warme hapjes

12-01-2013 00:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor een verjaardags feest wat hapjes maken heb nu al wat lekkere dingen maar veel koud heeft iemand nog een leuk idee voor warme hapjes ?
Alle reacties Link kopieren
sneetjes stokbrood beleggen met geitenkaas walnoot en honing en onder de grill
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het mini knakworstje in bladerdeeg en je kan niet meer stuk
Alle reacties Link kopieren
Zo in 3 minuten meteen 2 dingen erbij. Bedankt meiden! Ik ben er nog op zoek naar 1
Alle reacties Link kopieren
Mini-loempiaatjes
Alle reacties Link kopieren
Gehaktballetjes natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Kleine gehaktballetjes met pindasaus
Kaasballetjes
Alle reacties Link kopieren
Oké, dit topc had ik dus niet moeten openen.. Hoogzwanger en nu dus trek in gehaktballetjes en mini loempiaatjes en knakworstjes in bladerdeeg en in van die kaasloempiaatjes.. Die zijn ook lekker!!

Damn.. zal ik..?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan niet zwanger maar heb nu ook trek ;-(
Alle reacties Link kopieren
Hahaha heeft iemand dan tips voor koude hapjes?

En dan bedoel ik geen opgerolde wraps of gevulde eieren, stukjes kaas en worst.... Zo ver was ik al haha!

Ohja en koude gehaktballetjes...
Alle reacties Link kopieren
*duikt meteen even de kelder in...ook zwanger, slapeloos en rammel van de honger nu!!*

Moet kunnen....
Alle reacties Link kopieren
Voor vega's/ wel vis eters:

Warm: bladerdeeg met een stukje zalm en kruiden erin gevouwen. Of spinazie met kaas erin gevouwen.
Thai apero. Dat zijn filodeeghapjes gevuld met garnalen en met allerlei thaise smaken. Die ik heb komt van de Delhaize (B), maar bij de AH hebben ze ook diverse hapjes zowel voor in de oven als voor in de frituur. Ook mini saucijzen, ham/kaashapjes e.d.

En verder natuurlijk indische balletjes voor in de magnetron.
Koude hapjes: stokbrood met franse kazen en salades, stukjes gerookte paling en zalm
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook mini quiches maken in een cupcakebakvorm
Koud:

Mozzarella bolletje met rauwe ham en daaronder een gedroogd tomaatje op een saté prikker.



Romaatjes door de helft, blokje witte of feta kaas tussen en dit op een prikker steken



Pikante makreelmouse (de vis, sambal, mayonaise en kruiden pureren) op stokbrood



Warm:

Enpenada met gehakt, ui, tomatenpuree en veel kruiden

Tilapia met rauwe ham omhullen en even in de oven
Alle reacties Link kopieren
2 warme tips;

- snel en makkelijk = camembert in zo'n houten doosje, bovenste kapje eraf snijden, beetje kruiden (tijm & honing bv.) erop doen, in de oven laten smelten in z'n houten bakje (zonder plastic omhulsel natuurlijk!) en dan serveren met groente (bleekselderij!, komkommer, reepjes wortel) en stokbrood/soepstengels om erin te dippen. Makkie en heerlijk!

- port salut flapjes = port salut in blokjes snijden, stukjes (rode) paprika en ringetjes bosui, mengen met wat peper en evt. zout, plakjes bladerdeeg in vieren snijden, lepeltje port salut mengsel op elk plakje leggen en schuin dichtvouwen. Bestrijken met wat ei, beetje paneermeel en paprikapoeder eroverheen strooien en 15 min. in de oven bakken (ca. 200 graden dacht ik). Beetje bewerkelijker receptje, maar zoooo lekker! Hier steeds een succes!



2 koude tips;

- zelf guacamole maken van avocado en serveren met nacho's, mmmmm!

- zelf tapenade/pesto maken en serveren met groente (die toch al op tafel staat voor de warme camembertdip..) en broodjes



1 warm/koud (wat is het eigenlijk.. ik denk toch koud..)

- papadums bakken in olie (iig te koop bij Wereldwinkels) en serveren met chutney, ook erg makkelijk en smakelijk!



Gezellig feestje alvast En ja.. ook ik heb nu zin in wat lekkers... :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Citroenblini's met gerookte zalm (recept zie AH website).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven