Betaalbare auto
woensdag 23 januari 2013 om 16:01
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe baan gekregen,
En zal nu vijf dagen per week 80 km moeten rijden...
Nu heb ik nog geen auto omdat ik mijn vorige werk op fiets af kon.
Iemand nog tips voor een betaalbare auto, die zuinig is met benzine?
Ik heb een budget van slechts 5000 euro, dus het word geen nieuwe
Een Peugeot 206 vind ik zelf ook wel mooi, iemand hiermee al ervaring of iemand een andere aanrader?
Alvast bedankt!
Ik heb een nieuwe baan gekregen,
En zal nu vijf dagen per week 80 km moeten rijden...
Nu heb ik nog geen auto omdat ik mijn vorige werk op fiets af kon.
Iemand nog tips voor een betaalbare auto, die zuinig is met benzine?
Ik heb een budget van slechts 5000 euro, dus het word geen nieuwe
Een Peugeot 206 vind ik zelf ook wel mooi, iemand hiermee al ervaring of iemand een andere aanrader?
Alvast bedankt!
woensdag 23 januari 2013 om 16:04
Je moet best een aardig eindje rijden elke dag, dus zorg in elk geval voor een betrouwbare auto die technisch in orde is. Merk of model of kleur lijkt me dan iets minder belangrijk; belangrijk is dat je elke dag veilig en zonder brokken heen en weer komt.
Koop dus ook liefst bij een betrouwbare dealer of betrouwbaar garagebedrijf.
Koop dus ook liefst bij een betrouwbare dealer of betrouwbaar garagebedrijf.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 23 januari 2013 om 16:10
woensdag 23 januari 2013 om 16:12
woensdag 23 januari 2013 om 16:12
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 23 januari 2013 @ 16:10:
[...]
Sommige aziaten zou ik toch niet aanraden, vooral chinese merken enzo. Onderdelen van aziaten zijn duur heb ik eens begrepen.
Hm... Dat zou ik niet weten... Laat m nooit keuren bij een dealer, maar bij een gewone garage.
Heb m nu 6 jaar en in die tijd heb ik er ongeveer 1000 euro aan uitgegeven bij apk's.
[...]
Sommige aziaten zou ik toch niet aanraden, vooral chinese merken enzo. Onderdelen van aziaten zijn duur heb ik eens begrepen.
Hm... Dat zou ik niet weten... Laat m nooit keuren bij een dealer, maar bij een gewone garage.
Heb m nu 6 jaar en in die tijd heb ik er ongeveer 1000 euro aan uitgegeven bij apk's.
woensdag 23 januari 2013 om 16:17
Mitsubishi Colt?
Japanners zijn idd wat duurder in de aanschaf, maar hartstikke betrouwbaar (en daar is ook wat voor te zeggen, als je dagelijks moet forenzen). Gezien ze bijna niet kapot gaan, is het onderhoud weer lekker goedkoop, dus dat heb je er zo uit
Trouwens, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Japanners zijn idd wat duurder in de aanschaf, maar hartstikke betrouwbaar (en daar is ook wat voor te zeggen, als je dagelijks moet forenzen). Gezien ze bijna niet kapot gaan, is het onderhoud weer lekker goedkoop, dus dat heb je er zo uit
Trouwens, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
woensdag 23 januari 2013 om 16:46
Hoi,
Ik heb zelf de afgelopen jaren 80 km enkele reis gereden met een aygo. bevalt prima en was toen net zo duur als diesel.
Ik rijd er nu nog 100 km per dag mee en bevalt nog steeds goed.
Ik betaal 30 euro aan verzekering all risk en geen wegenbelasting. )bij diesel is wegenbelasting echt heel duur!!!'
Een C1 of 107 zijn natuurlijk hetzelfde qua model.
ik weet van een collega dat hij een chevrolet spark bifuel heeft gekocht, die dingen zijn nog zuiniger, goedkoper en wat groter, maar zijn helaas nog niet echt tweedehands te koop...
Ik heb zelf de afgelopen jaren 80 km enkele reis gereden met een aygo. bevalt prima en was toen net zo duur als diesel.
Ik rijd er nu nog 100 km per dag mee en bevalt nog steeds goed.
Ik betaal 30 euro aan verzekering all risk en geen wegenbelasting. )bij diesel is wegenbelasting echt heel duur!!!'
Een C1 of 107 zijn natuurlijk hetzelfde qua model.
ik weet van een collega dat hij een chevrolet spark bifuel heeft gekocht, die dingen zijn nog zuiniger, goedkoper en wat groter, maar zijn helaas nog niet echt tweedehands te koop...
woensdag 23 januari 2013 om 16:51