Doop Cadeau

17-09-2012 11:58 26 berichten
Hoi :-) ,

Een huisgenote van mij laat zich komende zondag dopen.

Ze is 19 jaar.

Ons huis wil haar graag iets moois geven. Het budget is ongeveer ¤50. Hebben jullie leuke ideëen? Ik weet niet zo goed of ik een cadeautje "in thema" moet geven, of dat het ook iets anders mag zijn.. En zo ja, wat dan ..

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
een mooie bijbel??

Klein mariabeeldje..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ze heeft ergens een oude bijbel op de kop getikt waar ze helemaal weg van is. Dus dat valt af.

Mariabeeldjes enzo heeft ze nooit in haar kamer staan. Denk ook niet dat ze dat wil (anders zou ze het zelf wel gekocht hebben denk ik dan :-\..)..

Ik vind het pittig.. Ik wil haar iets leuks geven, iets passends, iets moois, maar niet opzadelen met iets waar ze niet op zit te wachten.
Of jullie maken er iets speciaals van en gaan met het 'huis' bijvoorbeeld een wandeling in een stad maken en een kerktoren beklimmen.(totaal wat anders)

Wat wij in de familie doen , is een doopkaars laten maken, of een doopschilderij bijvoorbeeld een gave foto en daar dan in verwerkt van de doop op canvas is ook niet zo duur.
Een mooie ketting met kruisje eraan?
Hmm een mooie foto van de doop is leuk, maar die kunnen we niet direct geven. Een kaars is ook een mooie optie.

Ik zal eens kijken of ze een ketting heeft met een kruisje.. Zo niet, nog een optie!
Een sessie bij een psycholoog?
Katholiek of protestants gedoopt? Voor Katholieken kun je namelijk je uitleven op rozenkransen (wel even laten inzegenen), scapuliertjes, iconen en doopkaarsen. Protestants zou ik kiezen voor zo'n boekje met een bijbeltekst voor elke dag, of zo'n bakje met kaartjes met bijbelteksten.
Je kan trouwens ook kaarsen laten bedrukken hè, mocht je dat leuk vinden!
quote:Ivetje schreef op 17 september 2012 @ 12:10:

Een mooie ketting met kruisje eraan?Topidee! Heeft mijn zusje ook gehad en draagt die nu nog.
quote:blauwbloempje schreef op 17 september 2012 @ 12:24:

[...]

Topidee! Heeft mijn zusje ook gehad en draagt die nu nog.Ik heb zo mijn dagen
quote:Neele01 schreef op 17 september 2012 @ 12:19:

Een sessie bij een psycholoog?Ik ben zelf niet gelovig maar begrijp geen bal van jouw reactie. Wie ben jij om zo te oordelen?
quote:tijger83 schreef op 17 september 2012 @ 12:21:

Katholiek of protestants gedoopt? Voor Katholieken kun je namelijk je uitleven op rozenkransen (wel even laten inzegenen), scapuliertjes, iconen en doopkaarsen. Protestants zou ik kiezen voor zo'n boekje met een bijbeltekst voor elke dag, of zo'n bakje met kaartjes met bijbelteksten.Géén idee. Het gaat om deze kerk: http://www.icf-leiden.nl/

Bedankt voor de tips .
scapulier en rozenkrans zijn vreselijk uit de tijd om cadeau te geven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Rozenkrans uit de tijd? Die dingen worden masaal gedragen, door iedereen (ook niet gelovige mensen).
ik zou niet zo snel voor een rozenkrans oid gaan hoor. ik ben zelf katholiek en ga best regelmatig naar de kerk. maar een rozenkrans/icoon e.d. zou ik toch niet op zitten te wachten. van de mensen om mij heen die kerkgangers zijn (en eigenlijk ook allemaal katholiek.. kom uit een klein dorpje) zie ik toch dat eigenlijk alleen de oudere nog met een rozenkrans bidden. de jongeren geloven wel maar hebben echt geen iconen meer aan de muur hangen.

ik zou dus eerder gaan voor iets neutralers. een bedelarmbandje met een kruisje/engeltje of iets in die trant eraan. dan kan ze het ook zelf in de loop van de tijd nog aanvullen en het heeft toch betekenis.
geen rozenkrans, Mariabeeldje of zoiets, dat zijn Katholieke symbolen, als ik het zo even snel bekijk is het geen katholieke kerk.

Je zou in een evangelische boekhandel wat ideen kunnen opdoen.

een Bijbel heeft ze vast al, maar misschien een Bijbels dagboekje, een gospelCD, (maar dan moet je haar smaak kennen) of een ander mooi boek.

In zo'n boekhandel kunnen ze je vast wel adviseren.Daar zijn ook vaak dingen te krijgen als sieraden of andere cadeau artikelen.
Zilveren armbandje met geloof, hoop en liefde? Of is dat ook ouderwets?
Dubbel.
niet specifiek katholiek of protestant wat ik uit die link begrijp. Dus of een kruisje dan zo speciaal is weet ik niet, maar dus zeker geen rozenkrans.

Maar een hangertje met een leuk steentje eraan kan ook
quote:Ivetje schreef op 17 september 2012 @ 12:36:

Rozenkrans uit de tijd? Die dingen worden masaal gedragen, door iedereen (ook niet gelovige mensen).

Ja?

waar dan, en hoe worden die dan gedragen?
quote:nlies schreef op 17 september 2012 @ 12:41:

[...]

Ja?

waar dan, en hoe worden die dan gedragen?http://www.maroc.nl/forum ... ulair-onder-jongeren.html

Zoals hier ook veel marokkaanse jongeren dragen ze tegenwoordig.

Maar zou het in dit geval niet geven hoor! Ik doelde meer op een zilveren ketting met kruisje ofzo. Maar zie nu dat het niet katholiek is, dus ik ga even verder zoeken.
Ik heb de website nog eens bekeken, maar geloof dat het wat richting de evangelische hoek gaat, dan is het een protestantse kerk.
Bij de Evangelische Boekhandel heb je mooie en leuke boekjes voor élke gelegenheid. Ook leuke kalenders ofzo met passende gedichtejs enzo.

Aan de Korevaarstraat en de Herengracht in Leiden zitten er twee, suc6!
Bedankt voor alle tips iedereen!

We gaan iets leuks uitzoeken!

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven