Vermoeidheid, oplossing?

12-09-2012 20:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang last van vermoeidheid, als ik actief bezig ben op een dag ben ik aan het eind van de dag kapot. Doe ik een dagje haast niks, dan is het best te doen.

Ik heb bloedonderzoeken laten doen, alles was prima.

Als ik 21.00 uur naar bed ga word ik rond 8.00 uur wakker, mijn lichaam geeft dus aan dat ik genoeg heb geslapen, maar ik voel me nog net zo moe als toen ik naar bed ging! Dat is zo frustrerend.

Ik kom ook soms moeilijk in slaap, niet dat het uren duurt, maar ik gebruik wel hulpmiddelen zodat ik sneller in slaap val, zoals; rustige muziek van een halfuur en een slaapmasker.

Ik heb ergens gelezen dat het slecht is om computer, internet, opladers e.d. bij je in de buurt te hebben als je gaat slapen. Ik heb daarom een periode in de logeerkamer geslapen waar alleen een bed staat. Geen verandering, ik was nog steeds even moe.

Mijn oogleden zijn de hele dag best warm en ik kan mijn ogen moeilijk openhouden, met mijn ogen is verder niks mis.

Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt, ik hoop dat iemand weet wat ik eraan zou kunnen doen, ik zou me zo graag weer een keer fit willen voelen.
Gezond eten, sporten, een frisse schone slaapkamer, een vast ritme van bedtijd en opsta- tijd.

Saai he?
Soms kom je er niet vanaf, helaas.

Gezond eten, sporten en genoeg slapen is het advies.
Misschien een keer naar een slaapcentrum? Daar kunnen ze meer onderzoek doen naar 'hoe' je slaapt. Aangezien t wel klinkt alsof je de nodige uren slaapt...
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Slaap je niet te veel?
Ik heb geprobeerd vroeg naar bed te gaan, wat later, altijd even moe.
Hoe zit je in je vel? Bij mij kwam het door psychische klachten
quote:lilyrose2012 schreef op 12 september 2012 @ 20:30:

Hoe zit je in je vel? Bij mij kwam het door psychische klachtenJe was me voor, wilde ik ook gaan vragen.
Van 21.00 tot 8.00 is 11 uur slaap. Dat is veel. Ik kan ook zo lang slapen, maar dan ben ik ook de hele dag moe. Ik heb dan teveel geslapen.

Ik gedij het beste bij een vast ritme, dus elke dag op dezelfde tijd naar bed, en op dezelfde tijd eruit. Dan voel ik mij het fitst.

Help sporten voor jou? Dat je niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk vermoeid bent?
Doordat ik moe ben voel ik me niet altijd goed, ik denk dat als ik minder moe zou zijn dat ik me dan ook beter zou voelen. Soms heb ik last van stemmingswisselingen en angsten, maar ik weet niet of dat wat met vermoeidheid te maken heeft?
slaap je niet gewoon teveel?
quote:pop1980 schreef op woensdag 12 september 2012 20:35 Van 21.00 tot 8.00 is 11 uur slaap. Dat is veel. Ik kan ook zo lang slapen, maar dan ben ik ook de hele dag moe. Ik heb dan teveel geslapen.

Ik gedij het beste bij een vast ritme, dus elke dag op dezelfde tijd naar bed, en op dezelfde tijd eruit. Dan voel ik mij het fitst.

Help sporten voor jou? Dat je niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk vermoeid bent?

Ik heb ook geprobeerd om minder en weinig te slapen, maar dat hielp nooit, ik heb ook een tijdje geprobeerd om dus langer te slapen, maar ik blijf even moe.

Als ik actief bezig ben (o.a. sporten) word ik meer moe, geestelijk en lichamelijk
Sporten! Echt waar, is een wondermiddel! Je bent dan wel moe, maar heel anders moe, lichamelijk ipv geestelijk en dan rust je ook beter uit!
Wat eet en drink je per dag? Verminder je suikerinname drastisch en geen dingen uit pakjes meer eten. Veel E-nummers zijn zo slecht voor je. Veel bewegen, stress verminderen zou moeten helpen.
Het zou best wel eens kunnen dat je idd teveel slaapt. Heb je geprobeerd om voor een wat langere periode (dus paar weken) slechts 8 uur te slapen ipv 11 uur?
Angsten en depressie vreten energie
Stemmingswisselingen en angsten kosten veel energie. Misschien daar toch eens naar kijken!?

Hoe bouw je het sporten op? Rustig aan? Of in een keer 'vol' drin?

Misschien ben je een ochtendmens? Dus om zes uur de wekker? Uurtje sporten, lekker douchen.. En dan om 9uur naar bed..
Maar slaap je dan niet beter? Als in: uitgeruste wakker?

En hoelang probeer je een periode van korter of langer slapen?
Het blijft natuurlijk speculeren zo. Ik zou nog eens naar de huisarts gaan en uitgebreider bloedonderzoek aanvragen.

"Alles was goed" betekent dat alles wat onderzocht was goed was. Maar is bijvoorbeeld je B12 getest, en je ferritine? Ik noem maar wat hoor, als die laag zijn kan je daar heel vermoeid van zijn.

Vraag je uitslagen eens op en kijk eens naar de laagnormale waarden. Soms valt je waarde binnen de referentiewaarden maar kan het geen kwaad om toch wat bij te slikken als het laagnormaal is. De één heeft al eerder last van lage waarden dan de ander.
quote:carrotsandpeas schreef op woensdag 12 september 2012 21:12 Het zou best wel eens kunnen dat je idd teveel slaapt. Heb je geprobeerd om voor een wat langere periode (dus paar weken) slechts 8 uur te slapen ipv 11 uur?Ja heb ik ook weleens geprobeerd, blijft hetzelfde
Heb je toevallig pfeiffer gehad?? Hoeft niet nu maar kan ook in het verleden? Hoe lang ben je al zo moe?

Ik ben namelijk chronisch vermoeid en heb daadwerkelijk de diagnose CVS. Weet niet of ik ooit pfeiffer heb gehad maar bekenden van mij hebben daar ook CVS aan over gehouden. Dan kun je rusten wat je wilt maar verbetering treedt niet op! Ik kan met gemak 14 uur slapen en dat geeft hetzelfde effect als dat ik 8 uur slaap. Het verbeterd niet! Dus het gaat niet altijd op dat mensen die moe zijn en veel slapen teveel slapen! Dat is echt een fabeltje!

Een gestructureerd leven is wel het beste!
Na regen komt zonneschijn!!
quote:gretuh schreef op woensdag 12 september 2012 22:46 Heb je toevallig pfeiffer gehad?? Hoeft niet nu maar kan ook in het verleden? Hoe lang ben je al zo moe?

Ik ben namelijk chronisch vermoeid en heb daadwerkelijk de diagnose CVS. Weet niet of ik ooit pfeiffer heb gehad maar bekenden van mij hebben daar ook CVS aan over gehouden. Dan kun je rusten wat je wilt maar verbetering treedt niet op! Ik kan met gemak 14 uur slapen en dat geeft hetzelfde effect als dat ik 8 uur slaap. Het verbeterd niet! Dus het gaat niet altijd op dat mensen die moe zijn en veel slapen teveel slapen! Dat is echt een fabeltje!

Een gestructureerd leven is wel het beste! Ik heb nog nooit pfeiffer gehad. Ik ben al een aantal jaren moe. Mijn moeder heeft ook CVS. Maar stel dat ik dat heb, kan ik er dan iets aan doen om minder moe te zijn?
Het schijnt erfelijk te kunnen zijn. Je kunt dus ook een ongelooflijke pechvogel zijn die ook CVS heeft. Mij helpt bijna niks om meer energie te krijgen. Wel is aan te raden om zo gestructureerd mogelijk te gaan leven. Dat heeft mij de eerste jaren er door heen gesleept! Maar was wel dusdanig moe dat ik eigenlijk bijna niks op 1 dag aan kon. Langzaamaan heeft zich dat verbeterd en kan nu full-time werken maar sociaal leven is daarnaast wel nihil... Keuzes maken dus! Vooral naar je lichaam luisteren!
Na regen komt zonneschijn!!
Snurk je? Dan kan je slaapapneu hebben. Je adem stokt, je krijgt zuurstofgebrek en je komt niet in je diepe slaap omdat je steeds een soort van wakker wordt om weer te gaan ademhalen. Slopende aandoening.
Zou het bijnieruitputting kunnen zijn?

http://www.robintervelde. ... utting-de-stille-epidemie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven