Banaan

11-09-2012 15:47 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd vind ik het erg lekker om banaan te eten, bijvoorbeeld door de kwark of gewoon 's middags. Ik weet alleen niet goed of je dit wel elke dag mag eten, omdat ik op internet vanalles tegenkom dat dat niet goed zou zijn.

Wat vinden jullie? Kun je elke dag een banaan eten?
Waarom zou het niet goed zijn, zit toch geen vergif in?

Vind dat altijd zo'n onzin...
Je kunt verstoppingen krijgen.

Maar ik denk dat het allemaal verder wel mee valt.

te veel van iets (wat dan ook) is nooit goed.

Maar ach...
Er zitten veel vezels, vitaminen en mineralen in, dus ik zou zeggen: elke dag eentje zal je meer goed doen dan kwaad.

Wel zitten er in een banaan meer calorieën dan in het meeste andere fruit. Maar voor mij persoonlijk heeft dat zijn voordelen: ik ben na één banaan weer verzadigd, waardoor ik niet na een halfuur alweer zin krijg om te snacken, terwijl ik na één kiwi of één appel binnen de korste keren weer trek krijg.
Moet er tegenwoordig zelfs al voor een banaan gegoogeld worden?

Je weet toch dat je zo ongeveer evenveel voor als tegenbewijzen googled, bij welk onderwerp dan ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tja als je het lekker vind.

Vanwege de dieetvormen die partner heeft geprobeerd weet ik dat vaak bij een dieet 'ze' max. 2 bananen per week aanraden ivm hoog zetmeelgehalte en 'opstoppende werking' die ze kunnen hebben.

Maar als je geen dieet volgt, normale ontlasting hebt (ook al gebruik je de laatste tijd veel bananen) dan zou ik ze lekker eten hoor
quote:nlies schreef op 11 september 2012 @ 15:55:

Moet er tegenwoordig zelfs al voor een banaan gegoogeld worden?

Je weet toch dat je zo ongeveer evenveel voor als tegenbewijzen googled, bij welk onderwerp dan ook
Banaan is zo'n beetje het enige fruit waar ik tegen kan en ik eet het dus vaak. Gaat prima.
Blij dat ik banaan niet lekker vind. Hoef ik ook niet over dit soort vragen na te denken.
quote:thasmo schreef op 11 september 2012 @ 15:56:

Tja als je het lekker vind.

Vanwege de dieetvormen die partner heeft geprobeerd weet ik dat vaak bij een dieet 'ze' max. 2 bananen per week aanraden ivm hoog zetmeelgehalte en 'opstoppende werking' die ze kunnen hebben.

Maar als je geen dieet volgt, normale ontlasting hebt (ook al gebruik je de laatste tijd veel bananen) dan zou ik ze lekker eten hoor Ook als je wel een dieet volgt/wilt afvallen mag je elke dag een banaan eten hoor. Het is een gezond product vol vezels en vitaminen. Ook nog eens verzadigend ook!
Ook al zitten er meer calorien in een banaan, wat maakt dat uit? Ken je iemand die zegt 'ja ik heb 20 kilo overgewicht omdat ik teveel bananen heb gegeten'? Lijkt me niet, het is fruit, dus gewoon gezond!
Ik volg geen dieet, moet juist zorgen dat ik niet afval maar een gezond gewicht houd. Ik kan wel moeilijk naar de wc en daarom had ik ook een beetje mijn twijfels. Maar misschien in combinatie met pruimen dat het goed gaat.
quote:dolores007 schreef op 11 september 2012 @ 15:52:

Je kunt verstoppingen krijgen.

Maar ik denk dat het allemaal verder wel mee valt.

te veel van iets (wat dan ook) is nooit goed.

Maar ach...

van 1 banaan per dag?? 600 bananen op 1 dag zal niet handig zijn,

maar eentje kan echt geen kwaad. die verstopping is sowieso bull, in een banaan zitten heel veel vezeltjes. die zorgen juist niet voor verstopping...
quote:rianneplaya schreef op 11 september 2012 @ 16:10:

Ook al zitten er meer calorien in een banaan, wat maakt dat uit? Ken je iemand die zegt 'ja ik heb 20 kilo overgewicht omdat ik teveel bananen heb gegeten'? Lijkt me niet, het is fruit, dus gewoon gezond!
Lekker bewegen zorgt ook dat je naar de WC kan. Als je dan ook zorgt dat je fatsoenlijk eet dus dat er ook echt wat uit moet komt het wel in orde. (zo niet -> arts)
Been there, done that, got the T-shirt.
Dat banaan stopt bij diarree is ook onzin trouwens.
Bananen zijn lekker, maar omdat ze bij mij echt wel verstoppen eet ik ze bijna nooit. Of door mijn joghurt samen met lijnzaad, dat ontstopt namelijk weer.

Pruimen eten helpt ook als je echt bananen wil blijven eten.

En ja, in diëten worden bananen afgeraden omdat er zoveel calorieën inzitten, dat geldt trouwens ook voor druiven.
quote:rianneplaya schreef op 11 september 2012 @ 16:10:

Toch fijn dat internet met al die horror verhalen over een banaan eten.
Oh, heb er nog een op tafel liggen, ga hem gelijk lekker opeten.
elke dag een banaan; heel gezond!

Sommige mensen hebben weleens onverwachts kramp in de benen. Als je daar veel last van hebt dan is elke dag een banaan een heel goed medicijn!
Mijn moeder (94!) perst levenslang 2 sinaasappels per dag.

Nu heeft ze onlangs gelezen op het label aan het net dat de sinaasappels behandeld waren met een of ander chemisch middel (op de schil - tegen bederf), dus nu wil ze geen sinaasappels meer...

Nu eet ze minneola's - die zitten niet in een net....(hahaha!)

Ook heeft ze ergens gelezen dat de panga-vis zijn eigen uitwerpselen eet, dus nu wil ze geen panga-vis meer.

Als je alles leest kun je wel ophouden met eten, denk ik.
Het zou een indicatie kunnen zijn van een tekort, als je er plots veel zin in hebt en blijft houden. Ik geloof dat het magnesium was maar kan het mis hebben. Maar verder geloof ik dat het geen kwaad kan? Iig nog nooit van gehoord .
quote:pastiche schreef op 11 september 2012 @ 17:44:

Het zou een indicatie kunnen zijn van een tekort, als je er plots veel zin in hebt en blijft houden. Ik geloof dat het magnesium was maar kan het mis hebben. Maar verder geloof ik dat het geen kwaad kan? Iig nog nooit van gehoord .En door trek te krijgen in dat waar je tekort van hebt ga je dat veel eten en los je dat tekort natuurlijk weer op.
quote:Mevrouw75 schreef op 11 september 2012 @ 17:47:

[...]

En door trek te krijgen in dat waar je tekort van hebt ga je dat veel eten en los je dat tekort natuurlijk weer op.Chocoladetekort met medische onderbouwing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven