Virus?

04-11-2012 08:44 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik een virus op mijn laptop heb.

Gisteren probeerde ik in te loggen op mijn internet bankieren, en toen werd er gevraagd om allerlei persoonlijke informatie. Die wilde ik niet geven, maar goed, ik moet rekeningen betalen en dacht dat de website van mijn bank wel veilig zou zijn. Maar ik kon dus uiteindelijk niet op mijn internet bankieren pagina komen. Gelijk de bank gebeld, die mij informeerden dat zij nooit om dat soort informatie vragen, en het lijkt dus gehacked te zijn. Ik moet de bank vandaag nog weer bellen, om dat allemaal verder op te lossen.

Maar goed, nu dus wel een virus op de laptop, en het is een virus dat zorgt dat ik niet op virus scanners websites kan komen!

Als ik google op Avast of Microsoft virus scanner, dan krijg ik wel een overzicht, maar als ik dan click om de pagina te openen, krijg ik een 404 error.

Ik heb al gegoogled op oplossingen, maar daar kom ik niet veel verder mee.

Wie herkent dit probleem en kan mij helpen het op te lossen?

Dank je wel
Dit ga je zelf denk ik niet kunnen oplossen als je er niet zo veel verstand van hebt. Mijn man is systeembeheerder en heeft pas geleden een aantal uurtjes aan een computer gewerkt waar een virus op zat. Was zo'n virus via een "mail van de bank". Man heeft toen geadviseerd om laptop uit te zetten en zelf niks te doen, want daarmee kan je het erger maken. Ik zou dus iemand zoeken die er verstand van heeft en het die laten oplossen
.
Ik kan op zich met een computer omgaan, maar dit wordt al wel een beetje ingewikkeld.

Ik vond deze pagina http://www.wiki-errors.com/err.php?wiki=404 Die verteld hoe je het kunt fixen. Maar ik kan niet inloggen als administrator. Ik krijg die optie nergens.
.
En verander via een andere computer het ww van jouw banksite. Heeft het je gister geen geld gekost? Ze willen nog wel eens extra geld bij de transactie plakken wat dan naar de fraudeurs gaat.
.
Ik ben uiteindelijk niet op mijn internetbankieren gekomen, dus ik heb niks gedaan.

En ik zal ze vandaag weer bellen en morgen persoonlijk heen gaan, ik wil een andere rekening denk ik, met een nieuw rekening nummer, aangezien het mogelijk is dat iemand anders dus nu al mijn gegevens heeft.

Maar daar maak ik me later wel zorgen om.

Ik heb nu een reset op mijn computer gedaan naar oktober. Maar niet onder administrator, maar gewoon onder mijn eigen login. We zullen zien.
Oddjobs, ik ga die van jou ook proberen.

Computer is nu aan het herstarten (ik zit even op een andere).
.
De reset lijkt te werken, ik kan weer op de virus scanner websites!!!!

Dat probleem lijkt dus opgelost te zijn!!!
Ik zou niet te vroeg juichen. Lijkt opgelost, maar je oplossing klinkt mij iets te makkelijk. Hoe weet je dat ze niet meer in je gegevens kunnen?
Daar heb je gelijk in Frizzy.

Maar dat moet ik met mijn bank oplossen denk ik.

Ik ga om een volledig nieuwe bankrekening vragen.

Maar op mijn computer kan ik weer op de virus scanner websites, waar ik eerder niet op kon, dus dat gedeelte is opgelost en nu kan ik er weer een virus scanner op gooien.
Inderdaad, dit soort virussen is vaak hardnekkig en slim om zichzelf te verstoppen en later weer zichzelf te installeren.

Beste gebruik je verschillende antivirus/antimalware programma's NA elkaar.

Alles tegelijk installeren op 1 PC maakt de boel erg traag en is ook onwenselijk.

Een nieuw rekening nr is niet nodig, maar als je straks 100% zeker bent dat je virusvrij bent natuurlijk wel AL je wachtwoorden veranderen, ook voor andere sites.
Maar eerder hebben de virusscanners dat ding toch ook niet tegengehouden? En nu ga je weer volledig op ze vertrouwen, in zo'n precaire situatie? Met je nieuwe bankrekening straks? Klinkt mij niet veilig in de oren.
Ik had er geen virus scanner op.

Mijn laptop kwam met McAfee, en die maakte de boel zo ontzettend traag, dus die heb ik eraf gegooid, en geen nieuwe er op gezet....... Niet zo slim.

Dus alsnog weer een virus scanner er over heen gooien?
Zeker een virusscanner!!

AVG free zet ik meestal bij mensen op die er geen geld voor over hebben.

Windows update is trouwens net zo belangrijk als een virusscannner, dus ook doen
Wat vind je van Microsoft Essentials?

Op de meeste virus scanner topics hier op het forum lees ik daar positieve berichten over.
Geen ervaring mee, maar altiijd beter dan geen virusscanner.

Zou het gewoon proberen, als het je PC teveel vertraagd wat soms een probleem is bij wat oudere systemen kun je altijd verder zoeken.

Maar nooit 2 verschillende virusscanners of antimalware programma's tegelijk installeren, dat is vragen om vertraging
Oddjob en anderen hebben gelijk. Enorm grote kans dat het virus helemaal niet weg is, maar verstopt in je systeem. Een nieuw rekeningnummer gaat je dan echt niet helpen. Neem je PC mee naar een professional en laat er echt goed naar kijken. Anders is de ellende (ook met een nieuw rekeningnummer) straks echt niet te overzien....
Dank je wel Francesco.

Ik ga er mee aan de slag.
Kan ik mijn bank aansprakelijk stellen voor de kosten om mijn computer na te laten kijken? Via hun website heb ik het virus binnen gekregen.
Natuurlijk heb je het niet via hun website binnen gekregen.

En je hebt zelf niet voor voldoende veiligheid gezorgd.
Heb je gelijk in....
Misschien is het nu tijd eens te gaan luisteren naar mensen die er echt verstand van hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven