wat na de hulp?

06-12-2012 21:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen

Ik heb hulp gezocht voor mijn problemen en die heb ik gekregen. Nu ongeveer 2 weken geleden ben ik ermee gestopt en ik heb het gevoel dat er eigenlijk niets verandert is. Ik voel me nog steeds hetzelfde en ik weet niet echt wat ik nu moet doen.

Iemand tips?
Ik vind je OP erg vaag. Kan er geen chocolade van maken.
Als er niets veranderd is, heb je die hulp nog nodig.
Waarom ben je ermee gestopt? En wat verwacht je van de hulp?
Tja....zo gaat dat vaak.
Dan heb je niet de juiste hulp gekregen of niet genoeg hulp. Opnieuw hulp zoeken, verder zoeken naar de juiste hulp.
Wat voor problemen??

Wat voor hulp??
En bij jezelf te raden gaan. Hulp werkt alleen als je het zelf wil doen. Het is namelijk hulp. Geen oplossing.
Zij kunnen je alleen handvaten geven, hoe je ook anders tegen je problemen kunt aankijken , en hoe je beter met de situatie kunt omgaan. Uiteindelijk moet je het zelf doen.
Ander soort hulp zoeken, een ander psycholoog zoeken. En ik vind je OP erg vaag, Waarom ben je gestopt, en hoelang heb je hulp gehad? He duurt namelijk altijd wel een tijd voor je echt wat verandering ziet en merkt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Superhuisvrouw schreef op 06 december 2012 @ 21:40:

Zij kunnen je alleen handvaten geven, hoe je ook anders tegen je problemen kunt aankijken , en hoe je beter met de situatie kunt omgaan. Uiteindelijk moet je het zelf doen.Dit dus. Therapie gaat niet veranderen hoe je je voelt. Alleen hoe je met die gevoelens kan om gaan.
Ik ben depressief en was bezig met zelfmoord en automutilatie. Het is beter, maar ergens blijft het in je zitten. Geloof me, dit is niet wat ik wil maar dat besefte ik toen niet. Nu wel. Ze hebben me dat laten beseffen, maar het verandert niets aan de rest. Ik wil niets liever dan dat alles was zoals vroeger, maar dat gaat niet meer. Ik heb nooit hulp gewild, maar ergens had ik geen andere keuze. Maar wat heb ik eraan gehad? Hoe moet ik nu verder gaan met mijn leven?
Zoek hulp voor de vraag hoe je verder moet.

Ben je op eigen initiatief gestopt of op advies van je behandelaar?
Als je nog depressief bent dan ben je nog niet beter. Heb je begeleiding om uit de depressie te komen? Zo niet, dan raad ik je aan die te zoeken. Je kunt bij de huisarts beginnen, maar ook aankloppen bij eerdere behandelaars. Sterkte!
Zolang jij niet echt hulp wilt, heeft het ook weinig zin om het te zoeken. Als je er klaar voor bent om beter te worden, met alle hulp die je erbij kan krijgen, dan kan je op zoek gaan naar een hulp. En hulp is een ondersteuning bij het proces dat JIJ moet doormaken. Je moet het toch echt zelf doen, niemand gaat je problemen voor je oplossen. Ze kunnen je wel helpen bij jouw zoektocht en genezing. Maar daar moet je dus wel open voor staan.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Kenmerkend voor een depressie is vaak dat je het zelf allemaal niet meer kunt. Dat je jezelf niet meer de moeite waard vind. Dat hulp toch geen zin heeft. Juist dan is het ontzetttend belangrijk dat de hulpverlening toch doorgaat. Dat de naaste omgeving hulp blijft aanbieden.

Het is wel heel makkelijk om te zeggen dat je iets moet willen. Heel veel dingen kun je nog zo graag willen maar die gebeuren toch niet. Denk dat tijd vooral veel doet bij een depressie.

TO ik zou wel weer hulp zoeken maar vooral ook accepteren dat je je zo voelt en zo mag voelen. Je kan niet zomaar tegen jezelf zeggen vanaf nu voel ik me anders maar het kan wel zo zijn dat over een aantal maanden of weken alles vanzelf anders voelt. Hulp is er vooral ook om je te ondersteunen tijdens het hele proces.
Nieuwe hulp zoeken! Je bent nog lang niet daar waar je wilt zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven