enge gedachten....

20-09-2012 21:52 147 berichten
zit weer volop in mijn angststoornis pffffff, maar heb er nu ook nog een eens enge gedachten bij gekregen ( de angst en paniek waren blijkbaar niet genoeg)

Voel me nu zoooooo ongelukkig, was bij pysch die zegt dat die enge gedachten bij de paniek horen en geen waarheid zijn, toch word ik bang van......

iemand?
haha wijntje goed idee of toch maar niet,

ivm de pammetjes ,,'

Nou ja andere mensen om heen kan ik eigenlijk niet zo verdragen lijkt het wel mss omdat ik bang ben dat ik een paniekaanval krijg als iemand bij is of zoiets,

en wat betreft dat tv kijken is wat je zegt soms lukt het ff en dan weer niet sporten deed ik wel zwemmen 2 x in week maar durfde natuurlijk weer eens niet laatste week grrrrrrrrrrr
quote:prinses1970 schreef op 22 september 2012 @ 16:25:

kost me moeite om me concentreren, keer iedere keer weer naar binnen bedoel naar mijn angst,

Laat dat concentreren dan eens een tijdje los en ga niet met je aandacht naar binnen maar naar buiten. Laat je zintuigen werken en neem waar wat je daar ziet, hoort, ruikt en voelt. Zonder daar een oordeel over te vellen.

Angst wordt vaak opgeroepen en versterkt door de aanmaak van adrenaline (door angstige gedachten etc. Zo ontstaat een keten...)

Door lichamelijke beweging kun je die adrenaline ontladen en de keten doorbreken. Flink intensief sporten is een hele goeie remedie: hardlopen, stevig fietsen etc. Maar ook thuis kan je bewegen: trappen op en afrennen, vloer boenen....enfin genoeg te bedenken.

Terwijl je daarmee bezig bent richt je aandacht naar buiten, dus niet op je angsten en alle verschijnselen daarvan. Nogmaals: neem waar wat je ziet, hoort, voelt en ruikt. Da's voldoende.

Angst is heel goed te behandelen, maar je moet wel zelf wat gaan DOEN, van lezen en erover nadenken kom je nooit uit de cirkel waarin je jezelf gevangen houdt. Sterkte!
fijn dank je voor je adviezen ga het zeker oefenen, soort mindfulness of niet"?
Beetje mindfulness, maar ook gewoon een stukje nuchtere biologie van je lijf. Je lichaam is nl ook een soort chemische fabriek die domweg reageert op de input die het krijgt.

Als jij hem voedt met angstige gedachten, reageert je lijf direct: 'ohoh, er is gevaar, moet alvast adrenaline aanmaken zodat er snel gehandeld kan worden.' Jouw lijf maakt geen verschil tussen echt gevaar of angstige gedachten die nergens op gebaseerd zijn.

Die adrenaline zorgt voor vervelende verschijnselen, waardoor je angst groter wordt. Jouw lijf reageert onmiddellijk met nòg meer adrenaline...enz.

Als je dat eenmaal weet, kun je ernaar handelen en zorgen dat deze cirkel angst-adrenaline doorbroken wordt. Door te sporten raak je de overtollige adrenaline kwijt, waardoor je lijf beter aanvoelt (en ook meer ontspannen na het sporten). Als je lijf beter voelt, zakt de angst, dempen je angstige gedachten...enz, enz, en zo kun je cirkel omkeren en je angst aanpakken.
iets kan eng voelen maar dat wil niet zeggen dat het ook bedreigend is. Als je boven de wieg staat en je denkt aan een brute moordpartij op je eigen kind, dan kan je daar van schrikken maar het zegt helemaal niks over dat je daadwerkelijk van plan zou zijn je kind iets aan te doen.

Lach erom

Pammen zijn verslavend en kunnen een angststoornis verergeren, het probleem is vooral dat je niet leert om om te gaan met je stoornis maar jezelf verdoofd. Het is niet moeilijk om te leren om te gaan met angst, op eigen kracht. Dat maakt je sterker en geeft je zelfvertrouwen. Pillen ondermijnen je zelfvertrouwen.

Laat de angst maar eens toe en kijk wat er gebeurt, het duurt niet lang, hooguit een uur daarna zakt het vanzelf af.
Dus hup, zoek een cognitief therapeut, bouw die pillen af en geef jezelf een schop onder je kont. Je bent heus niet de enige, angststoornissen komen vaak voor, en het goede nieuws is dat het goed te behandelen is
zou het echt zo werken met die adrenaline eigenlijk zo eenvoudig,,,

dat dan die rare gedachten ook weggaan,

en die paniek

nou het geeft hoop ga morgen maar eens joggen dan, nog nooit gedaan maar een beginnentje maken

en die therapie begint ergens volgende week
Het hele angstverhaal is in feite lachwekkend simpel en verklaarbaar. Het moeilijke punt is, dat angst zo overweldigend kan zijn, dat het nauwelijks te geloven is dat het een simpele chemische kwestie is.

Angstige mensen geloven eerder hun angstige gedachten dan de simpele waarheid achter hun angst.

Een therapeut kan je goed ondersteunen in het aanpakken van je angst, je irreële gedachten leren omzetten naar realistische en je begeleiden in het proces om ander gedrag tav je angst aan te leren.

Morgen eerst maar joggen. Prima! Mat jezelf lekker af, goed zweten en puffen. Lijf flink laten werken en tijdens het joggen niet met jezelf bezig zijn. Na afloop pluk je de vruchten.

Succes!
Die gedachten gaan niet weg. Iedereen heeft wel eens dat soort gedachten. maar de meeste mensen besteden er geen aandacht aan omdat ze weten dat het onschuldig is
ja dat is het die angst en paniek overweldigd me zo dat ik denk dat ik helemaal doordraai uit eindelijk krijg ik een paniekaanval omdat die gedachten zo met me aan haal gaan dat ik ze toch begin te geloven, Nu wil ik dus heel de tijd dat die gedachten weggaan, maar ik denk dat de angt en paniek weg moet want normaal als je wel eens iets raars denk heb je geen angst en paniek nou ja onsamenhangend verhaal, maar ik ga dadelijk joggen !!!!!!!

bliksemse bende ik heb jou stukje net 10x gelezen en kwam uit mijn paniekaanval
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 september 2012 @ 10:32:

Die gedachten gaan niet weg. Iedereen heeft wel eens dat soort gedachten. maar de meeste mensen besteden er geen aandacht aan omdat ze weten dat het onschuldig isNee dat weet ik, maar als in angst en paniek zit overspoelen ze je en ga je aan jezelf twijfelen.......
blijf je gedachten analyseren en weet dat een gedachte je geen kwaad kan doen. Dat kan je echt leren. Het klinkt alsof je bang bent voor een paniekaanval. Je zegt dat je bang bent door te draaien. Ik zou zeggen laat het maar eens gebeuren. laat de paniekaanval maar eens helemaal over je heen komen, verzet je er niet tegen en slik geen pammen. Zie wat er gebeurt. Er is namelijk een piek (dat is het moment dat je denkt dat je gek geworden bent) en daarna neemt het af en naderhand kan je weer volstrekt rationeel denken. Jij wilt je er tegen verzetten, maar er kan je niks gebeuren hoor. Ga het maar aan
wat is er erg aan als enge gedachten je overspoelen? Wat kan je gebeuren? Concretiseer die angst eens
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 september 2012 @ 19:09:

wat is er erg aan als enge gedachten je overspoelen? Wat kan je gebeuren? Concretiseer die angst eens

ten eerste dat ik mezelf een ontzettend slecht mens vind, dat je het alleen al denkt..

En dan komt de paniek opzetten van oh god mss ga ik het wel doen verlies ik mezelf volledig en ga zo maar door blijf er maar over malen
dus je bent bang dat je jezelf een slecht mens vindt

en je bent bang dat je die enge gedachten in praktijk brengt.

Is dit een reele angst? Heb je ook een gedachte in praktijk gebracht? heb je jezelf weleens verloren? En zo ja, wat gebeurde er dan, en hoe liep het af?
dit is een heel bekende vorm van een paniek stoornis.

Sinds wanneer heb je hier last van?

Oneline hulp... kunnen ze het nog gekker bedenken?

Ik zou gewoon naar een echte psychiater gaan.

Wat jij hebt kun je veel tegen doen, maar dat je hier nu last van hebt daar kun je weer niks aan doen.

Wel dat het niet zo blijft.

Die gedachten van jou zijn heel normaal, dat je bang bent dat je gek word, dat je het verliest... Dat hoort bij een paniek stoornis.

Ontspanningsoefeningen zouden goed voor je zijn.

EN anders leren denken.

Maar gaat niet van de een op andere dag hooor.

:knuf:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt veel goede tips en lieve reacties gehad Prinses! Hoop dat je er wat mee doet! Sterkte maar weer!
En....heb je gejogd vandaag prinses?

Hoe was het?
Ik vraag me trouwens af of je de afgelopen jaren wel genoeg hebt gedaan om je probleem aan te pakken? Met de medicatie heb je je probleem even weggedrukt maar is het er natuurlijk nog wel. En nu is je lichaam aan deze dosis gewend en komt het weer terug. Dus toch een signaal dat je echt aan het onderliggende probleem moet werken. Lees nu iets over medicatie vandaar dat ik aan je topic dacht. Nog een tipje: ga elke dag 20 min lang lachend voor de spiegel staan. Schijnt te helpen, haha! Heb het zelf niet geprobeerd hoor
quote:bliksemse_bende schreef op 23 september 2012 @ 22:52:

En....heb je gejogd vandaag prinses?

Hoe was het?verschrikkelijk pfff klein stukje maar ja morgen weer...
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 september 2012 @ 20:24:

dus je bent bang dat je jezelf een slecht mens vindt

en je bent bang dat je die enge gedachten in praktijk brengt.

Is dit een reele angst? Heb je ook een gedachte in praktijk gebracht? heb je jezelf weleens verloren? En zo ja, wat gebeurde er dan, en hoe liep het af?nee dat niet maar ik raak er ontzettend van overstuur en vind mezelf dan een heel slecht mens omdat ik zulke gedachtes heb
quote:dolores007 schreef op 23 september 2012 @ 20:32:

dit is een heel bekende vorm van een paniek stoornis.

Sinds wanneer heb je hier last van?

Oneline hulp... kunnen ze het nog gekker bedenken?

Ik zou gewoon naar een echte psychiater gaan.

Wat jij hebt kun je veel tegen doen, maar dat je hier nu last van hebt daar kun je weer niks aan doen.

Wel dat het niet zo blijft.

Die gedachten van jou zijn heel normaal, dat je bang bent dat je gek word, dat je het verliest... Dat hoort bij een paniek stoornis.

Ontspanningsoefeningen zouden goed voor je zijn.

EN anders leren denken.

Maar gaat niet van de een op andere dag hooor.

:knuf:dank je , naar mijn idee is iedereen met paniek bang om dood te gaan en die van mij niet zo bekend, heb je goede ontspanningsoefeningen voor mij mss? x
Dus je raakt overstuur. Wat gebeurt er dan? Waarom is dat zo erg? Beschrijf eens precies wat er gebeurt want je maakt je er een beetje met een jantje van leiden vanaf. Beschrijf elk detail!

En je vindt jezelf slecht waarom? Wanneer is iemand slecht en wanneer niet?
Waarom denk je dat jij zo bijzonder bent met je angststoornis?
Heel vaak voorkomende angststoornis hoor: met dwanggedachte, kunnen agressieve zijn of seksuele of noem maar op! Daarin ben je helaas niet uniek. Je neemt het zo serieus. So what, dan denk je een keer: straks steek ik m'n man meer met een mes of steek ik m'n eigen oog uit. Lach erom. Dat maakt je geen slecht mens! Mensen die het uitvoeren doe zijn slecht! Mensen die het denken zijn er miljoenen van alleen nemen de meeste mensen zichzelf niet zo serieus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven