Hoeren

29-10-2012 10:58 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van topic 'Vriend in verleden naar hoeren - vraagje erover' is er een nieuwe discussie ontstaan. Ik vind het een zeer boeiend onderwerp. Het leek mij leuk om een nieuwe topic te openen die puur daarover gaat.

1. Wat vinden jullie ervan als een man naar de hoeren gaat?

2. Vinden jullie het kunnen dat vrouwen dit beroep uitoefenen?

3. Heb jij ervaring mee? Zowel man die erheen gaat of als vrouw die er werkt?

Wat is je algemene mening over dit onderwerp?

Ik wil zelf ook wel beginnen.

1. Als een man zijn behoeftes nodig heeft kan ik me voorstellen dat hij ze bij een hoer vindt, echter als hij een vrouw/vriendin heeft die hem alles biedt wat hij nodig heeft, dan vind ik het onnodig.

Veel mannen gaan naar mijn mening om bepaalde redenen. Maar ik vind het respectloos vanuit een man om naar de hoeren te gaan zonder een geldige reden, gewoon voor de lol. Nu is de vraag natuurlijk: waarom doet een man het? Je kunt niet in zijn hoofd kijken.

2. Als vrouwen zelf er 100% achter staan, dan zie ik geen reden waarom zij het niet zouden kunnen doen. Ik vind wel belangrijk dat het werk niet zwart gedaan wordt en dat de vrouw net als alle anderen gewoon belasting betaalt ed..

3. Ik heb zelf geen ervaring mee. Maar ik vind het interessant om te horen wat mannen ervan vinden. Ik wil het vanuit mannelijk oogpunt proberen te snappen.

Iemand had in een andere topic "Zondares" als voorbeeld genoemd. Ik heb het meteen op google gezocht en ik was echt verbaasd. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nooit gedacht dat intelligente vrouwen dit beroep leuk vinden. Meestal had ik zo'n stereotype voor me. Volgens mij doen die vrouwen alsof ze dom zijn

Ik weet niet of er al een topic bestaat, anders alvast mijn excuses ervoor.

Als het niet aan je nickname te zien is, zou jij willen zeggen of jij man of vrouw bent?

Ook zou ik erg leuk vinden als hier een 'hoer' zou reageren.

Ben jij ooit naar de hoeren geweest?

Totaal aantal stemmen: 48

Ja (25%)
Nee (75%)
quote:rozenstruikje schreef op 31 oktober 2012 @ 10:47:

1. Wat vinden jullie ervan als een man naar de hoeren gaat?

Het zou mijn type niet zijn.

2. Vinden jullie het kunnen dat vrouwen dit beroep uitoefenen?

Mits bij volle instemming moeten ze het zelf weten. In het andere geval vind ik het diep en diep triest. Dan is het ook geen beroep, maar slavernij en verkrachting.

3. Heb jij ervaring mee? Zowel man die erheen gaat of als vrouw die er werkt?

Man die ging, en het kennen van prostituees ja. Ik heb nooit moeite gehad met de dames. Wel met de viespeuk die er heen ging, mijn man dus. Het interesseerde hem geen reet of het nu vrijwillig was of niet. Zoals stiekem heel veel mannen die wel politiek veel roepen zoals ze vaak doen (liegen tegen vrouwen in hun voordeel, zoals het hun uitkomt)

Wat is je algemene mening over dit onderwerp?

Ik hekel prostitutie vanwege de (bagatellisering van) gedwongen prostitutie door hoerenlopers en andere prostituees.

Als een man behoefte heeft aan seks dan zijn daar best mogelijkheden voor, tot het zelf ter hand nemen van de eigen leuter. Behoefte hebben aan is anders dan behoefte moeten doen. Men doet alsof mannen hun behoeften moeten doen en veel mannen handelen daar dan ook naar als zijnde seksueel incontinent.

Ik vind dat erg onaantrekkelijk en erg onmannelijk om je zo te laten beheersen door seks.

Ik snap je frustratie omdat ik uit je posting begrijp (of meen te begrijpen) dat je relatie stuk liep omdat je ex naar prostituees ging.

Je redenatie over mannelijke behoeftes en de aangedragen oplossing ("meer je best doen") is echter niet juist.

In het normale circuit wordt er naar de mens (m/v) gekeken om te kunnen bepalen of diegene in staat is om een relatie met jou in te gaan. Dus ga je daten, bioscoop pakken, eten, enz. Na een tijdje weten allebei of er wel of niet een klik is.

De aantrekkingskracht van prostitutie is echter baseerd op twee fundamentele wijzigingen in dit patroon.

Ten eerste gaat het niet over het opbouwen van een relatie. Er is sprake van een dienst tegen betaling. Deze dienst is coin-operated - dus zeg maar als je geld op is gaat geen DVP zo maar door met seksen. Het is een NSA approach. De dame gaat je niet bellen als ze alleen op de bank zit, wil niet met je over het strand wandelen, zal nooit vragen of je de vuilniszak buiten zet, enz. Er zit hier dus een gemaksfactoor aan vast.

Het tweede is dat er door het ruime aanbod een bepaalde keuzevrijheid voor de klant bestaat. In een relatie kan je niet zeggen dat je partner een ander uiterlijk moet krijgen (grotere/kleine borsten/billen/ ander kleur haar,...). Ook de handelingen die worden aangeboden verschillen. Neem een willekeurige seksuele handeling (positie, fetisch, aantal aanwezige mensen) en kijk of je dit in een relatie voor elkaar krijgt.

Deze twee "gemaksaspecten" zorgen ook voor het gebruik van prostituees door mannen. Het feit dat prostitutie bestaat komt volgens mij door het samenspel van vraag en aanbod. Mannen willen het om uiteenlopende redenen, vrouwen bieden het om andere uiteenlopende redenen aan.

Probeer eens het fenomeen prostitutie onder deze aspecten te zien en laat je niet puur overheersen door de breuk met je ex omdat hij naar DVP's ging.
Laten we de vraag uitbreiden:

Welke vrouw heeft een keer gebruik gemaakt van een man tegen betaling?

Dit kan een Gigolo zijn of ook een man in een toeristisch gebied waar vrouwen op zoek naar seks heen reizen.

En graag zou ik dan willen horen of het verschil van betaald vs. onbetaald (ONS) merkbaar was.
quote:_flower_ schreef op 31 oktober 2012 @ 15:27:

[...]

Ik begrijp je reactie niet helemaal volgens mij.bericht verstuurd:
quote:satansadvocaat schreef op 31 oktober 2012 @ 15:43:

[...]

bericht verstuurd:Hoe heb je een bericht verstuurd? En waar zie je zo iets?
quote:_flower_ schreef op 31 oktober 2012 @ 15:56:

[...]

Hoe heb je een bericht verstuurd? En waar zie je zo iets?Beetje raar hier inderdaad, eerst heb ik een contact verzoek verstuurd, die moet je ergens accepteren, dan kan ik pas mijn inzichtvolle alinea opsturen
quote:satansadvocaat schreef op 31 oktober 2012 @ 16:10:

[...]

Beetje raar hier inderdaad, eerst heb ik een contact verzoek verstuurd, die moet je ergens accepteren, dan kan ik pas mijn inzichtvolle alinea opsturen Ik kan het niet vinden of het is niet helemaal gelukt.
quote:manmetpotentie schreef op 31 oktober 2012 @ 15:39:

Laten we de vraag uitbreiden:

Dat zal er dan wel niet veel zijn.

"Mijn" laatste DVP wordt niet alleen betaald door mannen voor seks, maar zij betaalt zelf andere DVPs (die dus biseksueel zijn) voor seks. Sommige van die DVPs en sommige van haar klanten beoordeelt zij positief.
World of Warcraft: Legion
quote:manmetpotentie schreef op 31 oktober 2012 @ 15:39:

Ik heb wel eens een leuke student in het café opgepikt, de gebruikelijke toespelingen en flauwe complimenten gemaakt, en toen hij desondanks niet gretig genoeg was, de rekening voor hem voldaan met de woorden dat als hij nu nog niet begreep waarop ik uit was... Technisch heb ik hem er dus voor betaald, en het maakte niet veel uit.

Maar ik denk dat dit niet precies het antwoord is wat je zoekt. De vergelijking gigolo/prostituee gaat dan ook enigszins mank. Een vrouw die een vent wil, kan hem altijd wel krijgen; de vraag naar gigolo's (gigoli?) is daardoor heel beperkt.
Alles is liefde
quote:a_noniem schreef op 31 oktober 2012 @ 15:29:

[...]

Mannen en vrouwen staan hier inderdaad vaak anders in. Ik denk dat het de schuld van onze schepper is Opvoeding, rolpatronen, inprenting zullen ook wel een flinke vinger in de pap hebben (nu ja, dat hoop ik toch).
quote:_flower_ schreef op 31 oktober 2012 @ 08:38:

Je zou inderdaad die korte relaties ook als geen relaties kunnen benoemen.

Als het puur om seks zou gaan dan is een relatie niet nodig, dat kan ook prima in een vriendschap.Denk het niet. Je hebt ofwel een relatie ofwel een vriendschap. Er is wel zoiets als een seksvriend(in) en dus een seksvriendschap. Een vrouw die een man leuk vindt, maar de man niet laat zien dat hij haar leuk vindt, stopt die man in een friendzone. Of in het Engels gezegd: "Let's Just Be Friends."
quote:hans66 schreef op 31 oktober 2012 @ 19:41:

[...]

Denk het niet. Je hebt ofwel een relatie ofwel een vriendschap. Er is wel zoiets als een seksvriend(in) en dus een seksvriendschap. Een vrouw die een man leuk vindt, maar de man niet laat zien dat hij haar leuk vindt, stopt die man in een friendzone. Of in het Engels gezegd: "Let's Just Be Friends."

Nee, in een vriendschap kan seks ook gewoon een plaats hebben.

Dat zal alleen niet heel snel voorkomen misschien.

Je hebt inderdaad ook zoiets als een seksvriend of vriendin. Dan gaat het echt puur en alleen om de seks inderdaad. Elkaar bellen/sms-en ofzo als je zin hebt. Vind ik persoonlijk niet zo'n aantrekkelijk iets.
quote:Zeno2 schreef op 31 oktober 2012 @ 18:09:

[...]

Opvoeding, rolpatronen, inprenting zullen ook wel een flinke vinger in de pap hebben (nu ja, dat hoop ik toch).Ik denk ook dat om een combinatie van nature-nurture gaat hoor, het zal beide zijn invloed hebben op het (seksuele) gedrag van mannen en vrouwen.
quote:a_noniem schreef op 31 oktober 2012 @ 20:01:

Ik denk ook dat om een combinatie van nature-nurture gaat hoor, het zal beide zijn invloed hebben op het (seksuele) gedrag van mannen en vrouwen.Dat vermoeden heb ik ook. De seksuele revolutie - zoals ik die begrepen heb, meer gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen, ook op seksueel gebied - kan nooit voltooien.
Nog geen tijd gehad om op het bericht van Kookwekkert te reageren.

Kookwekkert, er zal wel een kern van waarheid inzitten, en je verhaal klinkt aannemelijk. Er zijn evenveel mannen als vrouwen op de wereld, maar de mannen die op zoek zijn naar seks is groter dan vrouwen. De kieskeurigheid van de vrouw - zoals jij dat uitgelegd hebt - versterkt dat. De verhouding wordt nog schever. Je versterkt mijn eerdere argumenten, m.i.

Maar ervan uitgaande dat een vrouw zin heeft in seks, en ze ziet een aantrekkelijke beschikbare man, dan is haar succes groter dan als je de geslachten omdraait: een man die een aantrekkelijke vrouw ziet.

Dit leidt ertoe, dat op parenclubs single vrouwen minder of niets betalen, en single mannen relatief veel. En ook dat prostituees vooral vrouwen zijn met mannelijke klanten. Vrouwen zijn veel minder afhankelijk, en gaan voor seks naar een kroeg. Het zal niet altijd beet zijn, maar als ze beet heeft, heeft ze vaak succes, vooral als ze zich daarvoor aantrekkelijk opmaakte. Als een vrouw gebrek heeft aan aantrekkelijke mannen, zou je verwachten dat ze naar een gigolo gaat. Maar dat gebeurt zelden, want de hetero-gigolomarkt is niet zo groot. Ik zou dan zeggen dat de vrouw door onbetaalde seks wel aan haar trekken komt.

