enge gedachten....

20-09-2012 21:52 147 berichten
zit weer volop in mijn angststoornis pffffff, maar heb er nu ook nog een eens enge gedachten bij gekregen ( de angst en paniek waren blijkbaar niet genoeg)

Voel me nu zoooooo ongelukkig, was bij pysch die zegt dat die enge gedachten bij de paniek horen en geen waarheid zijn, toch word ik bang van......

iemand?
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel van alles denken,maar inderdaad, dat is toch niet altijd de waarheid?
nee weet ik maar voel me zo angstig dus ben er nu heel gevoelig voor snap ik ook

maar ja wat nu.....
Prinses, in je vorige topics heb je goed advies gehad. Heb je daar wat mee gedaan?
ja echt wel maar vandaag weer extreem moeilijke dag pfffff

ben weer effe mijn geloof kwijt.....

sorry dat ik jullie er weer mee lastig val voel me ontzettend alleen,,,,,,
heb je misschien een leuke kinder-video?

Van de fabeltjeskrant, disney of zoiets?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Toen ik een soort van burnout had, had ik ook last van angstgedachtes en daarbij lichamelijke klachten. Ik heb toen heel veel gehad aan een topic van een angstforum. Daar heeft een forumster een boek uit het Australisch (geloof ik) vertaald en daar heb ik veel hulp bij gehad. Ik zal de link neerzetten

http://www.paniekaanval.nl/forum/viewtopic.php?t=2425
Neem jezelf en je gedachten niet zo serieus!
uh dat helpt denk ik niet hoor, probeer me de hele dag af te leiden....
zou het helpen als je je gedachten opschrijft?
Nancy-weeds helemaal waar!!!!!

maar waarom lukt me dat niet!!!!!!!
Wat voor enge gedachtes?
iedereen heeft wel eens enge, rare of ireeele gedachten, hoe meer aandacht je eraan besteedt hoe meer last je er van hebt. Het stelt niks voor, het zijn gedachten meer niet, het is niet de waarheid, gedachten komen en gaan, net zoals mensen die langs je huis lopen. Je hoeft er geen aandacht aan te besteden het is heel normaal
madamemicmac geweldig stukje ga het nog een paar keer lezen......thx
nee maar ik word er bang van en jullie niet
word je ook bang van iemand die langs je deur loopt?
Wat heb je vandaag al gedaan in het kader van goed voor jezelf zorgen en zorgen voor je herstel?
quote:prinses1970 schreef op 20 september 2012 @ 22:38:

madamemicmac geweldig stukje ga het nog een paar keer lezen......thxStukje nou ja,het is een compleet boek.Ik heb het uitgeprint en heb er écht veel aan gehad. Ga het echt eens rustig doorlezen.
Misschien helpt het om te denken: oke als al die enge gedachten er moeten zijn dan maar nu allemaal tegelijk, laat maar komen, laat me er maar helemaal gek van worden. Nodig ze uit misschien blijven ze dan weg?
nee wordt er niet bang van als er iemand langsloopt hihi

uh vandaag niet goed voor mezelf gezorgt, veel geslapen verder niks,

en hoe kom ik aan dat boek madamemicmac?

Nancyweeds weet je dat ik bijna niet durf probeer het nu maar krijg ik gelijk paniekgevoel van
Ik heb ook een angststoornis, en ik had deze week ook heel erg last van enge gedachten, en werd er zelf ook bang van omdat ik me zelf op de 1 of andere manier aanpraat, maar ik ben sinds vandaag ongesteld geworden, zonder dat ik het wist, en voel me gelijk een stuk beter.

Maar wat bij mij vaak wel helpt, is om leuke komedies films kijken, of cabaret of leuke you-tube filmpjes kijken waar je om kan lachen, zo lach je toch en dan vergeet je soms ook je enge gedachten.

En je moet er vooral niet tegen vechten, tegen je angst, gewoon over je heen laten komen, en denken van: Laat ze maar komen, en verder er niks mee doen, of op papier schrijven wat je enge gedachten zijn en dan weggooien met andere woorden dat je die gedachten ook weggooit
Prinses steeds topics openen en ondertussen niet aan je eigen herstel werken heeft natuurlijk weinig nut. Maak eens een lijstje van dingen die je kan doen als de angst erg opspeelt, en kies er eentje van. Word actief.
Wat Frizzy zegt. Ik kon je gisterenavond niet loepen, dus ik heb verder niet meer gereageerd, maar nu zie ik dat jij inderdaad degene bent aan wie ik eerder deze week in een zelfde topic het advies gaf om te luisteren naar het advies van de huisarts. Daar reageerde je niet op, ik kreeg het gevoel dat dat niet was wat je wilde horen.

Dus nog een keer: luister naar het advies van je huisarts. Je kunt wel topics blijven openen, maar daar schiet je weinig mee op, het is gewoon symptoombestrijding.
Wat had de huisarts gezegd?
De huisarts had (tijdelijke) ophoging van de AD geadviseerd, omdat de dosering na 6 jaar niet meer afdoende was. Ik adviseerde om hulp te zoeken, maar de AD te nemen, omdat wachtlijsten soms lang kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven