respectloze reacties op forum

11-09-2012 22:19 388 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Behalve die van Foxytoxy dan... Dank je wel
Ik postte in het begin ook vrij weinig foxytoxy. Niet bewust, maar er was hier zoveel te lezen dat ik me inderdaad eerst een beetje wilde inlezen. Je komt toch nieuw binnen? Dan is het toch doodnormaal om even te kijken hoe het er hier aan toegaat?
quote:fliebertje schreef op 12 september 2012 @ 09:31:

En nou trek ik van leer???? Lees de reacties van die anderen eens even zeg! En als je goed had gelezen; ik HAD me wel ingelezen. Maar dan nog is het niet makkelijk om precies uit te vinden wat waarmee bedoeld was. Maar nogmaals, ik heb hier geen zin meer in, dus heb gevraagd of ze mijn account kunnen wissen. Tsjonge, jonge, wat een kinderachtige reacties, zeg! Moest dit nog even kwijt...Uitloggen is een optie.
Wat een topic weer hee.
Inlezen vind ik ook onzin, maar als je ergens nieuw bent hou je wel eerst ff je mond over bepaalde zaken tot je het snapt, if je vraagt het vriendelijk. Toch?
quote:liv_1 schreef op 12 september 2012 @ 09:34:

Ik postte in het begin ook vrij weinig foxytoxy. Niet bewust, maar er was hier zoveel te lezen dat ik me inderdaad eerst een beetje wilde inlezen. Je komt toch nieuw binnen? Dan is het toch doodnormaal om even te kijken hoe het er hier aan toegaat?

Jawel, dat is ook wel zo. Maar je kunt natuurlijk niet van mensen eisen dat ze "ingelezen" zijn op ingewikkelde dingen als een specifieke troll, ofzo.

En aan de andere kant vind ik het ook jammer dat fliebertje meteen van die dramatische conclusies trekt. Is nergens voor nodig.
fliebertje klinkt als wiebertje, hap slik en dag
Tja, ik zal wel te oud zijn ondertussen. Of te old school. Maar inlezen als je ergens nieuw binnen kwam fietsen op het www was vroeger toch wel een vereiste, hoorde bij de netiquette en als je je daar niet aan hield dan had je een probleem.

Inlezen, gebruik van caps, quoten, interpunctie etc etc waren allemaal dusdanig belangrijk dat zelfs je provider je er op wees bij afsluiten van je abonnement.

Nu krijg je op je lazer als je anderen er op wijst.

Times they sure are a-changing.
Ik heb eerst eens een tijdje meegelezen voor ik ging posten. Een forum, hoewel openbaar, is ook een soort gemeenschap waar een nieuweling een plaats verwerft, dat is overal zo waar mensen bij elkaar komen.

Voor mensen die hier al lang zijn en die vaak posten is het niet te doen om steeds weer te reageren alsof het de eerste keer is dat ze iets lezen.

De 'verwijttopics' zijn zo oud als dit forum en keren om de haverklap terug. Steeds wordt er met vingers gewezen naar oudgedienden of het groepje, terwijl ik, die al lang hier post, ook mensen mee zie schrijven die hier nog helemaal niet lang meedoen, dus vaak klopt het ook nog eens niet dat de fossielen áltijd nieuwkomers afzeiken.

Eigenlijk zou ik, als langposter, niet weten waarom ik niet mag reageren op verwijten aan o.a. mijn adres. En ik zie ook niet in waarom ik degene die het hier niet leuk vindt, beledigende taal uitslaat en de eigen mening als absolute waarheid verkondigt, niet van repliek mag dienen.

Ga lekker weg als het je niet bevalt. Ik ben ook vaak zat op fora begonnen waar ik later weer wegging, big deal.

Maar anderen verwijten dat ze niet aardig, leuk, vriendelijk, humoristisch of wat dan ook zijn en vervolgens uit gaan halen en passief agressief beledigend gaan zitten doen en roepen dat het elders leuker, beter is en iedereen intelligenter en waar je wél kunt lachen, daar kan ik echt totaal niks mee.

Je bent hier vrijwillig, ik ook en ik vind het nog steeds leuk. Vervelend dat anderen dat niet vinden maar zoals we kunnen lezen, zijn er dan betere plaatsen. Ga daar dan heen en heb het er geweldig, het is je van hárte gegund.
Ik ben vele vele jaren geleden begonnen bij de Libelle maar daar moest ik weg
quote:yasmijn schreef op 12 september 2012 @ 10:02:

Ik ben vele vele jaren geleden begonnen bij de Libelle maar daar moest ik weg Ja duhuh heremientiet beetje witte kabeltruien belachelijk maken
Ik voel me niet aangesproken.

Gwenni, ik begrijp je reactie niet. Zeker op het spatader topic hebben anderen en ik je serieuze adviezen gegeven. Nu ineens trap je van je af met rare verwijten.
Ik heb trouwens een permaban op babybrabbel en als ik het goed heb Star ook..
Ach, je kunt twee dingen doen: mee doen of negeren.

Ik doe er niet aan mee. Zo makkelijk om alles en iedereen af te zeiken. Makkelijker dan af en toe een complimentje uit je toestenbord te laten komen blijkbaar.

En 'deze topic' is niet per se fout volgens mij.

http://www.encyclo.nl/begrip/topic

Bij 'topic' kun je 'de' en dus 'deze' gebruiken of 'het' en dus 'dit'.

Zelf vind ik 'het topic/dit topic' wel beter, logischer klinken. Het is dus maar net waar je voorkeur aan geeft.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 09:48:

De 'verwijttopics' zijn zo oud als dit forum en keren om de haverklap terug.

Dan is het hier blijkbaar echt een kutforum.

In plaats van ons daar bij neer te leggen en mensen die erover klagen de deur te wijzen kunnen we er ook eindelijk eens iets aan doen met z'n allen.

Maar nee hoor, we hebben recht op bitchyness en mensen die er last van hebben moeten maar weg, toch?

Dan ook niet klagen als een topic als deze om de haverklap terugkomt lijkt me.
Van mij hoeft niemand weg.

Ik vind het alleen vervelend om keer op keer dezelfde verwijten te lezen van mensen die zelf beledigende taal uitslaan.
Ah er is weer een huilie-topic.

Ik weet nog hoe ik binnenkwam hier, jaaaaaaren geleden. Ik gooide er gelijk een ongenuanceerde post in op een gevoelig onderwerp. Daar werd ik (achteraf terecht) ferm en veelvuldig op aangesproken in dat topic. Was er echt even door van de kaart, haha. Maar zeer leerzaam.

Maar ik begrijp dat ik gewoon een topic had moeten openen dat het een kutforum is en dat iedereen stom is? In plaats van even naar mijn eigen bijdrage te kijken?
Ik kan meestal best uit de voeten op dit forum, als ik het hier echt vreselijk kut had gevonden was ik al wel weggeweest.

Maar ik bedoel, het geeft toch zeker te denken dat dit topic zó vaak terugkomt.

Ik snap gewoon niet dat er forumsters zijn die liever vasthouden aan hoe het nu is en daarmee een nare sfeer (waar vaak terecht over wordt geklaagd) in stand houden, in plaats van gewoon hun best te doen dit een leuke plek voor iedereen te maken.

Het lijkt wel alsof aardig zijn hier voor huilies is, en hard en bitchy doen de norm.
Ik denk dat hard en bitchy zijn hier inderdaad de norm is. Niet altijd uiteraard, maar wel erg vaak. Ik denk dat hier veel mensen zijn die niet heel gelukkig zijn. De echt nare mensen zet ik meestal onder de negeer, omdat de meeste afzeik-reacties inhoudelijk niet zo sterk zijn en dus niet zo boeiend. Jammer genoeg zit er op mijn telefoon geen negeer-knop

Maar ik hoor hier iedereen over andere fora. Wat zijn nou leuke, gezellige fora? Ik kijk wel eens op dragen en voeden, maar dat forum is thematisch. Zijn er fora zoals het VF waar de reacties wat constructiever zijn? (Of ben ik gewoon een crappy googler? )
Als mensen echt hulp, raad of ruimte om hun hart te luchten nodig hebben dan zijn de reacties hartverwarmend. Dus niks hard en bitchy.

Maar dit soort huilie-topics en -reacties komen verdacht vaak van mensen bij wie de manier van communiceren ook niet erg aardig en genuanceerd is.

En waarom dit soort topics zo vaak terugkomen? Omdat er ontzettend veel mensen zijn die niet om kunnen gaan met kritische reacties en in plaats van de hand in eigen boezem te steken richten zij zich op de boodschappers. Wat waarom zelf verantwoordelijkheid nemen over negatieve, kritische reacties als je de schuld bij iemand anders kunt leggen?
Ik denk altijd maar zo: "Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden".

Daar staan een hoop dames hier blijkbaar niet bij stil.

Als je maar een grote bek hebt dan heeft (hopelijk) niemand het lef om jou een grote bek te geven. Ofzo.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik ben gewoon aardig.
quote:nessemeisje schreef op 12 september 2012 @ 11:04:

Als mensen echt hulp, raad of ruimte om hun hart te luchten nodig hebben dan zijn de reacties hartverwarmend. Dus niks hard en bitchy.Of iemand echt hulp nodig heeft, wordt helaas niet bepaald door de TO, maar door het humeur van de forummer. Reacties zijn alleen hartverwarmend als TO de juiste toon heeft aangeslagen. Als er in de OP ook maar gehint wordt naar zaken waar de forummer allergisch voor is, zoals gebrek aan verantwoordheidsgevoel, fouten, boosheid, domheid of simpelweg een andere levensvisie, wordt de TO genadeloos afgekraakt onder het mom 'eigen schuld, dikke bult'. Of hij nu hulp nodig heeft of niet. En ja, dat vind ik hard en bitchy. En zinloos, want een beter mens zal de TO er niet van worden. Hooguit een verdrietig en verbitterd mens, gegeven dat het forum zoveel invloed zou hebben.
Het zijn maar lettertjes op een scherm hè.
quote:natonco schreef op 12 september 2012 @ 11:03:

Ik denk dat hard en bitchy zijn hier inderdaad de norm is. Niet altijd uiteraard, maar wel erg vaak. Ik denk dat hier veel mensen zijn die niet heel gelukkig zijn. De echt nare mensen zet ik meestal onder de negeer, omdat de meeste afzeik-reacties inhoudelijk niet zo sterk zijn en dus niet zo boeiend. Jammer genoeg zit er op mijn telefoon geen negeer-knop

Maar ik hoor hier iedereen over andere fora. Wat zijn nou leuke, gezellige fora? Ik kijk wel eens op dragen en voeden, maar dat forum is thematisch. Zijn er fora zoals het VF waar de reacties wat constructiever zijn? (Of ben ik gewoon een crappy googler? )

Bij Fok vind ik het veel harder aan toe gaan.

Om maar te zwijgen over een GS of zo.

Ook bij Libelle is het knoerthard, zelfs hele pijlers zijn daar verwijderd omdat de boel uit de hand bleef lopen.

Ook in themaforumgroepen is het bikkelen, al gebeurt daar meer in achterkamers maar stel een vraag op een kattenforum, zoals ik een keer deed, en ik kreeg de daar oudgedienden over me heen.

Ik vind het meevallen tegenwoordig met de hardheid hier.

Het was veel erger. Vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven