Avocado ipv courgette?

27-12-2012 17:47 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ovenschotel met courgette aan het maken. En wat heb ik niet in huis.. courgette :(

Kan ik dan een avocado door de saus doen? Dit gaat daarna in een ovenschaal met pasta.
Ik zou de courgette eerder nog vervangen door een aubergine, maar iets zegt me dat je die ook niet in huis hebt :P

Maar avocado is zo anders dan courgette, dat ik me af vraag of dat wel lekker wordt.. Kan je niet een andere ovenschotel maken met avocado en pasta? Dat je dus niet de courgette hoeft te vervangen maar gewoon iets anders doet?
op zich kan het wel, maar avocado heeft wel een totaal andere smaak en ik zou het niet te lang in de oven doen

Wat gaat er verder nog bij?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Avocado is echt iets heel erg anders, zowel qua smaak als hoe het zich gedraagt bij verhitting (over het algemeen verhit je avocado niet) Post t recept anders even en wat je wel in huis hebt aan groenten? Ook diepvries/blik.
Nee avocado eet je volgens mij altijd rauw en smaakt heel anders dan courgette. Ik zou er een avocado salade bij serveren.
Op zich kun je avocado wel verwarmen, ik maak wel eens avocado-spinazie soep. Maar in de pastasaus? Het kan, maar hangt van de andere ingrediënten af.
Heb je wel komkommer in huis? Die 2 zijn familie van elkaar, dus vervangen door komkommer kan misschien wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het is een pasta schotel met tomaat en ui. Heb er maar paprika bij gedaan en maak een salade met avocado.

Nog tips voor een lekkere avocado salade
Komkommer heb ik wel maar vind dat warm niet echt lekker..
Warme komkommer is meer iets voor oosterse gerechten vind ik.

Prima opgelost denk ik hoor. Avocado zou ik serveren met plakjes komkommer, een fijn gesnipperd uitje en vinaigrette. Garnaaltjes zijn er ook erg lekker bij, mocht je die voor t grijpen hebben.
Wel altijd wat zout over de avocado.
Beetje garnalen, peterselie en wodka erover
Ik heb een recept waarbij ik champignons altijd vervang door courgette. Dus andersom kan het misschien ook wel.
Eh nee. Dat komt op hetzelfde neer als in een sausje de tomaten vervangen voor aardbeien omdat ze toevallig ook rood zijn.
quote:waarbij schreef op 27 december 2012 @ 19:07:

Eh nee. Dat komt op hetzelfde neer als in een sausje de tomaten vervangen voor aardbeien omdat ze toevallig ook rood zijn.Dit dus
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Hm, die vergelijking gaat toch niet echt op hoor.

Het ging er mij meer om dat beide groenten een weinig uitgesproken smaak hebben.
Splinter, ik denk dat waarbij op TO reageerde en niet op jou. Vind jouw vervangtruc persoonlijk logischer dan die van To inderdaad.
Tuurlijk kan dat. Iets afwijken van een gerecht is juist heel leuk.

Ik vind het raar at mensen zeggen dat zoiets niet kan. Dat is hetzelfde als zeggen dat avocado niet in een salade kan.
quote:waarbij schreef op 27 december 2012 @ 19:07:

Eh nee. Dat komt op hetzelfde neer als in een sausje de tomaten vervangen voor aardbeien omdat ze toevallig ook rood zijn.Dat is echt niet hetzelfde. Aardbeien zijn zoet, tomaten niet. Die kun je niet vergelijken.
quote:Moosey schreef op 28 december 2012 @ 12:36:

Splinter, ik denk dat waarbij op TO reageerde en niet op jou. Vind jouw vervangtruc persoonlijk logischer dan die van To inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven