simlock vrije smartphone

07-01-2013 21:04 76 berichten
Hallo,

Ik heb op dit moment nog een antieke telefoon, maar zit nu toch, na veel aandringen van de omgeving, me te oriënteren op een smartphone (ik schijn nogal wat te missen zonder whatsapp en wordfeud)

Ik bel ongeveer 10 minuten per maand mobiel , dus ik wil geen duur abbonnement. Dus dan kom ik al snel uit op simlock vrij (prepaid vind ik onhandig)

Ik heb begrepen dat Samsung de fijnste modellen heeft en de beste app store. Ik kijk daar dus nu voornamelijk naar. Ik wil max 150 euro uitgeven en kom dan voornamelijk de gio en de galaxy y tegen.

Iemand ervaring hiermee? Of andere ideeën? Bellen hoef ik nauwelijks met dat ding, whatsapp wel denk ik, wordfeud en af en toe wat op zoeken op internet, maar niet veel.

Iemand een leuke tip? En klopt het dat ik echt niet voor HTC moet gaan? Wellicht wel Nokia?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begrepen dat smartphones sowieso simlockvrij zijn tegenwoordig.
Ervaringen niet mee maar Samsung toestellen draaien op Android dus een ander merk kan je ook kiezen. Sony heeft ook fijne telefoons. Hiermee kan je dezelfde apps downloaden als.met die gio bv. Als je niet veel eisen stelt dan zijn t prima telefoons. Voor Nokia zou ik niet gaan voor dat budget en HTC is een keuze.
Voor 150¤ heb je niet veel, de gio en de ace zijn de meest simpele modellen, je kan er een paar apps op zetten maar een volwaardige smartphone is het niet.
Voor de beste appstore hoef je niet Samsung te kiezen. Alle telefoons met Android hebben dezelfde appstore: Google Play.

De Sony Xperia Tipo is bijvoorbeeld ook een leuke telefoon met Android 4.0 onder de 150 euro: Sony Xperia Tipo

En binnenkort komt ook de Sony Xperia E met Android 4.1 uit: Sony Xperia E
Mopsie ik was ff de naam van dat toestel kwijt! Wilde m ook aanraden maar de Sony Xperia tipo draait op één van de laatste versies van Android. (4.0) die gio zal waarschijnlijk nog op 2.3 draaien maar op een gegeven moment zijn sommige apps niet meer beschikbaar voor oudere besturingssystemen. Dit zal hier misschien nog niet zo'n vaart mee lopen maar t overwegen waard.
quote:Penelope_ schreef op 07 januari 2013 @ 21:12:

Voor 150¤ heb je niet veel, de gio en de ace zijn de meest simpele modellen, je kan er een paar apps op zetten maar een volwaardige smartphone is het niet.Totaal niet mee eens. Ik heb een ace, en mijn vriend een galaxe s3. Zit zo'n 300 euro verschil tussen, maar beide vinden we mijn telefoon veel fijner. Van veel iphone gebruikers hoor ik niks dan klachten, waar ik met mijn 'onvolwaardige' telefoon juist geen last van heb. Nee hoor, ik ben zeer tevreden met mijn ace. Kan hetzelfde als alle andere smartphones, dus zie echt niet waarom het geen volwaardige smartphone is
quote:Penelope_ schreef op 07 januari 2013 @ 21:12:

Voor 150¤ heb je niet veel, de gio en de ace zijn de meest simpele modellen, je kan er een paar apps op zetten maar een volwaardige smartphone is het niet.Ok, hoe moet ik dit zien? Apps lijken me wel leuk namelijk, zoals nu.nl en buienradar. Wat is dan wel een volwaardige smartphone? Ik heb echt 0,0 verstand van smartphones en zie ook telefoons van 600 euro. Waar zit het verschil in? Ik hoef geen toestel met goede camera, hoef ook geen youtube te kunnen kijken.
galaxy Y, LG L3 (of L5, heb je wat meer aan), xperia Tipo of HTC Desire C.

allemaal zelfde besturingssysteem: Android.

Ik zou voor de L5 of de Htc gaan. Gio is een wat ouder model. Je kan ook een T-mobile prepaidpakket telefoon kopen, die zijn ook meestal simlockvrij, maar wel goedkoper.

sim only'tje erin en gaan!
quote:paperchase schreef op 07 januari 2013 @ 21:21:

[...]

Totaal niet mee eens. Ik heb een ace, en mijn vriend een galaxe s3. Zit zo'n 300 euro verschil tussen, maar beide vinden we mijn telefoon veel fijner. Van veel iphone gebruikers hoor ik niks dan klachten, waar ik met mijn 'onvolwaardige' telefoon juist geen last van heb. Nee hoor, ik ben zeer tevreden met mijn ace. Kan hetzelfde als alle andere smartphones, dus zie echt niet waarom het geen volwaardige smartphone is

Hier een heel ander bericht dus. Haha, lastig! Ik wil echt niet veel geld uitgeven omdat ik er niet veel gebruik van zal maken (denk ik) en omdat ik het nu ook niet mis (anderen missen het dat ik geen whatsapp en wordfeud heb )

De ace heb ik ook gezien, ook mooi binnen budget. En ik wil inderdaad een simpel ding. Mijn man heeft de samsung galaxy s+ en ik snap niks van dat ding. Moet ook erg vaak updaten, lijkt me irritant.
onzin dat een ace of een Y geen volwaardige smartphone is. Als jij geen 8 megapixel camera wil en geen extreem scherp scherm en ook geen processor van 1ghz wil, zit je met een Ace of Y of LG gewoon prima hoor.

Ace is een topdingetje voor wat jij wil hoor! Zit simlockvrij iets boven je budget, maar zoek eens op het prepaidpakket van T-mobile ;)
quote:Minouzz schreef op 07 januari 2013 @ 21:19:

Mopsie ik was ff de naam van dat toestel kwijt! Wilde m ook aanraden maar de Sony Xperia tipo draait op één van de laatste versies van Android. (4.0) die gio zal waarschijnlijk nog op 2.3 draaien maar op een gegeven moment zijn sommige apps niet meer beschikbaar voor oudere besturingssystemen. Dit zal hier misschien nog niet zo'n vaart mee lopen maar t overwegen waard.Bedankt voor de tip. Totaal niet over nagedacht, ga ik nu doen
quote:lampjelampje schreef op 07 januari 2013 @ 21:24:

onzin dat een ace of een Y geen volwaardige smartphone is. Als jij geen 8 megapixel camera wil en geen extreem scherp scherm en ook geen processor van 1ghz wil, zit je met een Ace of Y of LG gewoon prima hoor.

Ace is een topdingetje voor wat jij wil hoor! Zit simlockvrij iets boven je budget, maar zoek eens op het prepaidpakket van T-mobile ;)Ik ga kijken! Dank!
Je kan ook op marktplaats kijken voor een tweedehandse iPhone of een Samsung Galaxy bijvoorbeeld voor je een nieuwe gaat aanschaffen.

Beetje goed zoeken en je kan best leuke dingen vinden..
quote:bloesem1977 schreef op 07 januari 2013 @ 21:24:

[...]

Hier een heel ander bericht dus. Haha, lastig! Ik wil echt niet veel geld uitgeven omdat ik er niet veel gebruik van zal maken (denk ik) en omdat ik het nu ook niet mis (anderen missen het dat ik geen whatsapp en wordfeud heb )

De ace heb ik ook gezien, ook mooi binnen budget. En ik wil inderdaad een simpel ding. Mijn man heeft de samsung galaxy s+ en ik snap niks van dat ding. Moet ook erg vaak updaten, lijkt me irritant.

Hm als je er niks van snapt moet je er maar aan gaan wennen, want al die telefoons hebben hetzelfde besturingssysteem ;)

Maar meeste mensen zijn er heel snel aan gewend hoor!
quote:Ok, hoe moet ik dit zien? Apps lijken me wel leuk namelijk, zoals nu.nl en buienradar. Wat is dan wel een volwaardige smartphone? Ik heb echt 0,0 verstand van smartphones en zie ook telefoons van 600 euro. Waar zit het verschil in? Ik hoef geen toestel met goede camera, hoef ook geen youtube te kunnen kijken.Alle telefoons met Android (ook de Gio en Galaxy Y en Galaxy Ace) zijn smartphones waar je apps zoals nu.nl en buienradar op kunt zetten. De goedkopere toestellen kunnen alleen wel langzamer zijn dan de duurdere toestellen.
Ok, hoeveel mb heb ik per maand nodig om af en toe een app te downloaden, buitenrader te checken en de social media bij te houden , te whatsappen en te wordfeuden?

Was nu bij t mobile aan het kijken, maar wat is het voordeel van zo'n prepaidbundel ten opzicht van een simlock vrij abonnement bij een andere aanbieder?
Voordeel van een prepaidbundel tov een sim-only abonnement is, dat je niet aan een abonnement gebonden bent. Wanneer je een sim-only abonnement neemt, betaal je elke maand een vast bedrag voor een x-aantal belminuten, smsjes en MB.
Wat is er tegen op HTC dan? Ik heb een budgetfoon van HTC (de desire C) en ben er juist zéér tevreden over. Fijn formaat, past nog in mijn zak, batterij gaat lang mee, besturingssysteem up to date zodat alle apps erop kunnen.... het enige minpuntje is misschien dat er geen lampje bij de camera zit, dus foto's zijn met daglicht mooi maar verder niet echt. (maar ja, ik heb een goeie camera voor foto's dus dat vind ik niet zo belangrijk).

(Ik heb hiervoor een LG smartfone gehad, dat vond ik een onding, vooral omdat de batterij maar een halve dag meeging en alles heeeeeeeel lang moest laden, zelfs telefoon opnemen ging soms niet omdat de telefoon te langzaam was. Verder geen vergelijkingsmateriaal).
Als je wat downloadt dan zwt je thuis je Wi-Fi aan en laat je m daarop draaien. Is vaak.ook sneller.

Verder weet ik niet hoe groot die bundels zijn tegenwoordig maar voor wat jij wilt is 250 mb ruim voldoende.

Ik verbruik 500 gemiddeld per maand, internet redelijk en veel Facebook haha en wat spelletjes. lang leve t OV! s morgens het nieuws, s avonds onzin. Thuis Wi-Fi.
Tequila waar zie jij dat iemand tegen HTC is?
Allemaal bedankt! Ik ga verder neuzen, ben een stuk wijzer geworden.
ik heb de ace 2, prima toestel, is niet zo veel duurder dan de eerdere versie van de Ace en veel snellere processor (als ik het goed heb onthouden) en het scherm is precies groot genoeg voor dingen als wordfeud, kleiner scherm zou ik persoonlijk niet doen (daar heb ik echt een leesbril voor nodig) dus de Y viel voor mij af. Te klein scherm.

Heb je thuis wifi? want ik gebruik het ding best wel veel thuis, en dan valt het volgens mij wel mee wat je aan mb nodig hebt, maar als je veel buitenshuis dingen doet als apps downloaden dan gaat het best hard.
Kijk ook even hier: http://www.bellen.com/ en https://www.delaagsterekening.nl/. Op deze sites kun je een berekening maken op basis van je bel- en smsgedrag. Zoals Minouzz al zei, is 250 MB wel genoeg voor af en toe apps bekijken, zoalng je thuis maar via wifi internet op je mobiel.
voordeel van abo is dat je bijv bij tele2 3 euro voor 100 minuten betaalt en bij prepaid 10 euro voor 45 minuten (ofzo)

Bij bijv. Ben kan je een sim only kiezen die maandelijks opzegbaar is. Voor wat jij wil is het goedkoopste van het goedkoopste prima, 200mb is misschien zelfs genoeg. Vooral als je thuis alles via WiFi doet en misschien op je werk ook wel. Dan zit je weinig op je mobiele netwerk en als je geen filmpjes kijkt enzo, verbruik je weinig MB.

een simlock vrij abonnement is niks trouwens :P Een telefoon is Simlockvrij, of gelockt op het prepaidkaartje dat erbij zit. Dat betekent dat de provider (bijv. T-mobile) de telefoon heeft gekocht bij de fabrikant (bijv Samsung) en de telefoon gelockt heeft, zodat alleen t-mobile simkaarten erin kunnen.

een Sim only abonnement is een los simkaartje met een abonnement erop, zonder dat je ook betaald voor een telefoon. (wat jij dus wil).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven