respectloze reacties op forum

11-09-2012 22:19 388 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:teardrop-viva schreef op 12 september 2012 @ 08:36:

[...]

Partijvoordedieruh.Oh, ik hou wel van dieruh. Die ken je pas vertrouwuh. Alleen vliegen, die mep ik wel dood hoor.
quote:teardrop-viva schreef op 12 september 2012 @ 08:37:

[...]

Die is effe stemmuh denk ik of haar Yvon rok an het strijkuh.

Stil maar ze komt zo wel.Ze stemt niet hoor, vindt ze maar onzin allemaal, ze zegt: het maak toch geen reet uit wat je stemt want ze doen toch waar ze zelluf zin in hebbuh.
quote:gwenni schreef op 12 september 2012 @ 01:47:

Eens met TO.

Ik lees hier zo eens in de zoveel tijd wat en post heel af en toe wel eens wat, maar ik raak eigenlijk bijna altijd zwaar gefrustreerd van de kwetsende en zure reacties en het enorm ongenuanceerde niveau hier.

Veel reacties komen alleen maar neer op 'Eigen schuld, dikke bult!' en, nog erger: 'Aan je posthistory te zien heb je een jaar geleden ook een piercing laten zetten, dus als je dat hebt gedaan snap ik niet waarom je nu niet D66 stemt' (bij wijze van spreke, deze zin slaat natuurlijk nergens op).

Vreselijk dat men zo AL je posts gaat zitten nagraven op zoek naar punten die tegen je werken etc. Denk vaak 'wtf, zit je serieus nu posts te lezen van 3 jaar geleden van die persoon om die hier te posten en/ of aan te halen? Heb je werkelijk niks beters te doen met je tijd dan urenlang graven naar oude topics van personen hier??'

Viva is een verzamelbak vol met zure theemutsen die niet het denkvermogen hebben om dingen van meerdere kanten te bekijken. De (vrouwen/ inside)humor hier is ook om te huilen.

Blijkbaar is het echt een kliek (dat is het sowieso, zijn hier veel forummers die alles van elkaar weten en onderonsjes hebben...en alles van elkaar weten doe je al snel als de mentaliteit hier is dat je de complete posthistory van iemand napluist) en past men zich ook aan, zelfs qua humor en kwetsende ongenuanceerde opmerkingen, zodat Viva een grote eenheidsworst is van elkaar afzeikende zure domme theemutsen.

Als ik denk aan een typische Viva vrouw zie ik een vrouw van tussen de 26-45 voor me met zo'n Yvon Jaspers rok en laarzen eronder, die winkelt bij de HEMA en stemt op het VVD omdat Mark Rutte zo'n leuke lach heeft 'en hij toch wel het beste voorheeft met dit land'. Oja, en graag op de bank met een kop thee en pantoffels aan RTL boulevard of 'Sterren dansen op het ijs' kijkt. Ze heeft ook een kat.

Verder heeft ze een of andere baan in de richting van HR/ commercieel/ administratief/ receptioniste.

Ze drinkt graag wekelijks een kopje koffie bij haar moeder, of heeft juist een enorm slechte verhouding met haar moeder. Nouja enfin......

Nee ik voel me duidelijk niet thuis in dit kippenhok. Vind het intens jammer dat de vooroordelen toch echt waar zijn dat vrouwen echt geen humor hebben en gewoon ontzettend dom zijn wat discussies en politiek etc. betreft.

Gelukkig heb ik een ander forum waar ik vaak zit (geen vrouwenforum), en ik voel het altijd als een verademing als ik daar kom. Daar voel ik mij thuis: humor, ons-kent-ons, vrijheid en niet meteen totaal afgekraakt worden als je een topic opent. Uiteraard ook meer inhoudelijke discussies.

Zou men hier nog wat van kunnen leren.

Sorry, deze had ik nog niet gelezen, maar ben het er helemaal mee eens. En ik zie ook al meteen weer de zielige reacties erop. Dat zijn dus die oudgedienden die ik bedoelde. Die denken dat het forum van hen is en daarom het recht hebben zo te reageren.

Heel zielig.....
Al die oudgedienden waren hier ooit ook nieuw.
quote:liv_1 schreef op 12 september 2012 @ 08:48:

Al die oudgedienden waren hier ooit ook nieuw.

Als je daarmee wilt zeggen dat je na verloop van tijd net zo zuur gaat reageren, dan ben ik gauw weg hier.

(kom maar op.... "nou, dan ga je toch lekker", etc. etc)
quote:liv_1 schreef op 12 september 2012 @ 08:47:

[...]

Ze stemt niet hoor, vindt ze maar onzin allemaal, ze zegt: het maak toch geen reet uit wat je stemt want ze doen toch waar ze zelluf zin in hebbuh.

Wel heul slim van je mammie hoor.

Mijn mammie zegt ook altijd 'ze hebbe daar in Den Haag nog nooit een regel verzonnuh waar ze zelluf nie beter van worduh.dusss..
Het forum is anders net zo min van de nieuwelingen en toch vinden die het nodig om de oudgedienden te vertellen hoe ze moeten posten.

Niet weten dat je 'n trol niet mag benoemen heeft niks met oudgedienden te maken maar met je op de hoogte stellen van de forumregels die opgesteld zijn door de mods. En net als weten wat TO betekent heeft dat vooral te maken met netiquette: je inlezen op een forum voor je je toetsenbord een douw geeft.
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 08:52:

[...]

Als je daarmee wilt zeggen dat je na verloop van tijd net zo zuur gaat reageren, dan ben ik gauw weg hier.

(kom maar op.... "nou, dan ga je toch lekker", etc. etc)

Ik vind jou eigenlijk zelf behoorlijk onaardig reageren. Ik zit hier alleen maar te geinen en dan krijg ik dit?

En nee, dat wilde ik niet zeggen, dat weet je zelf vast wel.
In ieder geval heb ik jullie weer een leuke avond bezorgd met mijn topic! grappig te zien dat dit jullie tweede huiskamer is geworden!
quote:chartreuse schreef op 12 september 2012 @ 08:54:

Het forum is anders net zo min van de nieuwelingen en toch vinden die het nodig om de oudgedienden te vertellen hoe ze moeten posten.

Niet weten dat je 'n trol niet mag benoemen heeft niks met oudgedienden te maken maar met je op de hoogte stellen van de forumregels die opgesteld zijn door de mods. En net als weten wat TO betekent heeft dat vooral te maken met netiquette: je inlezen op een forum voor je je toetsenbord een douw geeft.Je inlezen op het forum....?? Waar moet je in godsnaam beginnen? Maar ik was er inderdaad, door me in te lezen, al achtergekomen hoor. En ik zeg niet HOE oudgedienden moeten posten, ik zeg alleen dat ze (of althans velen, laat ik ze niet over een kam scheren) heel naar reageren. Je voelt je blijkbaar aangesproken.
quote:liv_1 schreef op 12 september 2012 @ 08:57:

[...]

Ik zit hier alleen maar te geinen en dan krijg ik dit?

Nou, ontzettend lollig....

DOEI
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 08:43:

Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Ik zit zelf ook nog niet zo lang op het forum maar ik leer elke dag weer wat. Zo wist ik niet dat er mensen zijn die, om te lopen klieren, een account aanmaken dat lijkt op een bestaande en dan verzinsels neerzetten. Ik snap er de lol ook niet van, maar goed... En ik wist dus ook niet dat dat een trol heet en dat je eigenlijk niet mag zeggen (??). Maar wat nog het vervelendst is, is dat de oudgedienden hier dat allemaal wel weten en dan heel vreemd reageren. En als je er dan wat over vraagt, krijg je van die wazige antwoorden. Ik denk dat TO (ook net geleerd) dat bedoeld met respectloze reacties.

Net zoals ze hier weer reageren over dat het raar is dat hier alwéér een topic over geopend is. Wist ik ook niet. Maar de reacties zijn over het algemeen dat TO zich dan moet afmelden bij het Viva forum en ergens anders naar toe moet. Ik kaats de bal terug; waarom reageren jullie hier allemaal zo negatief op? Als je het geen interessant onderwerp vindt of als je je ergert aan het zoveelste item hierover, dan reageer je toch lekker niet?

Nee hoor, oudgedienden weten dat ook niet. Maar je kan het soms gewoon zien aan de schrijfstijl en onderwerpen.

En hoe kan je nou in godsnaam niet negatief reageren op 'ik vind het niet leuk hier, jullie zijn stom, jullie hebben geen respect, elders is het leuker'?!?!?!

Geloof niet dat het de bedoeling is iemand te smeken hier te blijven.
Fliebertje, ben je toevallig vooral geschrokken van reacties op topic waar die man vreemd ging tijdens zwangerschap?
"Die denken dat het forum van hen is en dat ze daarom het recht hebben om zo te reageren."

Daarmee zeg je idd niet hoe ze moeten posten maar je maakt wel heel duidelijk dat je de huidige manier van posten afkeurt.

En ja, je inlezen. Bij een nieuwe vereniging waar je lid van wordt kijk je ook 'n beetje de kat uit de boom voor je gaat roepen dat de nieuwsbrief anders moet en de manier van training geven niet deugt?

Op hoge poten binnen komen stieren en gillen dat iedereen zo gemeen doet heeft het nog nooit ergens gezelliger gemaakt.
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 09:01:

[...]

Je inlezen op het forum....?? Waar moet je in godsnaam beginnen? Maar ik was er inderdaad, door me in te lezen, al achtergekomen hoor. En ik zeg niet HOE oudgedienden moeten posten, ik zeg alleen dat ze (of althans velen, laat ik ze niet over een kam scheren) heel naar reageren. Je voelt je blijkbaar aangesproken. wat een aanwinst ben jij.
quote:chartreuse schreef op 12 september 2012 @ 09:10:

"Die denken dat het forum van hen is en dat ze daarom het recht hebben om zo te reageren."

Daarmee zeg je idd niet hoe ze moeten posten maar je maakt wel heel duidelijk dat je de huidige manier van posten afkeurt.

En ja, je inlezen. Bij een nieuwe vereniging waar je lid van wordt kijk je ook 'n beetje de kat uit de boom voor je gaat roepen dat de nieuwsbrief anders moet en de manier van training geven niet deugt?

Op hoge poten binnen komen stieren en gillen dat iedereen zo gemeen doet heeft het nog nooit ergens gezelliger gemaakt.En dat.
quote:foxytoxy schreef op 12 september 2012 @ 09:06:

Fliebertje, ben je toevallig vooral geschrokken van reacties op topic waar die man vreemd ging tijdens zwangerschap?Toen dacht ik inderdaad; waar gaat dit over? Maar toen ik dat vroeg kreeg ik ook alleen maar flauwe opmerkingen. Dus toen ik dit topic vanmorgen zag, herkende ik dat wel. En ook hier lees ik weer al die opmerkingen. Moet je nou lezen, hierboven... Maar goed, ik ga me er niet meer aan ergeren. Ik vond er leuke en interessante onderwerpen bijzitten of dit forum, maar zoek wel wat anders... Iedereen blij.
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 09:03:

[...]

Nou, ontzettend lollig....

DOEI

Proven my point.

Dag dag!
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 09:13:

[...]

Toen dacht ik inderdaad; waar gaat dit over? Maar toen ik dat vroeg kreeg ik ook alleen maar flauwe opmerkingen. Dus toen ik dit topic vanmorgen zag, herkende ik dat wel. En ook hier lees ik weer al die opmerkingen. Moet je nou lezen, hierboven... Maar goed, ik ga me er niet meer aan ergeren. Ik vond er leuke en interessante onderwerpen bijzitten of dit forum, maar zoek wel wat anders... Iedereen blij.

Yessssssss!

*rent naar achterkamer om het goede nieuws door te geven*
Fliebertje, dat soort topics als die waar jij van geschrokken bent is één van de redenen dat dat inlezen zo belangrijk is. Dat topic hing van de trolls aan elkaar en er zijn ook door die trolls nicknames gebruikt die maar één letter verschil hadden met de nicks van vaste forummers. Maar de vaste forummers hadden en hebben daar niks mee van doen, die staan daar buiten, die trolls worden door de mods zoveel mogelijk geweerd maar het is onmogelijk ze altijd allemaal buiten te houden.

Had je je een beetje ingelezen dan had je dat geweten en niet onterecht zo van leer hoeven trekken.
Zo zeg, jullie zijn nog druk geweest gisteren.

Had je niet even kunnen roepen? Had ik nog iets over doodsbedreigingen enzo kunnen roepen....
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 09:13:

[...]

Toen dacht ik inderdaad; waar gaat dit over? Maar toen ik dat vroeg kreeg ik ook alleen maar flauwe opmerkingen. Dus toen ik dit topic vanmorgen zag, herkende ik dat wel. En ook hier lees ik weer al die opmerkingen. Moet je nou lezen, hierboven... Maar goed, ik ga me er niet meer aan ergeren. Ik vond er leuke en interessante onderwerpen bijzitten of dit forum, maar zoek wel wat anders... Iedereen blij.

Hmm ja ik snap wel hoe dat kan overkomen. Maarrrr het forum is dus overspoeld door trollen en eentje daarvan had precies precies zo'n verhaal, maar dan vanuit de minnares (geloof ik). Dus mensen die hier veel komen, herkenden bij dit nieuwe topic meteen de schrijfstijl en dachten, daar gáán we weer. Vandaar de cynische reacties.

Dat kun je allemaal niet weten, maar geloof me, als er iemand komt met hetzelfde onderwerp maar dan echt, wordt er heus normaal gereageerd.
quote:chartreuse schreef op 12 september 2012 @ 09:25:

Fliebertje, dat soort topics als die waar jij van geschrokken bent is één van de redenen dat dat inlezen zo belangrijk is. Dat topic hing van de trolls aan elkaar en er zijn ook door die trolls nicknames gebruikt die maar één letter verschil hadden met de nicks van vaste forummers. Maar de vaste forummers hadden en hebben daar niks mee van doen, die staan daar buiten, die trolls worden door de mods zoveel mogelijk geweerd maar het is onmogelijk ze altijd allemaal buiten te houden.

Had je je een beetje ingelezen dan had je dat geweten en niet onterecht zo van leer hoeven trekken.

Met weggemodeerde trolltopics is het lastig inlezen. En dan, hoe doe je dat als je nieuw ben? Op alle peilers alle pagina's tot twee weken geleden helemaal lezen? Tegen de tijd dat je klaar bent moet je alweer een week inlezen. Kom je nooit aan het posten toe.

Kom, "inlezen", sorry maar dat vind ik onzin.
En nou trek ik van leer???? Lees de reacties van die anderen eens even zeg! En als je goed had gelezen; ik HAD me wel ingelezen. Maar dan nog is het niet makkelijk om precies uit te vinden wat waarmee bedoeld was. Maar nogmaals, ik heb hier geen zin meer in, dus heb gevraagd of ze mijn account kunnen wissen. Tsjonge, jonge, wat een kinderachtige reacties, zeg! Moest dit nog even kwijt...
Uiteraard wordt er dan normaal gereageerd.

Dit lag er zo dik bovenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven