enge gedachten....
donderdag 20 september 2012 om 21:52
zit weer volop in mijn angststoornis pffffff, maar heb er nu ook nog een eens enge gedachten bij gekregen ( de angst en paniek waren blijkbaar niet genoeg)
Voel me nu zoooooo ongelukkig, was bij pysch die zegt dat die enge gedachten bij de paniek horen en geen waarheid zijn, toch word ik bang van......
iemand?
Voel me nu zoooooo ongelukkig, was bij pysch die zegt dat die enge gedachten bij de paniek horen en geen waarheid zijn, toch word ik bang van......
iemand?
vrijdag 21 september 2012 om 10:28
Ja ik begin volgende week met online therapie, en heb maandag weer afspraak met de huisarts, was begonnen met ophogen medicatie maar werd zo ziek dat ik in overleg weer gestopt ben.
Het is dus helemaal niet zo dat ik niet aan mijn herstel werk of wil werken alleen is het verdomd moeilijk als de hele dag door paniekaanvallen hebt.
En dan helpt het toch om met mensen daar over te praten vandaar mijn topic beetje erkenning en tips thats all
Het is dus helemaal niet zo dat ik niet aan mijn herstel werk of wil werken alleen is het verdomd moeilijk als de hele dag door paniekaanvallen hebt.
En dan helpt het toch om met mensen daar over te praten vandaar mijn topic beetje erkenning en tips thats all
vrijdag 21 september 2012 om 10:44
Wat niet helpt om te herstellen: huilend in bed liggen, je angsten serieus nemen, horen dat anderen het ook hadden/hebben.
Wat wel helpt om te herstellen: een plan maken om je beter te gaan voelen (korte termijn, voor de lange termijn krijg je online therapie) en dat ook uitvoeren.
Dus: maak een lijst met dingen waar je je beter van gaat voelen.
En als je merkt dat je niks anders wil/kan (denkt te kunnen) dan huilend in bed liggen, of wanneer je angsten de overhand nemen, kies je iets uit die lijst en dat ga je dan ook daadwerkelijk doen.
Kun je daarna trots zijn dat je dat hebt gedaan, dat je proactief bezig bent geweest. Komen de rotgevoelens terug, hup: weer iets kiezen.
Wat denk je ervan?
Wat wel helpt om te herstellen: een plan maken om je beter te gaan voelen (korte termijn, voor de lange termijn krijg je online therapie) en dat ook uitvoeren.
Dus: maak een lijst met dingen waar je je beter van gaat voelen.
En als je merkt dat je niks anders wil/kan (denkt te kunnen) dan huilend in bed liggen, of wanneer je angsten de overhand nemen, kies je iets uit die lijst en dat ga je dan ook daadwerkelijk doen.
Kun je daarna trots zijn dat je dat hebt gedaan, dat je proactief bezig bent geweest. Komen de rotgevoelens terug, hup: weer iets kiezen.
Wat denk je ervan?
vrijdag 21 september 2012 om 12:35
quote:prinses1970 schreef op 20 september 2012 @ 23:52:
nee wordt er niet bang van als er iemand langsloopt hihi
uh vandaag niet goed voor mezelf gezorgt, veel geslapen verder niks,
en hoe kom ik aan dat boek madamemicmac?
Nancyweeds weet je dat ik bijna niet durf probeer het nu maar krijg ik gelijk paniekgevoel vanJe moet gewoon naar die link gaan die ik je gaf. Dat hele topic is het vertaalde boek. Het heeft een heleboel blz. en ik heb het uitgeprint.
nee wordt er niet bang van als er iemand langsloopt hihi
uh vandaag niet goed voor mezelf gezorgt, veel geslapen verder niks,
en hoe kom ik aan dat boek madamemicmac?
Nancyweeds weet je dat ik bijna niet durf probeer het nu maar krijg ik gelijk paniekgevoel vanJe moet gewoon naar die link gaan die ik je gaf. Dat hele topic is het vertaalde boek. Het heeft een heleboel blz. en ik heb het uitgeprint.
vrijdag 21 september 2012 om 13:03
Ik heb ze ook gehad. Nu nagenoeg nooit meer. Waarom niet? Omdat ik ze geaccepteerd heb. Ik dacht echt de raarste dingen. Gevaarlijke dingen, enge dingen. Vooral dingen die ik zeker nièt wilde denken. En daarom dacht ik ze. Het is angst, maar ook dwang. Dwanggedachten worden ze daarom ook wel genoemd.
Hetzelfde verhaal als niet aan een blauwe olifant mogen denken. Waar denk je dan als eerste aan. En zet dat dan maar eens uit je hoofd. Dat heeft bij mij eerlijk gezegd echt jaren geduurd. Maar het is wel gelukt. Omdat ik wist dat het niet de werkelijkheid was verzette ik me er niet langer tegen. Dat werkte.
Succes en sterkte, want zoiets is zwaar om door te maken.
Hetzelfde verhaal als niet aan een blauwe olifant mogen denken. Waar denk je dan als eerste aan. En zet dat dan maar eens uit je hoofd. Dat heeft bij mij eerlijk gezegd echt jaren geduurd. Maar het is wel gelukt. Omdat ik wist dat het niet de werkelijkheid was verzette ik me er niet langer tegen. Dat werkte.
Succes en sterkte, want zoiets is zwaar om door te maken.
vrijdag 21 september 2012 om 14:15
Ik kon er inderdaad flink van slag van raken. Ik had ze bij mijn zoontje vroeger. Dan kreeg ik gedachten over dat ik hem wat aan zou doen. Da's echt je grootste angst als moeder, dat er wat met je kind gebeurt, natuurlijk. Laat staan dat je het zelf doet. Gevolg was dat ik mijn kindje uit de weg ging. Ik had destijds ook een depressie. Denk wel dat het klopt dat je meer last hebt van dit soort gedachten als je je rot voelt. Ik had het ook als ik vermoeider was. Toen ik nog niet wist wat het inhield, voelde ik me ronduit verschrikkelijk en een hele slechte moeder. Nu weet ik wel beter gelukkig.
vrijdag 21 september 2012 om 14:22
vrijdag 21 september 2012 om 14:24
quote:prinses1970 schreef op 21 september 2012 @ 14:22:
he frizzy, nee hoor je praat niet tegen muur, weet dat je lief bedoeld maar zoek een beetje steun en herkenning van mensen die het ook meegemaakt hebben,
jij wilt het vooral praktisch oplossen en dat snap ik omdat je het zelf waarschijnlijk niet kent.
Maar ik waardeer het echt wel
Gelukkig weet jij niet wat ik wel en niet ken zullen we maar zeggen he?
Wat ik zie is dat jij het voor alsnog niét wil oplossen. In ieder geval niet in de weken dat jij hier steeds nieuwe topics over opent. Je zoekt (h)erkenning en daar houdt het dan mee op. Op mij komt dat nogal vreemd over eerlijk gezegd, wat ontleen je eraan om in de ellende te blijven zitten?
he frizzy, nee hoor je praat niet tegen muur, weet dat je lief bedoeld maar zoek een beetje steun en herkenning van mensen die het ook meegemaakt hebben,
jij wilt het vooral praktisch oplossen en dat snap ik omdat je het zelf waarschijnlijk niet kent.
Maar ik waardeer het echt wel
Gelukkig weet jij niet wat ik wel en niet ken zullen we maar zeggen he?
Wat ik zie is dat jij het voor alsnog niét wil oplossen. In ieder geval niet in de weken dat jij hier steeds nieuwe topics over opent. Je zoekt (h)erkenning en daar houdt het dan mee op. Op mij komt dat nogal vreemd over eerlijk gezegd, wat ontleen je eraan om in de ellende te blijven zitten?
vrijdag 21 september 2012 om 15:04
misschien heb je wel gelijk, zit te veel in de zielige rol.
En idd ik kan niet over jou oordelen dat bedoelde ik ook niet zo.
Maar als ik hier een topic open dan zie ik het ff helemaal niet meer zitten dus dan voel ik me overspoeld door allerlei emoties en angst en voel me daar heel eenzaam in snap je,
Kijk en praktisch vind ik het nog moeilijk oppakken maar mss heb je gelijk en moet ik daar juist toe, en ik wil helemaal niet in de ellende blijven zitten maar ik ben zoekende naar de juiste handvatten snap je
En idd ik kan niet over jou oordelen dat bedoelde ik ook niet zo.
Maar als ik hier een topic open dan zie ik het ff helemaal niet meer zitten dus dan voel ik me overspoeld door allerlei emoties en angst en voel me daar heel eenzaam in snap je,
Kijk en praktisch vind ik het nog moeilijk oppakken maar mss heb je gelijk en moet ik daar juist toe, en ik wil helemaal niet in de ellende blijven zitten maar ik ben zoekende naar de juiste handvatten snap je
zaterdag 22 september 2012 om 08:26
dat heb ik ook vaak dat het net alsof voelt, gisteren nog naar de psych geweest, de laatste keer en die heeft gezegd er niet zo veel bij stil staan, hoe je je voelt en wat je voelt en er geen dingen aan koppelen en daarbij niet meer googlen naar dingen.
Daarbij heeft ze mee een site gegeven met audobestan van meditaties, die ik zo op mijn mp3 kan zetten. het zijn ondere loopmeditatie, ademhaling en zo...
Weet niet of je daar belang bij heb, weet ook niet of daar een link van mag plakken..
Daarbij heeft ze mee een site gegeven met audobestan van meditaties, die ik zo op mijn mp3 kan zetten. het zijn ondere loopmeditatie, ademhaling en zo...
Weet niet of je daar belang bij heb, weet ook niet of daar een link van mag plakken..
zaterdag 22 september 2012 om 10:24
tja idd laat me verlammen, ik voel me de hele angstig en door die gedachtes denk god ik word hartstikke gek, ik draai helemaal door en hup daar is paniekaanval pffff
Weet je als je dit een paar weken geleden tegen me had ik gezegd dat gebeurd me echt niet dat ik de angst zo met me aan de haal laat gaan en zie hier....
Maar goed ik probeer veel ontspannnings en ademshalingsoefeningen te doen, veel met de honden te lopen soms trillend maar doe het wel ( dus die link wil ik wel graag)
Weet je als je dit een paar weken geleden tegen me had ik gezegd dat gebeurd me echt niet dat ik de angst zo met me aan de haal laat gaan en zie hier....
Maar goed ik probeer veel ontspannnings en ademshalingsoefeningen te doen, veel met de honden te lopen soms trillend maar doe het wel ( dus die link wil ik wel graag)
zaterdag 22 september 2012 om 12:48
Ik kan niet alle reacties lezen op de stomme app op m'n mobiel maar mijn eerste reactie bij jou klachten en alle topics die je opent is dat je er TE veel mee bezig bent. Zet de laptop een dag (of twee) aan de kant en ga leven! Ga buiten joggen, ga naar vrienden, zoek afleiding. Hou je niet meer bezig met de angst, zoek niks meer op op internet, praat niet met lotgenoten: alles waar je je focust wordt groter dus focus je op positieve dingen. Denk terug aan tijden dat je happy was, wat deed je toen? Ga dat nu ook weer doen! En ik ben een lotgenoot dus weet waar ik het over heb. Maar als je er zo in blijft hangen komt het nooit goed! Knop om!!!
zaterdag 22 september 2012 om 15:03
quote:zimaja schreef op 22 september 2012 @ 12:48:
Ik kan niet alle reacties lezen op de stomme app op m'n mobiel maar mijn eerste reactie bij jou klachten en alle topics die je opent is dat je er TE veel mee bezig bent. Zet de laptop een dag (of twee) aan de kant en ga leven! Ga buiten joggen, ga naar vrienden, zoek afleiding. Hou je niet meer bezig met de angst, zoek niks meer op op internet, praat niet met lotgenoten: alles waar je je focust wordt groter dus focus je op positieve dingen. Denk terug aan tijden dat je happy was, wat deed je toen? Ga dat nu ook weer doen! En ik ben een lotgenoot dus weet waar ik het over heb. Maar als je er zo in blijft hangen komt het nooit goed! Knop om!!!probeer van alles echt pffffff, waar zit die knop maar laptop aan de kant goed idee, en terugdenken aan toen ik happy was doe ik ook
Ik kan niet alle reacties lezen op de stomme app op m'n mobiel maar mijn eerste reactie bij jou klachten en alle topics die je opent is dat je er TE veel mee bezig bent. Zet de laptop een dag (of twee) aan de kant en ga leven! Ga buiten joggen, ga naar vrienden, zoek afleiding. Hou je niet meer bezig met de angst, zoek niks meer op op internet, praat niet met lotgenoten: alles waar je je focust wordt groter dus focus je op positieve dingen. Denk terug aan tijden dat je happy was, wat deed je toen? Ga dat nu ook weer doen! En ik ben een lotgenoot dus weet waar ik het over heb. Maar als je er zo in blijft hangen komt het nooit goed! Knop om!!!probeer van alles echt pffffff, waar zit die knop maar laptop aan de kant goed idee, en terugdenken aan toen ik happy was doe ik ook
zaterdag 22 september 2012 om 15:59
quote:prinses1970 schreef op 22 september 2012 @ 15:00:
[...]
proberen te lezen, kost moeite net als tv kijken, vanavond heb ik een verjaardag ieehhhhh maar ga toch proberen....
Niet proberen gewoon doen.
Op welke manier kosten lezen en tv kijken moeite?
Voordat deze slechte periode aanbrak, wat deed je doen graag? Zijn er eigenlijk mensen in je omgeving die weten wat er nu speelt?
[...]
proberen te lezen, kost moeite net als tv kijken, vanavond heb ik een verjaardag ieehhhhh maar ga toch proberen....
Niet proberen gewoon doen.
Op welke manier kosten lezen en tv kijken moeite?
Voordat deze slechte periode aanbrak, wat deed je doen graag? Zijn er eigenlijk mensen in je omgeving die weten wat er nu speelt?
zaterdag 22 september 2012 om 16:25
kost me moeite om me concentreren, keer iedere keer weer naar binnen bedoel naar mijn angst, ja er zijn mensen die er van weten maar die snappen er eigenlijk niets van ...
Normaal ben ik een vrolijk ondernemend type ..
maar goed begrijp ook wel dat het moeilijk te snappen is
Wat ik eerder graag deed is shoppen, uit eten, terrasje op de bank hangen
Normaal ben ik een vrolijk ondernemend type ..
maar goed begrijp ook wel dat het moeilijk te snappen is
Wat ik eerder graag deed is shoppen, uit eten, terrasje op de bank hangen
zaterdag 22 september 2012 om 16:45
Ontvang je steun van anderen? Heb je het verteld aan de mensen die het belangrijkst zijn voor jou?
Prinses komt je angst volledig terug als je tv kijkt, of af en toe een stukje? Ook niet te hoge verwachtingen hebben he...
Ik had zelf erg veel steun aan de mensen om me heen, als ik maar 'samen' was was ik minder angstig.
Helpt sporten? Fietsen in een mooie omgeving? Misschien spelletjes doen op de pc?
Prinses komt je angst volledig terug als je tv kijkt, of af en toe een stukje? Ook niet te hoge verwachtingen hebben he...
Ik had zelf erg veel steun aan de mensen om me heen, als ik maar 'samen' was was ik minder angstig.
Helpt sporten? Fietsen in een mooie omgeving? Misschien spelletjes doen op de pc?
zaterdag 22 september 2012 om 17:19
quote:prinses1970 schreef op 22 september 2012 @ 15:00:
[...]
proberen te lezen, kost moeite net als tv kijken, vanavond heb ik een verjaardag ieehhhhh maar ga toch proberen....Sowieso gewoon gaan, anders onderneem je straks niets meer. Neem een lekker wijntje,dat ontspant, anders nog een en ook al ga je na een uurtje weg, je hebt het wel gedaan!
[...]
proberen te lezen, kost moeite net als tv kijken, vanavond heb ik een verjaardag ieehhhhh maar ga toch proberen....Sowieso gewoon gaan, anders onderneem je straks niets meer. Neem een lekker wijntje,dat ontspant, anders nog een en ook al ga je na een uurtje weg, je hebt het wel gedaan!