respectloze reacties op forum

11-09-2012 22:19 388 berichten
.
Leo kent de paadjes en ziet van alles maar niet dat het nu harder is dan acht/negen jaar geleden toen ik begon te posten.

En sinds de nieuwe mods er zijn, of het systeem met de juniors en het modereren minder rigide is dan na het weggaan van de angels, vind ik het hier weer een stúk minder hard dan de tijd daarvoor. Toen was er de aanhoudende, vergaande kritiek op het beleid waar lang, heel lang over geknokt werd.

Dat mensen, forummers an sich, persoonlijk harder zijn geworden in hun reacties, volgens mij niet. De ellelange vetes, uitgevochten zowel voor als achter de schermen, zie ik niet meer. Een trol wordt sneller ontmaskerd, er wordt sneller geroepen dat iets nep is, dat zeker en de oneliners zijn (misschien) talrijker. Toch vind ik het niet sléchter geworden. Ik verbaas me vooral over topics op actueel waar men elkaar affakkelt op politieke standpunten en meningen maar ook dat is al zo lang zo. Same old, same old.

Over zaken als wel of geen borstvoeding geven kan tegenwoordig heel soepel gecommuniceerd worden valt mij op. En zo zijn er meer topics waarop niet meer als door adders gebeten op gereageerd wordt.

Dus nee. Dat het allemaal zo veel erger en heftiger geworden is, dat zie ik niet.

Misschien wat laconieker, minder emotioneel, wat minder wekenlange ruzietopics oplevert. Dat zie ik wel. En wat mij betreft is dat eerder positief dan negatief.
Alle reacties Link kopieren
Ik hobbel hier nu een aantal maanden rond en vind het hier ronduit eerlijk, medelevend wanneer het nodig is en sommige echt leuk om te lezen.. Maar eerlijkheid vind ik wel prettig..

Niets mis met dit forum...
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 15:37:

[...]

Heel verstandig, doe ik ook.

Wel heb ik verder een heel andere ervaring dan jij, het tegenovergestelde zelfs, maar dat is dus puur persoonlijke ervaring, echt jammer dat jij het zo anders ziet, ik vind je een fijne forummer.

Dank

Ik ken de andere kant ook hoor, Leo

Ik weet ook hoe hier mensen zijn geholpen door er hier op het forum voor ze te zijn, maar ze zelfs ook IRL een helpende hand te bieden.

Alleen vind ik dat die nare, harde, onaardige kant de overhand heeft genomen ten opzichte van vroeger. En dat probeer ik te negeren.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 13 september 2012 @ 09:17:

[...]

Dank

Ik ken de andere kant ook hoor, Leo

Ik weet ook hoe hier mensen zijn geholpen door er hier op het forum voor ze te zijn, maar ze zelfs ook IRL een helpende hand te bieden.

Alleen vind ik dat die nare, harde, onaardige kant de overhand heeft genomen ten opzichte van vroeger. En dat probeer ik te negeren.

Ik ben het met jou en met TO eens. Ik kom hier nu ook al jaren en vind dit forum leuk, heb hier ontzettend veel geleerd en natuurlijk zijn hier ook heel veel leuke, positieve reacties te lezen en mensen die elkaar helpen. Maar van alle fora waar ik actief of ben, is dit forum toch wel de minst sympathieke. Neem nou dit topic, de eerste reacties zijn alleen maar sarcastisch, van TO als het je niet aanstaat ga dan maar wieberen, want wij vinden het hier wel leuk. Onzin als je het mij vraagt en die zogenaamde gevatte opmerkingen altijd, die kunnen natuurlijk alleen omdat je hier anoniem bent.

Vaak wordt er en vraag gesteld (onnozel of niet) en wordt de TO gewaarschuwd voor de reacties die er zullen gaan komen.."maak je borst maar nat TO", een beetje jammer vind ik dit wel, vooral als ik het dus vergelijk met andere fora. Ik ben het harststikke eens met missinnuedo, de nare en kwetsende opmerkingen hebben de laatste tijd de overhand gekregen...en waarom? het zal wel leuk zijn denk ik dan..?
quote:tartufone schreef op 13 september 2012 @ 09:29:

[...]

Ik ben het met jou en met TO eens. Ik kom hier nu ook al jaren en vind dit forum leuk, heb hier ontzettend veel geleerd en natuurlijk zijn hier ook heel veel leuke, positieve reacties te lezen en mensen die elkaar helpen. Maar van alle fora waar ik actief of ben, is dit forum toch wel de minst sympathieke. Neem nou dit topic, de eerste reacties zijn alleen maar sarcastisch, van TO als het je niet aanstaat ga dan maar wieberen, want wij vinden het hier wel leuk. Onzin als je het mij vraagt en die zogenaamde gevatte opmerkingen altijd, die kunnen natuurlijk alleen omdat je hier anoniem bent.

Vaak wordt er en vraag gesteld (onnozel of niet) en wordt de TO gewaarschuwd voor de reacties die er zullen gaan komen.."maak je borst maar nat TO", een beetje jammer vind ik dit wel, vooral als ik het dus vergelijk met andere fora. Ik ben het harststikke eens met missinnuedo, de nare en kwetsende opmerkingen hebben de laatste tijd de overhand gekregen...en waarom? het zal wel leuk zijn denk ik dan..?

Omdat er blijkbaar toch een soort genoegen uit wordt geschept om mensen af te branden. Ik denk dan altijd maar dat ze waarschijnlijk vroeger zelf ook gepest zijn en nu vanuit de anonimiteit hun gram willen halen. Of je hebt gewoon zo'n rotkarakter van jezelf. Of het 'kijk mij eens stoer een grote bek hebben'-clubjesgevoel. Iets anders kan ik niet verzinnen.

Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden, dat is mijn motto.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
.
quote:eleonora schreef op 13 september 2012 @ 04:59:

Leo kent de paadjes en ziet van alles maar niet dat het nu harder is dan acht/negen jaar geleden toen ik begon te posten.

En sinds de nieuwe mods er zijn, of het systeem met de juniors en het modereren minder rigide is dan na het weggaan van de angels, vind ik het hier weer een stúk minder hard dan de tijd daarvoor. Toen was er de aanhoudende, vergaande kritiek op het beleid waar lang, heel lang over geknokt werd.

Dat mensen, forummers an sich, persoonlijk harder zijn geworden in hun reacties, volgens mij niet. De ellelange vetes, uitgevochten zowel voor als achter de schermen, zie ik niet meer. Een trol wordt sneller ontmaskerd, er wordt sneller geroepen dat iets nep is, dat zeker en de oneliners zijn (misschien) talrijker. Toch vind ik het niet sléchter geworden. Ik verbaas me vooral over topics op actueel waar men elkaar affakkelt op politieke standpunten en meningen maar ook dat is al zo lang zo. Same old, same old.

Over zaken als wel of geen borstvoeding geven kan tegenwoordig heel soepel gecommuniceerd worden valt mij op. En zo zijn er meer topics waarop niet meer als door adders gebeten op gereageerd wordt.

Dus nee. Dat het allemaal zo veel erger en heftiger geworden is, dat zie ik niet.

Misschien wat laconieker, minder emotioneel, wat minder wekenlange ruzietopics oplevert. Dat zie ik wel. En wat mij betreft is dat eerder positief dan negatief.Hear hear!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Miss.Innuendo schreef op 13 september 2012 @ 09:46:

[...]

Omdat er blijkbaar toch een soort genoegen uit wordt geschept om mensen af te branden. Ik denk dan altijd maar dat ze waarschijnlijk vroeger zelf ook gepest zijn en nu vanuit de anonimiteit hun gram willen halen. Of je hebt gewoon zo'n rotkarakter van jezelf. Of het 'kijk mij eens stoer een grote bek hebben'-clubjesgevoel. Iets anders kan ik niet verzinnen.

Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden, dat is mijn motto.Maar... directheid en met je neus op de feiten gedrukt worden wordt ook snel verwart met onaardigheid. Terwijl het vaak best zinnige adviezen zijn, maar inderdaad niet in een sausje met allerlei liefs en troostend. De echte kutreacties, dat zijn er maar enkele als je het mij vraagt.
Ik ben hier nu, eh... 6 jaar. De sfeer is steeds anders, maar ja, ik ben in die 6 jaar ook niet hetzelfde gebleven. Ik merk dat ik sommige topics niet meer open, omdat ik de discussie al te vaak heb gevoerd. Sommige forummers maar gewoon negeer, omdat ik niet met ze wil discussieren. Sommige forummers irriteren me, vanwege hun eeuwige gelijk, betweterigheid en afbranden van mensen. Sommige van die forummers doen dat solo, sommige beginnen en krijgen meteen bijval van vriendjes. Dat zie ik dus steeds meer gebeuren, een beetje het etteren dat ik deed met mijn vrienden op het voortgezet. Zieken om het zieken. Meligheid voorop, behalve voor degenen die wel proberen het topic wat inhoud te geven. het kan een topic helemaal doodslaan, het kan me zo geIrriteerd krijgen dat ik wegklik. En dat gevoel, dat heb ik in het verleden nooit gehad.

Verder vind ik het forum nog steeds leuk. Zo leuk dat ik te vaak in het echte leven refereer aan het forum. En aangezien ik wel vrij herkenbaar ben met al mijn posts, verander ik af en toe mijn nick. Ook wel jammer, ik vind het zelf leuk om bekenden tegen te komen hier na lange tijd, en besef dan opeens dat ik niet meer bekend ben met mijn nieuwe naam. Misschien moet ik maar een ava maken van al mijn oude ava's!

Wat ik zie, is dat als het nodig is, het forum er echt voor mensen kan zijn. Dat je mensen ontmoet die opeens in je echte leven ook een rol kunnen spelen. die in mooie topics nieuwe inzichten kunnen geven, die je helpen bij grote en kleine probleempjes. En zolang dat blijft bestaan, ben ik hier gewoon te vinden!
.
No-brains, kan best zijn dat jij zaken anders bekijkt dan ik. Het gaat ook niet om wie gelijk heeft natuurlijk. Ik gooi niks op een hoop, ik maak een deling vanuit mijn eigen visie, dat doe jij voor jou en die zal anders zijn dan de mijne.

Met de stelling dat het hier allemaal erger is dan vroeger/een paar jaar terug, ben ik het niet eens maar dat heb ik nu wel duidelijk gemaakt.

Over hoe iemand iets ervaart valt niet te twisten denk ik.
.
Sorry, ik snap je niet.

Wat ik zeg is ook genuanceerd en duidelijk. Alleen verschillen we van mening.

Ik laat het er verder bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven