Mallorca

07-05-2012 20:32 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september willen we een dag of 10 naar Mallorca... We hebben een zoontje van dan 2,5 jaar oud en we willen het liefst iets kleinschaligs. Niet te druk maar wel wat te doen in de omgeving, strand en dorpje graag op loopafstand. Ik ben zelf al een paar dagen aan het spitten en neig naar Alcudia, maar de meeste appartementen zijn all in. En daar ben ik allergisch voor. Iemand mss nog een tip in die regio? Of iets anders leuks in een andere regio?
Graag gedaan. Succes met zoeken!
Wij zijn vaak naar Cala d'Or geweest en als we even iets meer rust wilden gingen we met de auto naar Cala Mondrago, echt een paradijselijk strandje.
Ik vind Alcudia veel commerciëler en drukker dan Carla dor. Wil je niet aan het twijfelen maken maar Parque mar is zooooooo heerlijk
Parque Mar ziet er top uit, ik ga het nog een kans geven vanavond...!
...
We hebben gisteravond besloten dat het de eerste 2 weken van juni worden ipv september, lekker hoor, weer een half jaar dichterbij!
Parque Mar is idd wel erg duur, maar ik ga ze toch mailen want het ziet er super uit. Ik ga gewoon om korting vragen...
Ugglover, Parque Mar is ook bij Sunweb, met vroegboekkorting.
Ik zou het doen! Ik heb namelijk ook korting gekregen! Wij zijn er dan wel al een paar keer geweest. Maar de directeur en z'n vrouw zijn onwijs tof. Het is echt zo fijn daar. Laat weten hoe het afloopt!
.
Toch weer aan het twijfelen? Hahaha, herkenbaar hoor. De wereld is zo groot

Toch dan ook even het hotel doorgeven waar wij in Cala d'Or verbleven: Aparthotel Ferrera Blanca. In oktober kostte het appartement 350 euro per week (check booking.com). Niet kleinschalig, zoals je schrijft in je openingspost, en niet zo groen als wat ik zie van Parque Mar, maar absoluut waar voor je geld en direct aan het strand. Zit trouwens niet echt in Cala d'Or, maar iets erbuiten. Je kunt er wel naartoe lopen.

Wij vlogen vanaf Eindhoven met Ryanair. Dat was in oktober goedkoper dan Transavia.
Wij vliegen graag vanaf Rdam, dichtbij voor ons! Ik heb ParqueMar gemaild, ben benieuwd! Aparthotel Ferrera Blanca ziet er ook niet verkeerd uit maar heeft geen 2/3 kamer appartementen. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Clubdelsol maar die mensen reageren niet op mn mails... Ach, ik puzzel gewoon nog even verder op deze saaie zondag!
Ferrera Blanca heeft wel 2-kamer appartementen, maar geen appartementen met 3 kamers (2 slaapkamers). Of jullie, of jullie kind moet dan in de woonkamer slapen. Niet ideaal inderdaad. Onze kids zijn inmiddels wel wat gewend en gaan tijdens vakanties laat slapen, dus voor ons maakt het niet zo uit. Het zijn wel gewoon goede bedden in de woonkamer. Veel puzzelplezier!
Ja, zou ik nog wel trekken hoor mss maar we willen eigenlijk mn schoonouders een week mee nemen dus vandaar graag 3 slaapkamers. We gaan het ze vanmiddag vragen, kijken of ze zin hebben! Ik ben echt al uren aan het zoeken nu naar particuliere dingen, heb al wel aardig wat mensen aangeschreven dus ben benieuwd. Heb wel het idee dat Alcudia duurder is dan Cala 'dOr... Lets see...
Alcudia is top!

(En persoonlijk vind ik Mallorca heel veel leuker dan Ibiza )
Echt Snotoff? Ben benieuwd, nooit op Mallorca geweest!

Alle tips zijn welkom hoor!

Parque Mar komt terug met een rate van 110 euro per nacht voor app Type B. Geen slechte prijs...
Ferrera ligt leuk, wij zaten in cala azul park (ook een aanrader!), ligt er vlakbij. Sowieso vind ik die hoek het leukste deel van cala dor. De stranden zijn net even wat minder druk en je loopt in 15 min naar het centrum.

En je hebt toch niet het gevoel dat je afgelegen zit.
Ik moet zeggen, Cala Azul ziet er goed uit en is ook nog eens goed te betalen! Shit zeg... ik blijf maar twijfelen...
We zijn weer een stapje verder, we gaan 1 week Alcudia en 1 week Cala 'd Or doen! Omdat het eiland best groot is, lijkt ons dat een goed plan. En 2 weken op 1 plek vinden we best lang dus gaan we het maar zo doen!
Haha dat is slim!.

2 weken zijn voor dergelijke plaatsjes inderdaad erg lang.

Ik heb in 2x een week nog lang niet alles van het eiland gezien. Wel veel verschillende plaatsjes bezocht en veel rond gereden.
Leuk! Ben erg benieuwd hoe jullie het daar zullen vinden. Je hebt nog lekker veel tijd om reisgidsen uit te pluizen en alvast te kijken wat je wilt zien/doen
Vraagje aan Sushilala; wat is het verschil tussen Cala Azul Garden en Cala Azul Park? Ik zie dat Garden iets duurder is maar ik kan niet echt vinden wat nou het verschil is, zie bijvoorbeeld bij allebei hetzelfde zwembad... Thanks!!

Denk dat het in Alcudia Viva Mallorca gaat worden, iemand ervaring?

Pfffff, ik heb altijd gezegd, ik ga niet op grote resorts zitten... en nu ben ik ineens helemaal om, toch wel handig met zo'n klein aapje, haha!
Ik bedoel trouwens dat Cala Azul Park wat duurder is!
Tickets geboekt en resort eerste week ook; het is toch wat anders geworden (naast Cala Azul) Esmeralda Park! Nu nog even zoeken voor de 2e week... Neig naar Viva Mallorca maar is wel heeeeel groot volgens mij en niet direct aan het strand.
Wat leuk dat je al wat geboekt hebt! En sorry, ik lees het nu pas.

Volgens mij ligt garden ernaast maar maken ze gebruik van de faciliteiten van azul park.

Esmeralda zijn studio's dacht ik, omdat wij twee kinderen hebben, hebben we er toen niet naar gekeken.

Viva Mallorca ziet er goed uit! Wij willen altijd graag aan het strand zitten, ik hebben een paar keer naar Viva tropic gekeken maar dat zat toen vol en toen zijn we in estepona beland (ook leuk!).

Mss is Viva tropic wat voor jullie, het ligt wel aan het strand geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven