bezoek

25-01-2013 21:05 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is boos op mij. ik woon sinds 5 weken op mezelf. alles is nieuw voor me. ik kreeg net te horen via msn dat ze boos op mij is en zij vind dat ik zannik dat ik bang ben dat ze aan de deur staat. ik vind het juist leuk dat zij komt maar alleen ik wil het van te voren weten en hou niet van onverwachts bezoek zeg maar. nu zegt ze ook dat ik al 3 weken niet meer bij haar ben geweest. nu ik ook deze week griep heb gehad. ik zei dan kom ik zondag wel..toen zei ze. hoeft niet..dan ben ik er niet. het zit me zo dwars. wat kan ik het beste doen? en wat vinden jullie?
Wat volwassen dat je moeder dat gesprek via msn aangaat. Misschien moet je even wat afstand nemen, wat minder msn en sms en gewoon af en toe bellen. En verder genieten van je nieuwe situatie, want op jezelf wonen is hartstikke leuk.

Geen sleutel geven als je dat zelf (nog) niet wilt. Jouw huis, jouw leven. Ze heeft zich maar te schikken en zo te lezen moet ze dat nog even beseffen
Hallo?!
Nou, je kan haar over die sleutel uitleggen dat er een reservesleutel bij de Stichting is voor nood. EN dat je het heel leuk vind als ze langs wil komen, maar dat je nu een zelfstandig leven hebt en soms ook niet thuis bent. Dus dat je het prettig vindt als ze belt, staat ze ook niet voor een gesloten deur als je er niet bent. Zoiets?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zeg haar dat ze 1 keer per week mag komen schoonmaken en de was ophalen;)
quote:anoniem001 schreef op 25 januari 2013 @ 21:14:

ik bel iedere dag op en sms of msn ook dagelijks met haarNiet doen dus, ze kan het duidelijk niet aan.
quote:Broedkippetje schreef op 25 januari 2013 @ 21:19:

[...]

Stel je niet aan zeg.

Het is een tekstje van 8 regels.Niet iedereen kan begrijpend lezen.
quote:vamosalaplaya schreef op 25 januari 2013 @ 21:32:

Zeg haar dat ze 1 keer per week mag komen schoonmaken en de was ophalen;)

Daar stonk mijn moeder helaas niet in.
Het zat er al aan te komen toch, dat je op jezelf ging wonen? Wat fijn voor je dat het gelukt is. Ben je al een beetje gewend?
Je moeder zal eraan moeten wennen. En geef haar geen sleutel dan staat ze keer op keer voor je neus wanneer het jou niet uitkomt. Jij beslist, jou huis, jou regels. Als zij daar boos op word haar probleem.

Gefeliciteerd trouwens, geniet ervan
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
ja dankje. ik ben er zelf ook heel blij mee en was er hard aan toe. maar dat wisten mijn ouders ook wel. en ik heb ook mn privacy...sleutel. niet dat ik iets te verbergen heb ofzo
Gefeliciteerd met jouw nieuwe huis!

Volgende keer als jouw moeder moeilijk doet zeg je gewoon:'Mam, ik snap dat je het heel lastig vind om me los te laten en ik mis jou ook , maar het word nu tijd dat ik mijn eigen leven in ga richten en dat betekend dat ik ook tijd voor mezelf nodig heb en niet altijd beschikbaar ben.

Dat blijven herhalen en verder geen tekst en uitleg geven.
Het is jouw huis. Je moeder moet er aan wennen. Maar waak er voor dat jij het haar ondertussen steeds naar haar zin wil doen, dat hoeft niet. Leg haar uit zoals Fame beschrijft, blijft ze boos? Dan maar even geen contact. Jouw beslissing (en overigens helemaal geen rare, hier toentertijd ook ingevoerd, werd ook niet op prijs gesteld). Succes!
ik zit er nog erg mee en ben iemand die moeilijk voor me zelf kan opkomen...vooral bij mn ouders. ik neem alles voor lief
Daarom moet je vooraf bedenken wat je wil zeggen en oefen dat een paar keer.
Hoi smurf,

In jouw geval snap ik het wel een beetje want je moeder weet inmiddels dat je soms wel een beetje hulp nodig hebt toch?

Ga gewoon even bij haar langs en gezellig kletsen,

of nodig haar uit op de koffie en haal wat lekkers.

Geen sleutel aan je rare niet lieve "vriend" of andere mannen geven he!!!
ik zit te twijfelen of ik nu mn begeleidster een smsje daarover zou sturen
Waarom niet? Gewoon doen!
en ik vergeet mn familie echt niet hoor
ik heb mn moeder een beetje gesproken. ze schijnt gisteravond gevallen te zijn buiten
wat goed dat je op jezelf woont anoniem!

Het is naar dat je moeder is gevallen. Op welke manier bracht ze dat als ik vragen mag? Verwacht ze iets van jou nu?
quote:anoniem001 schreef op 26 januari 2013 @ 12:02:

ik heb mn moeder een beetje gesproken. ze schijnt gisteravond gevallen te zijn buitenHoogstwaarschijnlijk toeval maar kijk uit dat ze niet nu een heel scala aan kwalen, klachten en andere narigheden uit de kast trekt om aandacht van je te krijgen. En goed dat je je privacy opeist, dat heb je misschien te weinig gedaan en daarom moet je moeder (en misschien andere mensen ook) daar nog aan wennen. Maar dat is verder niet jouw pakkie an. U is goed bezig.
oke dank je. ik ga vanmiddag dar naar toe. ik wil zeker geen sleutel geven. ivm mn privacy en ik vind het ook niet nodig
en ik vind het ook geen fijn gevoel als er zomaar iemand binnen kan komen..ook al is het mn ouders
Groot gelijk hoor met je sleutel. Het is niet nodig dat je ouders zomaar naar binnen kunnen en ze kunnen inderdaad best even laten weten als ze willen komen.

Heb ik ook gezegd tegen mijn ouders, vind het gewoon niet zo prettig als ik bijv in mijn oude kloffie rondloop of al bezoek heb en ze staan zomaar voor mijn neus.

het lijkt me goed om dit soort dingen ook met je begeleidster te overleggen. Dan sta je sterker als je ouders moeilijk doen over die sleutel.
zo te lezen ben je goed bezig !! top !

en zeker geen sleutel geven, als jij het niet wilt.
Wees jezelf....
ze wil een sleutel omdat ze als ik niet thuis ben en werk. mij wil verassen iets leuks neerzetten ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven