Twee vraagjes

18-09-2012 22:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Ik heb het de laatste paar weken zó enorm koud. Neem zojuist, het was 20 graden in huis, en ik droeg een maillot onder mijn dikke spijkerbroek, een tshirt, shirt met lange mouwen en een dikke trui erover, en dikke geitenwollensokken over mijn maillot. En nóg had (heb) ik het koud. Het is buiten enorm koud, en 20 graden voor binnen vind ik niet echt lekker warm. Sinds een jaar ofzo heb ik dit, dat ik het zo snel koud heb. Ik vind het zelf niet zo vreemd. Ik heb het misschien wat sneller koud dan andere mensen, maar niet extreem ofzo. Mijn vriend vindt dit 'echt niet normaal' heeft nog nooit zoiets meegemaakt, en zegt dat ik een freak ben dat ik het zo snel koud heb. Het maakt me verder niet uit, maar vroeg me af wie er gelijk heeft volgens jullie. Is dit zo heel erg raar? Of valt het wel mee? Wat vinden jullie? :P

2. Wij hebben enorm veel van die megadikke kruisspinnen in de tuin. Met zo'n dik lijf, waar allemaal vieze eitjes in zitten. Ik zie het al helemaal gebeuren, dat we straks een invasie van (baby)spinnen hebben, en met mijn behoorlijke spinnenfobie zie ik dat niet heel erg zitten eerlijk gezegd. Heeft het zin (al is het maar een beetje) om die bestaande spinnen gewoon uit te roeien? Of komen ze allemaal net zo hard terug?

Geen serieuze problemen, maar zou het wel leuk vinden als jullie even je mening willen geven .
1. Jij hebt gelijk

2. Ze zitten in je tuin, niet in je bed. Doodmaken heeft geen zin, tenzij er een glazen koepel over je tuin staat.

Wat hebben deze vragen met elkaar te maken?
1. Hier ook een koukleum. Los ik op door dikke trui en dekentje op de bank.

vriend mooi laten zeuren.

2. Ook spinnenfobie hier (ben jij mij? ) Bij de Welkoop hebben ze daar hele fijne spuitbussen voor. Die kun je ook op je raam- en deurkozijnen spuiten zodat ze niet binnenkomen.
Eet je wel genoeg?

Vieze spinnenverhalen begin ik niet aan
Ben je misschien wat mager? VErder ben ik ook een enorme koukleum. Het is dat de schoorsteen van de week geveegd wordt anders was de houtkachel al aan geweest.

Kruisspinnen leven het liefste buiten, dus kmen niet snel naar binnen. En buiten uitroeien is echt te erg voor woorden want dat is hun eigen leefomgeving. Als het wat kouder wordt zie he ze niet meer.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
20 graden is voor mij te koud, ik doe het beter op 21 graden (minimaal) dus soms slaat de verwarming aan.

En die spinnen hebben allang gelegd, die miljoen babyspinnen zitten al in je huis of tuin. Dus laat de grote gewoon met rust.
1. Weet ik niet

2. Laat die spinnen lekker leven. Zijn nuttige beestjes. Zonder die spinnen krijg je pas echt ongedierte.
quote:biebeliee schreef op 18 september 2012 @ 22:54:

2. Ook spinnenfobie hier (ben jij mij? ) Bij de Welkoop hebben ze daar hele fijne spuitbussen voor. Die kun je ook op je raam- en deurkozijnen spuiten zodat ze ook niet binnenkomen.De Welkoop heb ik nog nooit van gehoord maar dit spul wil ik. Els spinnetje dat niet bij mij binnenwandeld omdat ik ingespoten kozijnen heb is mooi meegenomen Wat is het precies? Want misschien kan ik het ergens anders ook vinden.
Welkoop of Boerenbond winkel.

Ik weet zo de naam niet van het spul..zou ik morgen moeten googlen want zit nu mobiel.

Het is een bus met een oranje etiket met lichtblauwig.

Officieel voor vliegen/spinnen in dierenstallen voor professioneel gebruik.

Kost iets van 15 euro (doe je zeker 2 jaar mee)
quote:galadriel schreef op 18 september 2012 @ 22:55:

20 graden is voor mij te koud, ik doe het beter op 21 graden (minimaal) dus soms slaat de verwarming aan.

En die spinnen hebben allang gelegd, die miljoen babyspinnen zitten al in je huis of tuin. Dus laat de grote gewoon met rust.

Ah, fijn -.-

Super tip van de spuitbussen van de welkoop! Weet wel dat ze in principe niet zo gauw naar binnen komen, maar neem liever het zekere voor het onzekere. Mijn spinnenfobie gaat wel een beetje ver hoor (zou er eigenlijk weer voor in therapie moeten).

En goed om te weten dat ik dus niet raar ben Dat er meer zijn die 20 graden niet zo'n comfortabele temperatuur vinden. Ben niet mager, met mijn vetjes zou ik het juist lekker warm moeten hebben haha. Zou wel iets meer kunnen eten, dat is wel een goede tip. Kom op een gemiddelde dag amper aan de 1700 kcal, maar niet het verband gelegd tussen dat en de kou (hoewel ik wel weet dat het bestaat natuurlijk).
quote:madamecannibale schreef op 18 september 2012 @ 22:53:

1. Jij hebt gelijk

2. Ze zitten in je tuin, niet in je bed. Doodmaken heeft geen zin, tenzij er een glazen koepel over je tuin staat.

Wat hebben deze vragen met elkaar te maken?Helemaal niks, maar ik vond het wel zo makkelijk om ze in 1 topic te stoppen
Het heet: permanent spuitbus (oranje etiket en staat een vlieg op met een kruis erdoor)

Is dus echt heel effectief ook tegen spinnen.
1 valt wel me.

2 ik heb ook een spinnenfobie, en ga ook zo,n spuitbus aanschaffen.

Al 4spinnen verwijderd, mijn man dus, ik durf er nauwelijks naar te kijken.
Er zijn veel spinnen nu, dat is de tijd van het jaar. Volgens mij doe je daar weinig aan, en ze zitten buiten hè. Hou je deuren gewoon goed dicht.

Over dat koud hebben: dat kan, de een heeft het nou eenmaal sneller koud dan de ander. Met een dekentje op de bank is het al snel warmer. Je huis continu heel warm stoken is wel heel duur.
spinnen in de tuin uitroeien? Belachelijk!!!!!!! Dan heb je binnen de kortste keren een muggen/vliegenplaag. Spinnen in de tuin zijn nuttig en doen je niks. Ook met die kou overdrijf je schromelijk
Oh en de spinnen in je tuin met chemicaliën bestrijden kan echt niet. Kom op zeg.
pesticiden nota bene. Die zijn potentieel kankerverwekkend. Maar hey, wel alle beestjes dood, want ook de lieveheersbeestjes (die zijn zo schattig) zullen hieraan doodgaan, ook de vogels die de beestjes eten krijgen het gif binnen en de egeltjes die de insecten eten, de muizen ook, en als je kat die muis eet vergiftig je ook je eigen kat.

Maar ja, het gaat om jouw angst he?
Helemaal eens met de eerdere posters: laat die spinnetjes lekker!

Ze doen jou geen kwaad en houden de beestjes die je kwaad doen (lees muggen/vliegen...jek, die leggen pas echt eieren in je huis en in je eten) buiten je huis.

Bij zitten ook twee dikke kruisspinnen aan de buitenkant van mijn raam en ik laat ze lekker zitten. Echt, ze helpen jou!
Als je bang bent, krijg je het wel warm hoor. Dus laat die spinnen over je heen kruipen= angst +vachtje =warm.
1 Koud, ja ik ook,(ik denk dat je vriend niet normaal is, dat hij het niet koud heeft ;) ) heb nog net niet geteld hoeveel maanden het nog duurt voor het zomer wordt, ik wil weer een echte

2 spinnen, ook niet mn lievelinsbeest, maar er zijn toch nog ergere, en een spinnenweb is wel mooi in de struiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zet een bakje met azijn en water neer, spinnen houden niet van die lucht en dat is een stuk milieu- en diervriendelijker dan zo'n spuitbus.

Er zijn trouwens ook apparaatjes die hoogfrequente geluidsgolven uitzenden en zo spinnen en insecten op een afstand houden.
1. Geen idee of dat opvallend is. Maar als je stil blijft zitten krijg je het nog veel kouder dus volgende keer gewoon even lekker in beweging zijn dan gaat je bloed weer sneller stromen en word je vanzelf weer warm

2. Gezellig toch, spinnen. Ik vind spinnen zelf wel leuk maar snap wel dat mensen er bang voor zijn. En ze zijn bijzonder nuttig. Gewoon buiten laten zitten en zeker niet gaan verdelgen buitenshuis. Dat bakje met azijn is een goede tip, helpt ook tegen ander "ongedierte". Daarbij is het zelfs verboden om chemicaliën tegen spinnen te gebruiken omdat de spin in NL beschermd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven