderen.
Ik vind alleen de prijzen van de gekke. 10 euro voor parkeren en een entree van boven de 30 euro. Kijk, ik snap dat het park niet op vrijwilligers draait en dat er heel wat bij komt kijken, ze mogen van mij ook best winst maken (om nieuwe attracties te bouwen etc..) maar ik vind het best duur, en dan heb ik niet eens kinderen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 21 juli 2012 om 14:17
Leukste park waar ik ooit ben geweest, kom er erg graag (1 keer per twee jaar, afgewisseld winter en zomer Efteling. In de winter is de sfeer zo gezellig, in de zomer kan je overal in)
Vind het leuker dan plastick fantastick Disney.
Ben ook zeer fan van jouw Ava Hebbes, kan niet wachten op nieuw seizoen.
Vind het leuker dan plastick fantastick Disney.
Ben ook zeer fan van jouw Ava Hebbes, kan niet wachten op nieuw seizoen.
zaterdag 21 juli 2012 om 14:26
Ik woon niet zo ver weg van de Efteling dus vaak wel de eerste keuze. Ik vind de Efteling echt prachtig mooi, het sprookjesbos sla ik dus ook nooit over. Heerlijk om die verhalen van vroeger weer te zien en te horen!
Maar: ik heb geen abonnement, want als ik er bijna wekelijks zou komen zou die magie voor mij zo weg zijn. Ik vind het juist leuk om weer nieuwe dingen te zien en de oude dingen weer te weerzien.
Het word wel weer tijd om weer eens te gaan, wij zijn anderhalf jaar geleden voor het laatst geweest (bij de Winter Efteling).
Mits je er niet maandelijks komt: super!
Maar: ik heb geen abonnement, want als ik er bijna wekelijks zou komen zou die magie voor mij zo weg zijn. Ik vind het juist leuk om weer nieuwe dingen te zien en de oude dingen weer te weerzien.
Het word wel weer tijd om weer eens te gaan, wij zijn anderhalf jaar geleden voor het laatst geweest (bij de Winter Efteling).
Mits je er niet maandelijks komt: super!
zaterdag 21 juli 2012 om 16:01
quote:kuukelesaan schreef op 21 juli 2012 @ 13:21:
Bedankt voor alle lieve 'rolstoel-reacties'. Het besluit is al genomen, we gáán (aug.)!!! Heeeeeel hartelijk bedankt allemaal... En nogmaals, de Efteling is echt het allerleukste park. Zoals hier al gezegd is: zelfs de bloemperkjes... álles!!
Joepie! Kan niet wachten!! Deze reacties hebben echt de doorslag gegeven!!!!Goed zo, doen hoor. Veel plezier alvast.
Bedankt voor alle lieve 'rolstoel-reacties'. Het besluit is al genomen, we gáán (aug.)!!! Heeeeeel hartelijk bedankt allemaal... En nogmaals, de Efteling is echt het allerleukste park. Zoals hier al gezegd is: zelfs de bloemperkjes... álles!!
Joepie! Kan niet wachten!! Deze reacties hebben echt de doorslag gegeven!!!!Goed zo, doen hoor. Veel plezier alvast.
zaterdag 21 juli 2012 om 16:03
quote:darkish schreef op 21 juli 2012 @ 14:12:
Even een updateje,
Super weer hier en overal loopt het aardig door , je ziet over al al podiums en kraampjes staan voor vanavond . Ik heb het idee dat het al. Wat minder is. Wat mensen betreft . Nu even lekker een pannekoekje eten en dan richting de piranha :pEcht leuk hoor en wat een lekkere lange dag. Gaan jullie ook nog weer naar huis om 12 uur vannacht of woon je in de buurt?
Even een updateje,
Super weer hier en overal loopt het aardig door , je ziet over al al podiums en kraampjes staan voor vanavond . Ik heb het idee dat het al. Wat minder is. Wat mensen betreft . Nu even lekker een pannekoekje eten en dan richting de piranha :pEcht leuk hoor en wat een lekkere lange dag. Gaan jullie ook nog weer naar huis om 12 uur vannacht of woon je in de buurt?
zaterdag 21 juli 2012 om 23:35
Ben ik weer ! Net aquanura gezien echt een aanrader om dit savonds te doen dan is het echt prachtig !
We gaan nu nog een ritje python doen en dan gaat het park sluiten en moeten we nog richting huis. We zijn met 8 en iedereen woon rond maassluis.
Maar god wat is het nog druk ook ontzettend veel mensen met kleine kindjes nog wat me erg verbaasd dat die zoon lange dag uithouden !
We gaan nu nog een ritje python doen en dan gaat het park sluiten en moeten we nog richting huis. We zijn met 8 en iedereen woon rond maassluis.
Maar god wat is het nog druk ook ontzettend veel mensen met kleine kindjes nog wat me erg verbaasd dat die zoon lange dag uithouden !
zondag 22 juli 2012 om 04:16
Nog nooit geweest. Wil al zolang gaan!
Maar als me kleintjes geboren zijn en ik weer op de been ben gaan we met ons 4 jarig zoontje eind van de zomer. Die kan helemaal niet wachten elke reclame of plaatje van de Efteling straalt die al hihi zo lief. Wij zijn erg benieuwd we willen dan ook een nachtje blijven denk ik
Maar als me kleintjes geboren zijn en ik weer op de been ben gaan we met ons 4 jarig zoontje eind van de zomer. Die kan helemaal niet wachten elke reclame of plaatje van de Efteling straalt die al hihi zo lief. Wij zijn erg benieuwd we willen dan ook een nachtje blijven denk ik
Loat goan!!!
dinsdag 24 juli 2012 om 09:30
donderdag 26 juli 2012 om 12:30
maandag 17 december 2012 om 13:33
quote:blogbabe schreef op 16 december 2012 @ 22:28:
Wij gaan in de kerstvakantie. Weet iemand hoe druk het dan is; vakantie en winterefteling? Of weerhoudt de kou een heleboel mensen?Wij waren twee jaar geleden in de Efteling tijdens de kerstvakantie, in de sneeuw, en toen was het heel erg stil. Nauwelijks mensen, we konden overal zo doorlopen en zagen ook steeds dezelfde mensen.
Wij gaan in de kerstvakantie. Weet iemand hoe druk het dan is; vakantie en winterefteling? Of weerhoudt de kou een heleboel mensen?Wij waren twee jaar geleden in de Efteling tijdens de kerstvakantie, in de sneeuw, en toen was het heel erg stil. Nauwelijks mensen, we konden overal zo doorlopen en zagen ook steeds dezelfde mensen.