Dierendag 2012

04-10-2012 02:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen huisdieren, maar ben benieuwd hoe dit ''gevierd'' wordt.
Met een extra grote biefstuk

Grapje... Vind dierendag zo onzinnig en achterhaald.. Als je perse een dier wilt zorg je daar iedere dag goed voor. Zo niet dan ben je het niet waard om een dier te hebben, of het nou een goudvis is of een hond.
Dierendag vieren we niet, we zorgen iedere dag weer heel goed voor onze beestjes.

Maar de verjaardagen daarentegen worden wel gevierd, met cadeau's (een balletje, muisje of ander speelgoed) en lekker eten
We hebben helemaal geen huisdieren, maar hier zijn de lievelingsknuffels van de kinderen jarig op dierendag, inclusief taart en feestje.
Ben het eens met eingenzinnig.

Maar konijn krijgt vandaag een grote wortel ipv normale, en hij zit nu al vrolijk op bed dus ga m zo lekker ff extra knuffelen maar veel meer merkt hij er eigenlijk ook niet van.
niks bijzonders, de kids mogen knuffel mee naar school, en de katten hebben het elke dag al prima
Ik heb een donatie gedaan aan 2 kleine stichtingen.
Hij gaat uit logeren bij mijn ouders vandaag.

Daar zal hij wel verwend worden.

Konijnemans wil geen hooi of groente of luxe voer. Hij eet het gewoon niet of pist er overheen.

Dus ik knuffel hem wel even extra zometeen.
Doe er niks aan, poezen hebben al een leven als koningin.

Ik denk dat we er meer aan zullen doen als we kinderen hebben. Vond het vroeger zelf zo leuk
quote:abidjan schreef op 04 oktober 2012 @ 07:40:

Ik heb een donatie gedaan aan 2 kleine stichtingen.Dit vind ik echt de beste manier van dierendag vieren!
Nu weet ik het, dierendag. Als ik thuis ben ben ik het hoogstwaarschijnlijk vergeten

Had voor de hond graag een groot gerookt bot gekocht maar de dichtsbijzijnde dierenwinkel is dicht. Nu krijgt ze een extra aai (bovenop de enorme hoeveelheid aaien die ze al krijgt)

Poezen krijgen ook een extra aai en kus. Daarnaast snoepjes als avondeten denk ik. Doe ik 1 kat een enorm plezier mee.

En verder is het Eet Geen Dieren Dag. Dus ik eet vleesloos vandaag.
Mijn dochter wilde graag iets lekkers of een nieuw speeltje kopen voor haar konijn. Maar helaas is deze gisteren overleden, dus dat hoeft niet meer.

Maar we gaan wel vanmiddag naar het asiel om te zien of er een kat is voor ons.

En ze neemt haar lievelingsknuffel mee naar school.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Hond mag vandaag zelf wat uitkiezen in de dierenwinkel; de vorige keer koos hij het grootste bot in hun assortiment :-)
quote:mocy schreef op 04 oktober 2012 @ 02:02:

Ik heb zelf geen huisdieren, maar ben benieuwd hoe dit ''gevierd'' wordt.

Moge Moos,

Wil je voor vandaag een kat van mij lenen?

Anders kan je nog wel deze week wat geven aan de dierenbescherming die collecte lopen.

Ik ga vandaag wat hart kopen en voor 1 kat een stukje kipfilet of witvis.

Ze krijgen dat wel eens vaker dus niet heel bijzonder. Ze zijn alleen nog verbaasd, letterlijk, als ik een kattentaartje voor ze maak. Misschien doe ik dat nog wel vanmiddag, dat is zo schattig te zien hoe ze dan kijken. Moet ik ze echt aanmoedigen dat het voor hun is en lekker is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jammer dat de dieren zelf niks meekrijgen van de extra aandacht en verwennerij. Ik vier altijd hun verjaardag:

Poes: 1 juni

Kater: 8 oktober

Cavia's: 31 oktober

Poezen krijgen dan een gourmet diamond blikje, cavia's iets als andijvie.
Ik ben lid van WSPA en op 4 oktober doe ik een extra storting.

Rara Jouw hond beseft dus heel goed dat het "zijn" dag is
Ik ben al jaren lid van de dierenbescherming en ik heb ook nog gedoneerd toen ze deze week aan de deur kwamen. Verder doe ik voor mijn dieren niks bijzonders, die hebben elke dag een geweldig leven, dat hoef ik vandaag niet te veranderen
quote:rara70, 31 minuten geleden

Hond mag vandaag zelf wat uitkiezen in de dierenwinkel; de vorige keer koos hij het grootste bot in hun assortiment :-)

Dat deed ik altijd nadat we naar de dierenarts geweest waren. Prachtig om te zien hoe hij alle schappen bekeek. Het mafste was wel dat hij telkens iets anders leek te kiezen. De ene keer een stoere halsband (met van die pinnen ), ook eens een keer een basketbal met een touw eraan geloof ik en inderdaad ook eens zo'n megagroot gerookt bot. En dan zelf mee bij de kassa leggen en met twee poten op de balie mee afrekenen. Kan er nog mee in een deuk liggen.

Helaas is ie nu veel te oud en te krakkemikkerig om hem mee te nemen in de auto naar de dierenwinkel. Ik zat zelf te denken aan een hondenpizza en een fles kwispelbier te halen eigenlijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Een Wilde Dierendag gewenst, allemaal!

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hondenpizza? Vertel! Waar haal ik dat? Ik weet zeker dat mijn hond dat geweldig lekker gaat vinden. Dat biertje vind ze sowieso al lekker, heeft ze vaker gehad.

Dat gerookte bot vind ze ook heerlijk. Alleen zo jammer dat daarna je hele huis naar pies stinkt. Gelukkig heb ik een goede geurlamp met een lekker luchtje er in.
Het is hier ook elke dag dierendag en verder al jaaaaaaaaaaaaaren lid van dierenbescherming en bond tot bescherming van honden/hondenbescherming..
Dit is mijn eerste dierendag in honderd jaar ofzo (nee ok, maar wel twintig) dat ik geen huisdieren heb

Lief dat jullie vaak toch wat extra's doen op dierendag, ik heb dat nooit gedaan, vond dat ze het hele jaar door al niets te kort kwamen (en één kat had een streng dieet, dus die mocht niet verwend worden), maar ik beloof plechtig als we volgend jaar op dierendag weer katten hebben, ga ik ze ook extra verwennen!

Pizza en kwispelbier
Moet je die verbaasde koppies zien, heerlijk om ze te verrassen.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oja, moet ook wat meenemen voor de katten. Ik denk een kartonnen krabhelling met catnip.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hier twee konijnen en die krijgen vandaag iets extra lekkers.

Verder mocht dochterlief een knuffel meenemen naar school en heb ik haar een dalmatiër trui aangedaan hihi .

Verder breng ik elk jaar een grote zak koekjes naar het asiel voor alle dieren .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven