Grazia - Ageplay

19-01-2013 19:28 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week staat er in de Grazia een artikel over ageplay. Volwassen mannen en vrouwen die zich graag verkleden als baby/kleuter. Bij ageplay gaat het vooral om micromanaging- een iemand is het kind , de babygirl, en de ander is de daddy. Daddy beslist over ALLES van zijn babygirl, van wat ze aandoet tot wat ze eet. Toen ik dit las vond ik het echt behoorlijk ziek. Dit is niet alleen maar kinky bed gedrag, dit gaat veel verder... waarom zou je je vrijheid in handen willen geven van een ander? Over de hele wereld zijn zoveel onderdrukte vrouwen die anders willen en deze meid wordt hier geil van!

Ik snap dat mensen geil worden van schattige jurkjes e.d. Voor mijn part stopt je in elk gat van je lichaam een dildo. Maar ben ik de enige die het eng/gek vindt dat iemand zo'n beeld heeft van zichzelf en relaties?
quote:piepepopje schreef op 19 januari 2013 @ 21:19:

[...]

Moeten we alles dan maar respecteren? Ik vind dat er grenzen zijn.Jouw grenzen zijn heilig en die van anderen doen er niet toe? Wie heeft jou tot OpperGrenzenbepaler benoemd? Of wordt je ongevraagd geconfronteerd met mensen die jouw grenzen overschrijden? Wordt je gedwongen je eigen grenzen te overschrijden?quote:En ik merk dat mijn directe omgeving deze dingen net zo bizar vindt als ik. Dat preutse gold vooral voor kleine dingen als praten over vibrators enzo. De meeste mensen in mijn vriendenkring zouden ageplay bizar vinden.Prima toch? Dan hoef je ook niet bang te zijn dat ageplay ineens onderwerp van gesprek wordt op verjaardagen, of dat je ineens een verzoek krijgt of je mee wil doen. Maar als het in je eigen omgeving al niet eens voorkomt (voor zover jij weet dan, want je kijkt niet met al je vrienden mee tijdens de sex), wat maak je je dan druk?
quote:Een komkommer is niet jouw verantwoordelijkheid. Ik heb liever dat mijn kinderen worden opgevoed door iemand die niet compleet gestoord is. Echt. En natuurlijk weet je dat nooit zeker. Maar zij komt er zo open en bloot voor uit, dan vind ik dat haar werkgever haar moet ontslaan. Zeker omdat ze vermeld dat ze vaak met striemen en andere wonden naar haar werk gaat en dus ook zo voor de klas staat. Leuk signaal geef je dan af.

nou als die groenteboer daarna die komkommers weer verkoopt...

Maar met wonden naar je werk gaan....gebeurt wel meer mensen die bv hobbies als karate, mountainbiken of politiehonden trainen hebben. Daar zie ik het bezwaar niet zo van.

Verder vind ik je nogal intolerant en kortzichtig. Hoe reageer je als de meester op school homo blijkt te zijn?
quote:piepepopje schreef op 19 januari 2013 @ 21:18:

[...]

1. Niet te ver is als je er geen heftige schade van ondervindt, lichamelijk e.d. En als het niet ziekelijk is als bloed drinken of andere heftige dingen.

2. kinderen en collega;s zien die. En tegen collega;s vertelt ze doodleuk hoe ze er aan komt.

Daar ben ik weer: wat is ziekelijk? Wat zijn heftige dingen?

Wederom: bloed drinken hoef ik ook niet zo nodig, maar zie je niet dat je je eigen grenzen enorm oplegt aan anderen? Wat jij heftig vindt hoeft dat voor een ander niet te zijn.
quote:Starshine schreef op 19 januari 2013 @ 21:29:

[...]

nou als die groenteboer daarna die komkommers weer verkoopt...

Maar met wonden naar je werk gaan....gebeurt wel meer mensen die bv hobbies als karate, mountainbiken of politiehonden trainen hebben. Daar zie ik het bezwaar niet zo van.

Verder vind ik je nogal intolerant en kortzichtig. Hoe reageer je als de meester op school homo blijkt te zijn?Ha, ik doe aan een vechtsport en ik heb ook wel eens een blauwe plek of een striem. Soms op een zichtbare plek, dat gebeurt nou eenmaal. Het is wel eens gebeurd dat me bezorgd werd gevraagd of ik geslagen werd door mijn partner...die ik helemaal niet had. Nou ja, ik ben blij dat zo iemand het vraagt, dan kan ik het tenminste uitleggen. Wie weet wat andere mensen van me denken .
Precies mijn punt Liquorice.

Wat een gemuts van TO. Ik ben ook geen aanhanger van ageplay, laven verzamelen of reiki, maar het boeit me niet als een ander dat wel is.

Gottegot, ik werk in de gehandicaptenzorg. Heel soms moeten we iemand fixeren ( vastbinden, plat gezegd). Gelukkig gebeurd dat niet vaak, want het is heel naar. Toch vind ik het in mijn prive-seksleven best geil om zelf vastgebonden te worden. Moet ik ook maar ontslagen worden?
Volgens mij vindt TO het moeilijk te begrijpen dat je iets in context A (je privéleven) heel opwindend kunt vinden en in context B (je publieke leven) niet. Om nog maar een voorbeeld te geven: ik vind latex wel wat hebben, maar ik word er niet warm of koud van als mijn tandarts een paar rubber handschoenen aantrekt.

En dan is er ook nog spel versus echt. Doen alsof je een kind bent en daar opgewonden van worden is iets heel anders dan opgewonden worden van kinderen. Net zoals zelf vastgebonden worden door je partner iets anders is dan in een werksituatie anderen vastbinden. En Fifty Shades of Grey lezen is iets anders dan je daadwerkelijk door een knappe man met een zweep laten bewerken .
Juist Liquorice

Net als dat rapeplay niet betekent dat je echt verkracht wil worden. Enz.
Hallo mensen, ik ben de journaliste die het artikel over Manon heeft geschreven en ik kan jullie garanderen dat het 100 procent echt is hoor, er is niets bijverzonnen of aangedikt, sterker nog, ik heb er nog dingen uit gelaten. Ze is het ook zelf op de foto bij het artikel. Verder staat er nergens dat zij haar blauwe plekken aan kinderen laat zien (ze werkt niet eens met kleine kinderen, maar is bezig met het opzetten van een bijlesinstitituut, dat is meestal niet voor kleuters ;) ) maar dat haar eigen klasgenoten ze wel eens gezien hebben en dat ze er dan open over is. Verder heeft het echt helemaal niets met pedofilie te maken, anders had ik haar überhaupt geen "podium"willen geven. Manon en Daniel zijn twee heel intelligente en aardige mensen, geen freaks. Wat zij in hun slaapkamer doen moeten ze lekker zelf weten toch? ;)
quote:piepepopje schreef op 19 januari 2013 @ 21:00:

2. mensen als Manon, die volgens mij zwaar psychisch in de knoop zitten, andere mensen (ook kinderen) lastigvallen met hun bedgedrag, hun wonden laten zien en zichzelf niet meer los kunnen zien van hun fetisj - die vind ik gestoord.

I'm not crazy, my mother got me tested (Sheldon, tbbt)

@ piepepopje,

Allereerst wil ik mijn bewondering uitdrukken voor het feit dat je op basis van 1 artikel over enkel en alleen mijn seksleven kan beoordelen dat ik zwaar psychisch in de knoop zit. Bravo!

Alle gekheid op een stokje; Ik zal nooit een leerling confronteren met mijn blauwe plekken, ik loop er niet mee te koop. Daniel en ik hebben wel voldoende common sense dat de blauwe plekken op plaatsen terecht komen waar ik ze makkelijk verbergen kan.

Dit gezegd hebbende, als ik er van VOLWASSENEN vragen over krijg zal ik deze, afhankelijk van de situatie, eerlijk beantwoorden.

Ik ben wel opener over BSDM, dan over Ageplay. BDSM is bekender (thnx to 50 Shades) en raakt meer algemeen geaccepteerd. Ageplay is dat niet en daar ben ik me absoluut van bewust. Mijn collega's in het onderwijs weten van niks, ik zal ze dit ook nooit vertellen. Mijn collega's op mn andere werk weten het wel en die gaan daar normaal mee om.

Ik ben niet mijn fetisj. Mijn fetisj is niet wat mij al mens definieert.

Ik denk dat mensen dat ook los van elkaar moeten zien. Wat ik in de slaapkamer doe, doe ik in de slaapkamer. Wat ik voor de klas doe, doe ik voor de klas.

Verder wil ik nogmaals benadrukken dat ageplay niks met pedofilie te maken heeft en dat voor Daniel en mij ageplay ook non-seksueel is. Voor beiden is het niet iets waar we fysiek opgewonden van raken. Daarbij, ik ben aseksueel, zoals ook in het artikel te lezen is, en seks/seksuele handelingen zijn dingen waar ik geenszins gelukkig van word.

Dat niet iedereen fervent aanhanger is van BDSM en/of Ageplay begrijp ik. Iedereen heeft zijn of haar voorkeuren, iedereen heeft wel iets anders wat hem of haar opwindt. Om dergelijke fetisj als ziek en zwaar gestoord af te doen vind ik pijnlijk om te lezen, je weet immers toch ook niet wat je buren zoal uitspoken, of inderdaad je huisarts of de docent van je kinderen?

Dingen veroordelen waar je de ballen verstand van hebt is makkelijk. Roepen dat ik ziek en psychisch gestoord ben is makkelijk scoren, en als je daar gelukkig van wordt zal ik je daarin echt niet tegen houden. Wel heb ik zoveel meer respect voor de mensen die open-minded de discussie in gaan, toegeven dat ageplay/bdsm niets voor hen is maar ook zeggen 'leven en laten leven'.

Voor informatie over ageplay/bdsm;

http://ageplay.eu/

BDSM platform voor jongeren

http://www.wanderingspirits.nl/wiki/ind ... er_BDSM%3F
Bedankt voor jullie bijdragen, vivienne en manon. Ik heb het artikel zelf niet gelezen, maar ik vermoedde al dat het iets anders zat dan TO voorstelde. Ik kon me al niet voorstellen dat Grazia zich met pedofilie zou willen inlaten. En ik ben blij om te horen dat er inderdaad geen sprake is van iemand die anderen tegen hun zin confronteert met haar seksleven.

Wat ik me wel afvraag manon: waarom heb je besloten een interview te geven over ageplay? Ik heb er niets op tegen, maar nu weten wel heel veel mensen (waaronder mensen in je omgeving) dat je het doet. En waarschijnlijk hebben ze daar een mening over. Ben je niet bang voor negatieve reacties?

Ik hoop dat TO nog terugkomt, ik ben heel benieuwd naar haar reactie.
quote:Liquorice schreef op 20 januari 2013 @ 10:55:

Wat ik me wel afvraag manon: waarom heb je besloten een interview te geven over ageplay? Ik heb er niets op tegen, maar nu weten wel heel veel mensen (waaronder mensen in je omgeving) dat je het doet. En waarschijnlijk hebben ze daar een mening over. Ben je niet bang voor negatieve reacties?

Ik hoop dat TO nog terugkomt, ik ben heel benieuwd naar haar reactie.

Mijn directe omgeving is al jaren op de hoogte, ik ben nu zelf bijna 4 jaar actief in de jongeren BDSM scene, en 3 jaar geleden al op het punt gekomen dat ik mijn omgeving maar eens in moest lichten over wat ik zoal uitspook, omdat ik vragen kreeg over mishandeling

Ik ben niet herkenbaar, als je mij tegenkomt op straat zul je me voorbij lopen. Mijn naam is niet Manon, verder is de foto geanonimiseerd. Mijn vrienden herkennen me er ook niet in. Ik heb in al die jaren 1 negatieve reactie gehad en voor de rest positieve reacties. Natuurlijk vertel ik niet tot in detail waar ik mee bezig ben, dat hoef ik van anderen ook niet te weten.
quote:piepepopje schreef op 19 januari 2013 @ 20:23:

[...]

Ik ben zelf docent en als ik lees dat zo iemand lesgeeft aan de kinderen die ik volgend jaar in de brugklas lesgeef, dan krijg ik daar gewoon rillingen van.Gewoon om even te trollen, maarree....piepepopje, ik ben niet werkzaam in het primair onderwijs, ik ben docent in het middelbaar onderwijs. Het kan zo maar zijn dat we elkaar iedere dag in de docentenkamer tegen komen. *evil smile*
quote:manon1991 schreef op 20 januari 2013 @ 12:02:

[...]

Gewoon om even te trollen, maarree....piepepopje, ik ben niet werkzaam in het primair onderwijs, ik ben docent in het middelbaar onderwijs. Het kan zo maar zijn dat we elkaar iedere dag in de docentenkamer tegen komen. *evil smile*
quote:manon1991 schreef op 20 januari 2013 @ 11:04:

[...]

Mijn directe omgeving is al jaren op de hoogte, ik ben nu zelf bijna 4 jaar actief in de jongeren BDSM scene, en 3 jaar geleden al op het punt gekomen dat ik mijn omgeving maar eens in moest lichten over wat ik zoal uitspook, omdat ik vragen kreeg over mishandeling

Ik ben niet herkenbaar, als je mij tegenkomt op straat zul je me voorbij lopen. Mijn naam is niet Manon, verder is de foto geanonimiseerd. Mijn vrienden herkennen me er ook niet in. Ik heb in al die jaren 1 negatieve reactie gehad en voor de rest positieve reacties. Natuurlijk vertel ik niet tot in detail waar ik mee bezig ben, dat hoef ik van anderen ook niet te weten.

Aha, dan snap ik het. Door de manier waarop het artikel beschreven werd dacht ik dat je echte naam en een duidelijk herkenbare foto waren geplaatst. Dat zou ik wel opvallend hebben gevonden. Het zou ook nogal een schok zijn als je omgeving er op die manier achter zou komen.

In dat geval snap ik al helemaal niet meer waar TO zich zo druk over maakt. Je bent anoniem, je houdt wat je doet voor jezelf, je doet het vrijwillig en met veel plezier. Daar kan ik met de beste wil van de wereld niets zieks of gestoords aan ontdekken.
quote:Liquorice schreef op 20 januari 2013 @ 13:02:

In dat geval snap ik al helemaal niet meer waar TO zich zo druk over maakt. Je bent anoniem, je houdt wat je doet voor jezelf, je doet het vrijwillig en met veel plezier. Daar kan ik met de beste wil van de wereld niets zieks of gestoords aan ontdekken.De TO stoort zich aan het feit dat 'gekken' zoals ik gewoon rond lopen in de maatschappij, en erger nog, kinderen lesgeven en ze dus ook kunnen beïnvloeden. Daarbij kan ze niet begrijpend lezen en verdraait ze dingen uit het artikel op een dergelijke manier dat ze passen binnen haar interpretatie. Verder zoekt ze een podium om haar denkbeelden op tentoon te spreiden. Dat zichzelf momenteel nogal voor schut zet ontgaat haar geheel. Of niet, en reageert ze daarom niet meer.
Manon, ik vind het schokkender dat TO voor de klas staat met haar bekrompen denkbeelden, dan dat jij voor de klas staat.

Voor mijn kinderen heb ik het liefst leerkrachten die openminded en respectvol zijn, zodat die kinderen met een gerust hart met hun vragen en dilemma's bij die leerkracht terecht kunnen. En niet van hun leerkracht het gevoel krijgen dat ze niet sporen.

TO meent het allemaal zo goed te weten (ook in andere topics, wat mijn idee over TO alleen maar versterkt) maar komt op mij vooral over als manipulatief, veroordelend en bekrompen. Niet bepaald geschikte eigenschappen voor een leerkracht als je het mij vraagt.
Hé wat leuk dat de beruchte 'Manon' zelf even wat uit de doeken komt doen. Goed gedaan
Hallo beste mensen,

Ik ben dus de man uit dit artikel en kon het niet laten om ook even te reageren.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het toch op zijn zachtst gezegd vreemd blijf vinden dat miljoenen mensen kwijlend '50 shades of grey' zitten te lezen, maar zodra je zegt dat je er zelf aan doet het nog altijd 'iew' en 'ziekelijk' is.

Ik begrijp wel degelijk dat het niet bepaald 'mainstream' is wat wij doen, maar we hebben dit interview gegeven in een poging een ander beeld te scheppen dan het 'jambers idee' wat mensen hebben bij sm/ageplay. Vaak wordt er inderdaad een sensatieverhaal van gemaakt, worden zaken opgeblazen en overdreven om kijkcijfers te trekken. Ook het feit dat mensen ons direct veroordelen om wat we doen, heeft tot gevolg dat er vaak alleen 'extreme' gevallen met hun verhaal naar buiten komen en blijft het gros van de sm-ers/age-players underground.

Wij hebben toegestemd met dit interview in een poging te laten zien dat wij wel degelijk 'normale' mensen zijn zoals iedereen. Daarmee hebben we als doel gehad te laten zien dat ageplay ook helemaal niets met pedofilie of wat dan ook te maken heeft!

Wat wij samen doen, doen wij in de slaapkamer... we dringen het andere mensen niet op, tenzij ze er ook daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn. Ik vertel mensen niet over mijn 'hobby' tenzij ze er naar vragen. Zoals een ieder van ons niet verteld wat er in de slaapkamer gebeurd, wat hij/zij verdient, of weet ik wat nog meer. Maar als op een feestje het boek '50 shades' tevoorschijn komt, en ik laat doorschemeren dat de praktijk toch ook wel heel leuk is, dan zijn mensen vaak erg nieuwsgierig en oprecht geïnteresseerd in wat ik doe. Als ze er dan naar vragen ben ik niet te beroerd om hun vragen te beantwoorden.

Wij zijn mensen die normaal functioneren in de samenleving. Die pedofilie verafschuwen net als ieder ander weldenkend mens. Wat er gesuggereerd wordt door sommige mensen vind ik behoorlijk schokkend. Wij zijn allemaal mensen. Elke kleuterjuf of meester heeft ook een sexleven. En de opmerking dat het 'ziek' is dat manon voor de klas staat vind ik dan ook werkelijk nergens op slaan. Zoals gezegd: 'ze staat niet eens voor kleine kinderen les te geven'. Maar dan nog...

Pedofielen die lesgeven of zwemles geven aan kleine kindertjes, dat is ronduit walgelijk. Maar dat ik daarmee geassocieerd wordt vind ik eigenlijk behoorlijk pijnlijk. Ik had gehoopt met dit interview te laten zien dat we daar ook absoluut niets mee van doen hebben.

Ik begrijp dat ieder zijn eigen voorkeur heeft en dat niet iedereen iets heeft met de onze. Toch wil ik een ieder bedanken die hier toch een positieve reactie op wil geven!

D.
Manon, dank je wel voor je bijdrage! Ik had al het vermoeden dat het een stuk genuanceerder lag dan TO deed voorkomen.
Dit is even soort van off-topic: maar wat maakt het uit wat mensen privé met elkaar doen als het anderen niet schaadt en het allemaal vrijwillig is?

Toch gek dat mensen hier over kunnen oordelen, terwijl ik vaak genoeg in mijn omgeving heb gezien en meegemaakt hoe mensen hun ogen sluiten voor situaties waar grenzen echt worden overschreven door mishandeling en misbruik, en hierbij van alles wordt verzonnen om de situatie goed te praten...

Aangezien TO ook het 'gepest' topic had geopend, kan ik deze 2 contradicties in 1 persoon toch niet los van elkaar zien. Mijn visies sluiten geloof ik toch meer aan bij Liquorice die alles zo helder weet te brengen

(sorry, nu weer on-topic ;) ).
@piepepopje Beetje bekrompen beeld vind je niet? Mij lijkt het niet raar als iemand hiervan kan genieten. Het houdt niet gelijk in dat iemand psychische gestoord is? Ikzelf zou niet aan 'ageplay' doen, maar wat geeft jou het recht om zo respectloos je mening te plaatsen?

Wacht, om het verhaal nog leuker te maken. Ik ken ze toevallig allebei, goede vrienden van mij. Nog nooit heb ik last gehad van hun verhouding, ze laten het niet merken als het in een omgeving is waar het niet kan. Bijvoorbeeld wanneer er geen andere ageplayers bij zijn. Ze kleed zich gewoon als elke andere vrouw in het dagelijks leven. Ze doet niet anders, en voor hem precies het zelfde. Het zijn gewoon twee mensen die samen iets intiems delen in de slaapkamer en dat willen delen aan de buiten wereld. Geloof mij, er zijn dingen waar jij niet eens van af weet. Als je dat ooit te weten komt, vraag ik mij af of je überhaupt nog de woorden kan vinden om een post te plaatsen.

Daarbij; wat als het blijkt dat jouw kinderen dit later leuk vinden? En je komt er op een of andere manier achter. Zijn ze dan ook gestoord? Wijs je ze dan af? Slechte moeder ben je dan hoor, nog niet gesproken over 't feit dat je nogal close minded overkomt en volgens mij moeite hebt met begrijpend lezen.

Please, get real
Ik heb je gestaft piepepopje.
quote:piepepopje schreef op 20 januari 2013 @ 16:08:

En ik reageer niet meer? mens, ik was gaan slapen en ik heb een leven. We zitten niet allemaal met onze voeten aan de ketting voor de computer. Ik kots van jullie. het standaardantwoord van de uitgelulde forummer
Dus jullie vinden het NORMAAL om tot bloedens toe te slaan, je te laten vastketenen enzovoort?
quote:Istar_ schreef op 20 januari 2013 @ 16:09:

Ik heb je gestaft piepepopje.Dus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven