Spekkoek
maandag 19 mei 2008 om 16:22
Hallo,
Ik wil proberen een spekkoek te bakken.
Heb er speciaal een klein springvormpje voor gekocht.
Recept opgezocht....18!! eierdooiers??
Dat zal toch niet waar wezen?
In andere spekkoekrecepten zijn het er dan wel geen 18, maar toch nog wel heul veul eierdooier voor zo'n klein rond spekkoekje.
Ik heb helemaal geen zin om zoveel eieren te gaan stukslaan.
Bovendien lijkt het me niet helemaal gezond ook.
Is dit nou echt nodig?
Of weet iemand een alternatiefje?
Dan hoor ik het graag van jullie,
Perel.
Ik wil proberen een spekkoek te bakken.
Heb er speciaal een klein springvormpje voor gekocht.
Recept opgezocht....18!! eierdooiers??
Dat zal toch niet waar wezen?
In andere spekkoekrecepten zijn het er dan wel geen 18, maar toch nog wel heul veul eierdooier voor zo'n klein rond spekkoekje.
Ik heb helemaal geen zin om zoveel eieren te gaan stukslaan.
Bovendien lijkt het me niet helemaal gezond ook.
Is dit nou echt nodig?
Of weet iemand een alternatiefje?
Dan hoor ik het graag van jullie,
Perel.
dinsdag 20 mei 2008 om 22:13
zaterdag 24 mei 2008 om 18:40
zondag 25 mei 2008 om 19:34
Spekkoek is echt zoooooooooo lekker...
Maar zelf maken is echt een heel tijdrovend karwei. Daar ben je echt uren mee bezig. En lang niet iedereen is geschikt om dit te maken. Vaak lukt hij pas goed als je het al vaker gemaakt hebt, of als je meerdere keren met iemand meegekeken hebt.
Als je het zonde van de eiren vind, kun je bij de Jumbo ook een soort melkpakje met gepasteuriseerde eidooiers kopen. Handig toch?
Maar zelf maken is echt een heel tijdrovend karwei. Daar ben je echt uren mee bezig. En lang niet iedereen is geschikt om dit te maken. Vaak lukt hij pas goed als je het al vaker gemaakt hebt, of als je meerdere keren met iemand meegekeken hebt.
Als je het zonde van de eiren vind, kun je bij de Jumbo ook een soort melkpakje met gepasteuriseerde eidooiers kopen. Handig toch?