kerstdiner school
maandag 10 december 2012 om 21:45
mag ik om jullie creativiteit vragen?
Mijn zoons hebben een kerstdiner op school volgende week.
Elke ouder maakt 15 hapjes,ingedeeld in verschillende categorieën.
Ik ben ingedeeld in de categorie brood/deeg.
Om nu met de zoveelste worstebroodjes aan te komen vind ik niet leuk...en plak ontbijtkoek ook niet.
Ik wil het niet te culinair maken..mijn zoons lusten al geen zalm bv
maar ook niet te simpel.
Het moet van te voren klaar gemaakt kunnen worden en kan niet verwarmd worden.....iets bakken kan ik natuurlijk wel thuis maar het moet koud te eten zijn.
Iemand van jullie een leuk idee?
Mijn zoons hebben een kerstdiner op school volgende week.
Elke ouder maakt 15 hapjes,ingedeeld in verschillende categorieën.
Ik ben ingedeeld in de categorie brood/deeg.
Om nu met de zoveelste worstebroodjes aan te komen vind ik niet leuk...en plak ontbijtkoek ook niet.
Ik wil het niet te culinair maken..mijn zoons lusten al geen zalm bv
maar ook niet te simpel.
Het moet van te voren klaar gemaakt kunnen worden en kan niet verwarmd worden.....iets bakken kan ik natuurlijk wel thuis maar het moet koud te eten zijn.
Iemand van jullie een leuk idee?
maandag 10 december 2012 om 22:45
quote:bubbelwijn schreef op 10 december 2012 @ 22:30:
Dat eten de juffen en meesters op na het kersdiner als alle kinderen naar huis zijn. :-)Bij ons de ouders, die uit de kroeg komen en honger hebben
Dat eten de juffen en meesters op na het kersdiner als alle kinderen naar huis zijn. :-)Bij ons de ouders, die uit de kroeg komen en honger hebben
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 10 december 2012 om 22:47
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 december 2012 @ 22:09:
Mijn ervaring is dat saaie hapjes veel meer aftrek vinden dan culinair verantwoorde snacks. Zo heb ik de kinders de afgelopen jaren verblijd met o.a. drumsticks, kant-en-klaar poffertjes en knakworstjes in euroshopper bladerdeeg. Kistje mandarijnen heb ik ook een keer gedaan. Op de mandarijnen na ging altijd alles schoon op, volgens dochter werd er om de drumsticks zelfs gevochten. Magoe, die passen dan weer niet zo goed in je categorie .Ook mijn ervaring. Ik zag de discopoffertjes voorbij komen, dat lijkt me een hele goede en gemakkelijk ook.
Mijn ervaring is dat saaie hapjes veel meer aftrek vinden dan culinair verantwoorde snacks. Zo heb ik de kinders de afgelopen jaren verblijd met o.a. drumsticks, kant-en-klaar poffertjes en knakworstjes in euroshopper bladerdeeg. Kistje mandarijnen heb ik ook een keer gedaan. Op de mandarijnen na ging altijd alles schoon op, volgens dochter werd er om de drumsticks zelfs gevochten. Magoe, die passen dan weer niet zo goed in je categorie .Ook mijn ervaring. Ik zag de discopoffertjes voorbij komen, dat lijkt me een hele goede en gemakkelijk ook.
maandag 10 december 2012 om 23:00
Knakworstjes in bladerdeeg, erg lekker.. goed vantevoren klaar te maken, en kun je zo meenemen.. Koud zijn die ook lekker, dus heel handig, en kinderen lusten ze altijd!
Ook niet veeel werk, je koopt gewoon die diepvries-bladerdegen , laat ze even ontdooien op het aanrecht, en rolt daar het worstje in, in de oven en klaar!
Ook niet veeel werk, je koopt gewoon die diepvries-bladerdegen , laat ze even ontdooien op het aanrecht, en rolt daar het worstje in, in de oven en klaar!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
dinsdag 11 december 2012 om 07:06
dinsdag 11 december 2012 om 07:09
dinsdag 11 december 2012 om 08:25
Bijj ons gaat het per klas en is er een intekenlijst. Er zijn geen categoriën dus zoon van negen wil tomatensoep mee. Elk kind maakt 6 porties voor de eigen klas en elk kind kan dus 6 dingen eten. Sommige ouders gaan dan toch helemaal los en bakken 30 pannekoeken en alles wat overblijft gaat mee naar huis. Juffen/meesters eten echt niet de restjes want die hebben na afloopt een vergelijkbaar kerstfeest.
vrijdag 14 december 2012 om 11:11