Virus?
zondag 4 november 2012 om 08:44
Ik denk dat ik een virus op mijn laptop heb.
Gisteren probeerde ik in te loggen op mijn internet bankieren, en toen werd er gevraagd om allerlei persoonlijke informatie. Die wilde ik niet geven, maar goed, ik moet rekeningen betalen en dacht dat de website van mijn bank wel veilig zou zijn. Maar ik kon dus uiteindelijk niet op mijn internet bankieren pagina komen. Gelijk de bank gebeld, die mij informeerden dat zij nooit om dat soort informatie vragen, en het lijkt dus gehacked te zijn. Ik moet de bank vandaag nog weer bellen, om dat allemaal verder op te lossen.
Maar goed, nu dus wel een virus op de laptop, en het is een virus dat zorgt dat ik niet op virus scanners websites kan komen!
Als ik google op Avast of Microsoft virus scanner, dan krijg ik wel een overzicht, maar als ik dan click om de pagina te openen, krijg ik een 404 error.
Ik heb al gegoogled op oplossingen, maar daar kom ik niet veel verder mee.
Wie herkent dit probleem en kan mij helpen het op te lossen?
Dank je wel
Gisteren probeerde ik in te loggen op mijn internet bankieren, en toen werd er gevraagd om allerlei persoonlijke informatie. Die wilde ik niet geven, maar goed, ik moet rekeningen betalen en dacht dat de website van mijn bank wel veilig zou zijn. Maar ik kon dus uiteindelijk niet op mijn internet bankieren pagina komen. Gelijk de bank gebeld, die mij informeerden dat zij nooit om dat soort informatie vragen, en het lijkt dus gehacked te zijn. Ik moet de bank vandaag nog weer bellen, om dat allemaal verder op te lossen.
Maar goed, nu dus wel een virus op de laptop, en het is een virus dat zorgt dat ik niet op virus scanners websites kan komen!
Als ik google op Avast of Microsoft virus scanner, dan krijg ik wel een overzicht, maar als ik dan click om de pagina te openen, krijg ik een 404 error.
Ik heb al gegoogled op oplossingen, maar daar kom ik niet veel verder mee.
Wie herkent dit probleem en kan mij helpen het op te lossen?
Dank je wel
zondag 4 november 2012 om 08:51
Dit ga je zelf denk ik niet kunnen oplossen als je er niet zo veel verstand van hebt. Mijn man is systeembeheerder en heeft pas geleden een aantal uurtjes aan een computer gewerkt waar een virus op zat. Was zo'n virus via een "mail van de bank". Man heeft toen geadviseerd om laptop uit te zetten en zelf niks te doen, want daarmee kan je het erger maken. Ik zou dus iemand zoeken die er verstand van heeft en het die laten oplossen
zondag 4 november 2012 om 08:55
Ik kan op zich met een computer omgaan, maar dit wordt al wel een beetje ingewikkeld.
Ik vond deze pagina http://www.wiki-errors.com/err.php?wiki=404 Die verteld hoe je het kunt fixen. Maar ik kan niet inloggen als administrator. Ik krijg die optie nergens.
Ik vond deze pagina http://www.wiki-errors.com/err.php?wiki=404 Die verteld hoe je het kunt fixen. Maar ik kan niet inloggen als administrator. Ik krijg die optie nergens.
zondag 4 november 2012 om 08:59
Ik ben uiteindelijk niet op mijn internetbankieren gekomen, dus ik heb niks gedaan.
En ik zal ze vandaag weer bellen en morgen persoonlijk heen gaan, ik wil een andere rekening denk ik, met een nieuw rekening nummer, aangezien het mogelijk is dat iemand anders dus nu al mijn gegevens heeft.
Maar daar maak ik me later wel zorgen om.
Ik heb nu een reset op mijn computer gedaan naar oktober. Maar niet onder administrator, maar gewoon onder mijn eigen login. We zullen zien.
En ik zal ze vandaag weer bellen en morgen persoonlijk heen gaan, ik wil een andere rekening denk ik, met een nieuw rekening nummer, aangezien het mogelijk is dat iemand anders dus nu al mijn gegevens heeft.
Maar daar maak ik me later wel zorgen om.
Ik heb nu een reset op mijn computer gedaan naar oktober. Maar niet onder administrator, maar gewoon onder mijn eigen login. We zullen zien.
zondag 4 november 2012 om 09:28
zondag 4 november 2012 om 09:30
Inderdaad, dit soort virussen is vaak hardnekkig en slim om zichzelf te verstoppen en later weer zichzelf te installeren.
Beste gebruik je verschillende antivirus/antimalware programma's NA elkaar.
Alles tegelijk installeren op 1 PC maakt de boel erg traag en is ook onwenselijk.
Een nieuw rekening nr is niet nodig, maar als je straks 100% zeker bent dat je virusvrij bent natuurlijk wel AL je wachtwoorden veranderen, ook voor andere sites.
Beste gebruik je verschillende antivirus/antimalware programma's NA elkaar.
Alles tegelijk installeren op 1 PC maakt de boel erg traag en is ook onwenselijk.
Een nieuw rekening nr is niet nodig, maar als je straks 100% zeker bent dat je virusvrij bent natuurlijk wel AL je wachtwoorden veranderen, ook voor andere sites.
zondag 4 november 2012 om 09:48
Geen ervaring mee, maar altiijd beter dan geen virusscanner.
Zou het gewoon proberen, als het je PC teveel vertraagd wat soms een probleem is bij wat oudere systemen kun je altijd verder zoeken.
Maar nooit 2 verschillende virusscanners of antimalware programma's tegelijk installeren, dat is vragen om vertraging
Zou het gewoon proberen, als het je PC teveel vertraagd wat soms een probleem is bij wat oudere systemen kun je altijd verder zoeken.
Maar nooit 2 verschillende virusscanners of antimalware programma's tegelijk installeren, dat is vragen om vertraging
zondag 4 november 2012 om 09:49
Oddjob en anderen hebben gelijk. Enorm grote kans dat het virus helemaal niet weg is, maar verstopt in je systeem. Een nieuw rekeningnummer gaat je dan echt niet helpen. Neem je PC mee naar een professional en laat er echt goed naar kijken. Anders is de ellende (ook met een nieuw rekeningnummer) straks echt niet te overzien....