kaas met e-nummers
donderdag 16 augustus 2012 om 18:18
Ben nu even de kluts kwijt.
We komen net uit de kaaswinkel, waar we gevraagd hebben
naar kaas zonder E 251, blijkt dat alle harde kazen in de
kaaswinkel met 251 zijn (conserveringsmiddel)
Bij de Jumbo heb ik jong belegen gehaald waar geen e251 in zit.
Ook bij de AH kopen we boerenkaas met 261 ipv 251. Op het geitenkaasje van de jumbo staat ook 261.
Is het nu eigenlijk wel verplicht om e251 te vermelden vraag ik mezelf dan af. Zit er gewoon overal e251 zonder dat het erop hoeft te staan? Of is het een rare drukfout?
We komen net uit de kaaswinkel, waar we gevraagd hebben
naar kaas zonder E 251, blijkt dat alle harde kazen in de
kaaswinkel met 251 zijn (conserveringsmiddel)
Bij de Jumbo heb ik jong belegen gehaald waar geen e251 in zit.
Ook bij de AH kopen we boerenkaas met 261 ipv 251. Op het geitenkaasje van de jumbo staat ook 261.
Is het nu eigenlijk wel verplicht om e251 te vermelden vraag ik mezelf dan af. Zit er gewoon overal e251 zonder dat het erop hoeft te staan? Of is het een rare drukfout?
odi et amo
zaterdag 22 december 2012 om 19:39
zaterdag 22 december 2012 om 19:51
Was het maar waar blobs, sommige fabrikanten refereren aan E-nummers met hele algemene benamingen, bijvoorbeeld aroma of conserveermiddel. Dan zit er dus wel degelijk bijvoorbeeld E621 in, maar er staat op de verpakking: aroma. Dat heet misleiding.
Helaas is het nog niet verplicht E-nummers te vermelden in Nederland. Zou wel zo moeten zijn zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of ze deze toevoegingen tot zich willen nemen of niet.
Helaas is het nog niet verplicht E-nummers te vermelden in Nederland. Zou wel zo moeten zijn zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of ze deze toevoegingen tot zich willen nemen of niet.