vinkjes whatsapp...

25-08-2012 09:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Bij mijn chats (samsung galaxy) staat bij het laatst verstuurde bericht 1 vinkje (dus niet gelezen/verstuurd/weetikhet?). Als ik het gesprek open staan er ook bij dat laatst verstuurde bericht 2 vinkjes.....

Is mijn bericht nou wel of niet aangekomen?
Ja, anders staat er een klokje.
Betekend één vinkje (behalve bij groepsgesprekken) niet dat het wel verstuurd is maar dat de ander het nog niet ontvangen heeft (geen bereik oid).
bij IPhone betekent 2 vinkjes dat het bericht gelezen is.

Edit: of dat het programma open stond en dat het bericht dus in WhatsApp geladen is.

Stel dat de ontvanger met iemand anders zit te Appen, dan heeft hij misschien jouw bericht niet gelezen, maar dan kan jij wel 2 vinkjes zien.
Een vinkje betekent dat het wel verstuurd is, mar nog niet ontvangen door geen bereik. 2 vinkjes betekent wel dat het is aangekomen, maar niet dat het gelezen is.
Die vinkjes doen het ook heel vaak niet goed he, dus weg veel kun je er niet aan ontlenen.
Kijk ff in de helpfunctie van Whatsapp, daar staat precies hoe het werkt:

1 vinkje betekent succesvol afgeleverd op de server;

2 vinkjes betekent succesvol afgeleverd op de telefoon van je vriend(in) waarmee je chat. Opmerking: dit geeft niet aan dat het bericht is gelezen, alleen dat het afgeleverd is.
Maar als iemand het bericht als pop-up heeft gelezen zonder what's-app te openen, staat er maar 1 vinkje terwijl het wel gelezen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven