Dat Windows 8.. is dat wat ?

21-11-2012 14:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag het voor weinig aanschaffen.. ivm nieuwe pc.. Maar ik werk nu, naar redeljke tevredenheid, met windows 7...

Voordat ik nu de hele boel om ga gooien.. Is dat windows 8 wat ?

En áls ik idd 8 erop ga zetten.. moet ik dan mijn hele hebben en houden back uppen ? Of alleen maar de doc's en foto's ?
Ik lees mee!!
vind het helemaal super! heel gebruiksvriendelijk, werk er altijd mee op de laptop... wat betreft back-uppen, geen idee ik heb het niet geïnstalleerd dat is voor mij gedaan.
life ain't a perfect story, write it while you live it
lijkt mij heel erg als je je laptop gebruikt als desktop, dus ik ben blij dat ik kort geleden een computer met windows7 gekocht heb.
it's a big club and you ain't in it
vind ook die tv-reclame eng.
https://www.youtube.com/watch?v=X0fsyb- ... re=related
Ik heb het sinds afgelopen zaterdag. Manlief had het geïnstalleerd op zaterdag, en zondag heb ik er mee zitten klooien. Ik vind het helemaal niks en wil ASAP terug naar de vorige versie. Het is totaal anders dan je gewend bent. Maar anders is zeker niet beter. Gauw de vorige versie weer terugzetten en windows 8 gauw vergeten.

En inderdaad: de commercial is inderdaag net zo slecht.....
Ik heb een touchscreen pc, hier werkt het super! Zou niet anders meer willen.
mali30 wijzigde dit bericht op 21-11-2012 14:39
Reden: spatie teveel
% gewijzigd
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik ben heel blij dat ik geen Windows 8 hoef. Thuis heb ik een Apple, tot volle tevredenheid. Het ziet er zo rommelig uit allemaal, dat nieuwe Windows 8. Kan me niet voorstellen dat het goed werkt (zag het toen bij DWDD).
Mijn vriend moest het ook voor zijn werk installeren (werkt in de IT) en die kan na 2 weken al niet meer zonder. Ik vond het in het begin ook wat "kleuter-achtig" uitzien met die blokjes en kleurtjes maar het navigeert heel makkelijk. Je hoeft weinig verschil te merken. Alles ziet er net even anders uit en je bent zo gewend.
Het lijkt mij geweldig. Heb het ook alleen bij DWDD gezien maar ziet er heel makkelijk uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb vandaag ff gespiekt bij de mediamarkt en het heeft mij ervan overtuigd om echt een macbook te gaan halen. Ik vind het helemaal niks. Ik had het idee dat ik met een uit de kluiten gewassen smartphone zat te spelen.
TJa.. een MacBook hebben we hier nu eenmaal niet.. althans.. die hebben we wel... maar die is van mijn dochter ... dat ding speelt altijd..

Maar goed.. ik heb geen apple maar een W7 .. Nu nog even afwachten of je idd de hele handel moet back uppen.. en dan download ik het gewoon. Als het niet bevalt kan je zo weer terug..
quote:puteri schreef op 21 november 2012 @ 14:35:

Ik heb het sinds afgelopen zaterdag. Manlief had het geïnstalleerd op zaterdag, en zondag heb ik er mee zitten klooien. Ik vind het helemaal niks en wil ASAP terug naar de vorige versie. Het is totaal anders dan je gewend bent. Maar anders is zeker niet beter. Gauw de vorige versie weer terugzetten en windows 8 gauw vergeten.

En inderdaad: de commercial is inderdaag net zo slecht.....Als je in de linkerbeneden hoek klikt dan heb je toch weer gewoon je oude indeling? Mijn man installeert ook altijd de nieuwe dingen, van mij hoeft het niet.
.
Niet helemaal waar, er zit wel een Bureaublad op wat je via het beginscherm kan starten en waarvandaan je programma's draaien. Maar er zit geen Startmenu in en een hoop functies zitten verborgen.
.
Sorry maar er is GEEN Startmenu. Dat kun je wel krijgen maar daar zijn (niet standaard bijgeleverde, onofficiele) Tweaks voor nodig. Met Startmenu bedoeld ik die knop linksonder met een lijst met alle programma's.

Er is wel een soort overzicht van alle geinstalleerde apps en programma's, maar dat zit net als bij tablets in een soort schermvullend overzicht, net als de tegels in het Startscherm.
Ik heb nu ook een tijdje Windows8 en vind t echt een verademing. Start menu mis ik eigenlijk niet, ik gebruik die Windows toets naast de spatiebalk en begin dan te typen. Had iemand op werk me geleerd met Windows 7 en werkt nog steeds! Gelukkig komen er ook steeds meer leuke apps uit, zoals RTL xl en fokke en sukke

Het was wel even wennen, maar lang leve YouTube
Vandaag heb ik Windows 8 Pro geïnstalleerd. Ik dacht dat ik daar wel een lange tijd mee bezig zou zijn (op mijn vorige laptop upgradede ik Windows Vista naar Windows 7 en dat kostte mij ettelijke uren, en een groot deel 's nachts terwijl ik in bed leg). Echter na 2 uur was ik klaar met de installatie en Windows 8 is dan ook klaar voor het gebruik.

Ben nog niet op problemen gestuit, maar de gadgets zoals we die kennen van Windows Vista en Windows 7 zijn helaas verleden tijd. Ben nog niet zo ervaren met Windows 8, maar wie weet kom ik weer andere dingen tegen...
World of Warcraft: Legion
Nu 2 maanden later vraag ik me af of jullie er al meer aan gewent zijn? Was het gewoon ff doorzetten en krijg je het na verloop van tijd onder de knie? Ben ook benieuwd naar meer ervaringen van andere gebruikers.

Moet zelf ook een andere laptop, maar dat hele W8 houdt me nog wat tegen. Misschien moet ik het ook maar eens testen in de winkel. Het schijnt zeer intuïtief opgebouwd te zijn, maar werkt dat ook zo?
Ik ook, heb nu ook Windows 8. Heb veel problemen met de verbinding, die geeft steeds "beperkt" aan. Oplost met een netwerk kabel, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand anders ook ervaringen met slechte verbinding?
.
Dat zou je denken ja, echter bij mijn oude laptop heb ik geen problemen en die werkt op Vista. Vandaar dat ik toch denk dat het met windows 8 te maken heeft.....kom het ook wel tegen op google dat dit met windows 8 te maken zou hebben , maar ik kom de oplossing niet tegen
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven