ouders: wat is erger
zaterdag 10 november 2012 om 19:06
Allebei is vreselijk natuurlijk.
Maar met liefdevolle ouders kan je tenminste nog terugkijken op een fijne tijd. Denk ik.
En bij ouders die niet naar je omkijken e.d. waarschijnlijk niet. Plus alle eventuele psychische gevolgen/beschadigingen die je hebt overgehouden aan een minder fijne jeugd?
Maar vanwaar die vraag?
Maar met liefdevolle ouders kan je tenminste nog terugkijken op een fijne tijd. Denk ik.
En bij ouders die niet naar je omkijken e.d. waarschijnlijk niet. Plus alle eventuele psychische gevolgen/beschadigingen die je hebt overgehouden aan een minder fijne jeugd?
Maar vanwaar die vraag?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
zaterdag 10 november 2012 om 19:08
Maakt het wat uit wat erger is of wat meer pijn doet?
Dat is toch niet meetbaar?
Ik heb bv een ouder die al jaren zo dement als een deur is. Die is lichamelijk aanwezig ..op een waaakvlammetje.
Dat doet ook onwijs pijn.
Is mijn pijn minder erg of erger dan jouw voorbeelden?
...wat maakt het uit? idd PIJN DOET ZEER!
Dat is toch niet meetbaar?
Ik heb bv een ouder die al jaren zo dement als een deur is. Die is lichamelijk aanwezig ..op een waaakvlammetje.
Dat doet ook onwijs pijn.
Is mijn pijn minder erg of erger dan jouw voorbeelden?
...wat maakt het uit? idd PIJN DOET ZEER!
zaterdag 10 november 2012 om 19:09
zaterdag 10 november 2012 om 19:13
zaterdag 10 november 2012 om 19:24
Met een 'slechte' ouder kun je hopen op verbetering.
Van de liefdevolle heb je iig de herinneringen. Die koester ik. De ander heb ik gelukkig niet.
Wij hadden vroeger ook zoiets: beter af met gescheiden of overleden vader?
Gezien gedrag Vd gescheiden vader was ik beter af; vader was liefdevol en had er niet voor gekozen ons te verlaten.
Van de liefdevolle heb je iig de herinneringen. Die koester ik. De ander heb ik gelukkig niet.
Wij hadden vroeger ook zoiets: beter af met gescheiden of overleden vader?
Gezien gedrag Vd gescheiden vader was ik beter af; vader was liefdevol en had er niet voor gekozen ons te verlaten.