quote:Er zijn veel gegadigden dus een vrouw heeft makkelijker een ONS. Waar, maar ze is er niet per se blij mee.Hoezo is ze daar niet blij mee? De enige situatie die ik kan bedenken is dat een vrouw geen aantrekkelijke man ziet, maar wel mannen die wel interesse hebben in haar en die eventueel opdringerig worden.
Het topic was al wat weggezakt, maar ik heb ondertussen een experimentje gedaan :-)

Ik schreef al eerder, dat het mij blijft verwonderen waarom er bijna steeds zoveel scherpe afkeurende reacties komen in topics waarin gesproken wordt over mannen die betalend seks hebben. Er zijn tal van andere seksgerelateerde dingen die in de desbetreffende topics zonder enige schroom besproken worden en/of opgehemeld worden. Denken we bv aan parenclubs, scharrels, enz. Daar reageren meestal verschillende mensen, die op dat vlak vrijgevochten en open denkend lijken.

Die openheid is tov hoeren dus blijkbaar erg veel kleiner. Sterker nog : ik kreeg soms de indruk dat men hoerenloperij veroordeelt, met als ondertoon : het is alleen iets voor een bepaald soort mannen (met kenmerken waarover ik het hier dan verder niet ga hebben). De mentaliteit van "dat zou mijn vriend nooit doen"

Zelf ben ik geen liefhebber van deze hobby, maar ik was toch al lang overtuigd van het feit dat er veel meer naar de hoeren gegaan wordt dan vrouwen denken of willen weten. Door mannen van werkelijk allerlei slag en uit elke bevolkingsgroep of klasse.

Ik heb dus een tijdje geleden eens voor de lol websites gegoogled waarop je zo een forum kan vinden waarop de hoerenklanten - de wandelaars noemen ze zichzelf - ervaringen en aanbevelingen uitwisselen. Ik heb me onder een nickname geregistreerd. Eens rondgeneusd hier en daar en op advertentiesites van hoeren terecht gekomen. Eentje uitgezocht die er nog wat mooi uitzag, en waarvan ik op dat forum nog geen ervaringsbericht vond. Stoute schoenen aangetrokken, en zelf zo een (dus nep) ervaringsbericht gepost, met haar naam netjes in de titel, en zodanig opgemaakt dat in de titel al kon gezien worden dat ik haar zogezegd geweldig goed vond.

Let nu op : ik postte dat bericht na mijn werk (ik werk vaak tot in de nacht) en amper 1 uur later hadden al 64 mensen dat bericht gelezen. Midden in de nacht dus he. 24 uren later zaten we al ver over de duizend !!! lezers, en dat bleef maar oplopen. Zo zijn er verschillende fora. Moet je niet vragen dus, hoeveel mannen er (zelfs in de nacht) die dingen lezen, en dat zal waarschijnlijk wel zijn omdat ze ... Jawel.

Dus aan alle dames die met volle overtuiging uitbazuinen "de mijne niet" : veroordeel ze niet, want er zijn onvoorstelbaar veel aanbiedingen en er is een enorme belangstelling. Statistisch is de kans erg groot dat je partner ooit ging, tegenwoordig gaat, of ooit zal gaan :-)

Beschouw dit bericht gewoon als een kanttekeningetje van mij. Ik vond het gewoon eens grappig om zoiets te checken, maar van de respons ben ik toch wel wat geschrokken.
Op zo'n forum komt natuurlijk vooral de groep mannen die hoeren bezoekt, of er in ieder geval nieuwsgierig naar is. Een man met grote weerstand heeft op zo'n site waarschijnlijk niets te zoeken. Zelf werk ik naast mijn normale bezigheden in die sector en daardoor heb ik ook weleens het idee dat vrijwel iedere man dit doet of kan doen en mijn beeld is dus wat vertekend . Maar ik denk wel dat je gelijk hebt en dat er meer mannen gaan dan men verwacht. In de standaard onderzoeken heb je toch vaak ruis door sociaal wenselijke antwoorden. Wat niet zo gek is als je ziet hoe veel mensen (vooral vrouwen) op hoerenbezoek reageren. Veel speelt zich ook af in het niet reguliere circuit en daar is al helemaal geen zicht op.

Mannen lopen er doorgaans niet mee te koop. Misschien hooguit bij andere mannen waarvan ze weten dat zij ook hoeren bezoeken, of die niet veroordelend zijn. Of tegen een enkele ruimdenkende vrouw waarbij ze zeker weten dat ze er niet op afgerekend worden. Het idee is voor veel vrouwen te bedreigend denk ik en omdat mannen er zelden openlijk voor uitkomen verwachten ze het waarschijnlijk ook gewoon niet.
Ik begrijp de ophef nooit zo.. (uitgezonderd de gevallen waarin de dame er niet vrijwillig staat/ligt)

Het is gewoon een dienst, waar je voor betaald, niets mis mee.
quote:jaakds schreef op 07 december 2012 @ 02:40:Dus aan alle dames die met volle overtuiging uitbazuinen "de mijne niet" : veroordeel ze niet, want er zijn onvoorstelbaar veel aanbiedingen en er is een enorme belangstelling. Statistisch is de kans erg groot dat je partner ooit ging, tegenwoordig gaat, of ooit zal gaan :-)

Een op de vier mannen schijnt ervaring te hebben met prostitutie, heb ik eerder gelezen en lees ik nu ook weer hier:

http://www.prostitutie.nl/index.php?id=174#c258

Dus statistisch heeft een op de vier forumsters hier die een partner heeft, een partner die wel eens een prostituee heeft bezocht.

Of, anders gesteld, forumsters die vier of meer partners hebben gehad, hebben er eentje gehad die prostituees bezocht. Gemiddeld dan he.
Dat geloof ik zeker, ik heb 4 vaste partners gehad, waarvan ik er van drie weet dat ze weleens bij de hoeren zijn geweest.
quote:jaakds schreef op 07 december 2012 @ 02:40:

Ik heb me onder een nickname geregistreerd. Eens rondgeneusd hier en daar en op advertentiesites van hoeren terecht gekomen. Eentje uitgezocht die er nog wat mooi uitzag, en waarvan ik op dat forum nog geen ervaringsbericht vond. Stoute schoenen aangetrokken, en zelf zo een (dus nep) ervaringsbericht gepost, met haar naam netjes in de titel, en zodanig opgemaakt dat in de titel al kon gezien worden dat ik haar zogezegd geweldig goed vond.Maar realiseer je wel dat de dame het forum ook doorleest. En dan ziet ze jouw bericht en ze denkt: "Hoe kan dat nou? Ik heb die dag geen klanten gehad. Hoe kan hij dan een recensie over mij schrijven?"
nou als jaaks dan schrijft dat ze geweldig was, dan is het toch gratis reclame voor haar?

als er duizend mannen dat bericht lezen, zegt dat nog niet zoveel.

er zijn toch miljoenen mannen in Nederland? dan is duizend niet zo veel.

toch denk ik ook dat veel mannen naar de hoeren gaan.
quote:coralie76 schreef op 07 december 2012 @ 13:08:

toch denk ik ook dat veel mannen naar de hoeren gaan.80% is wel eens genoemd. Ik weet niet of dat correct is.
Alles is liefde
Ik ben nog nooit naar de hoeren geweest.

1 Ik wil niet op deze manier betalen voor seks.

Wil best een etentjes of een drankje betalen maar geen contant geld.

2 Het idee er net eentje voor je is geweest.

3 Seks moet leuk zijn voor beiden, en niet voor 1 werk en de andere plezier

maar ja wie ben ik zoveel mensen, zoveel meningen
Op zich heb ik niks tegen hoeren of hoerenlopers. Mits een en ander niet onder dwang gebeurt natuurlijk. Een hoerenloper die willens en wetens een vrouw bezoekt die onder dwang werkt mag wat mij betreft voor verkrachting worden vervolgd.

Zelf zal ik niet snel naar de hoeren gaan omdat sex om de sex niest voor mij is. Hoewel ik wel verschillende contacten heb wil ik toch primair een leuke klik hebben en ook buiten het bed om genoeg dingen met elkaar gemeen hebben. Voor mij geen sex zonder genegenheid.
Er komt maar geen eind aan anti-prostitutiepropaganda. Hier een blog van de bekende prostituee Zondares:

http://zondares.blogspot. ... ur-on-trafficking-in.html

verwijzend naar de agressieve propaganda van Dettmeijer:

http://www.youtube.com/wa ... er_embedded&v=Fwo2OCw5zy0

De blog maar ook de toespraak van Dettmeijer zijn dit keer in het Engels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven