Japans eten/hapjes

11-02-2013 18:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn gek op Japans eten (erg ja haha zo'n all you can eat gedoe met allemaal Japanse hapjes, stukjes vlees en een tintje Chinees)

Nu wil ik heel graag een keertje thuis Japans (eventueel Chinees) eten koken, en zien of dit ook lekker is. Natuurlijk iets goedkoper dan uit eten telkens, en met stokjes eten is gewoon leuk;)

Ik kom alleen maar terecht op heel ingewikkelde recepten dus dacht: vraag het hier eens!

Ik kom nu niet verder dan gebakken banaan haha.

Weten jullie leuke, lekkere, niet al te ingewikkelde, kleine gerechtjes uit de Japanse/Chinese keuken?
En hier uitgebreid gezocht op keuken Japans, maar deze zijn iets ingewikkelder. http://www.okokorecepten.nl/zoeken/inde ... t=alfa&p=1

En deze is ook wel te doen. Sommige ingrediënten kan je ook weg laten. Dat onderscheidt thuis met uit eten.http://www.okokorecepten.nl/recept/kip- ... t-teriyaki

Het helpt ook om te kijken welke ingrediënten ook kant en klaar te koop zijn.

Op smulweb staan er vast ook nog wel een paar.
Je kunt ook onigiri maken. Dat zijn rijstballen met vulling. (Hartig) niet zo ingewikkeld als sushi in ieder geval. Je dipt ze wel in sojasaus en sesamzaadjes. :Imao:
Sushi maken is echt hartstikke makkelijk, hoor! Gewoon een keer proberen, begin met zo'n startsetje. Echt, het lijkt veel moeilijker dan het is. En je kunt er van alles in doe, vis is echt niet persé nodig!
quote:lilalinda schreef op 11 februari 2013 @ 18:44:

Snelle oplossing:

AH heeft Aziatische hapjes in de diepvries

Ja de dimsum is best lekker. En de pannenkoekjes met eend en hoisinsaus helemaal.

Ook lekker maar dan om zelf te maken: beefrolletjes.

Dunne plakjes enterecote of biefstuk laten afsnijden bij de slager (wel dikker dan gewone vleeswaren), die oprollen met reepjes lente-ui en dan bakken met knoflook en afblussen met soyasaus.
.
Dim Sum kun je ook stomen, veel lekkerdur.

In de toko worden ook dim sums verkocht.

Simpel Japans soepje als vooraf:

http://eten-en-drinken.in ... simpel-japans-recept.html

Chinese simpele pannenkoek

http://www.ah.nl/kookschr ... t?id=218725&userid=309447
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 11 februari 2013 @ 20:22:

Dim Sum kun je ook stomen, veel lekkerdur.

Die van AH zijn om te stomen .

Bamboemandje zit erbij.

I
.
Je kan als je geen sushi lust ook een hapje maken die er op lijkt. Dat heb ik laatst eens gemaakt.

Omelet bakken en in reepjes snijden.

Komkommer in reepjes.

Rijst ik dacht extra lang koken, maar als je het wil weten kan ik het opzoeken voor je.

Tortilla insmeren met wasabi, ik had zelf mayo genomen omdat ik het anders wel erg sterk vond worden.

Rijst in een lange berg er op leggen en dan of komkommer of omelet of alle 2 daarop en dan oprollen net als sushi.

Dan in "sushi stukjes" snijden. Als je ze met de ingredienten naar boven legt lijkt het net echte susi.

En je kan het dan ook nog bestrooien met sesamzaadjes en dippen in sojasaus.

Wij vonden het erg lekker.

Verder hebben ze bij lidl af en toe tapas hapjes en dan haal ik wel eens de mini spiesjes met verschillende soorten vlees. Sommige kunnen wel voor japans doorgaan.
Ik zou echt niet verder komen dan een schaaltje japanse mix ;)
Kung Bao Chicken!!!!

Dim sum

Pannekoekjes van aardappel ( Yunan provincie)

Chicken chow mein

Of aubergine!!
quote:aapie schreef op 12 februari 2013 @ 16:46:

Je kan als je geen sushi lust ook een hapje maken die er op lijkt. Dat heb ik laatst eens gemaakt.

Komkommer in reepjes.

Rijst ik dacht extra lang koken, maar als je het wil weten kan ik het opzoeken voor je.

Tortilla insmeren met wasabi, ik had zelf mayo genomen omdat ik het anders wel erg sterk vond worden.

Rijst in een lange berg er op leggen en dan of komkommer of omelet of alle 2 daarop en dan oprollen net als sushi.

Dan in "sushi stukjes" snijden. Als je ze met de ingredienten naar boven legt lijkt het net echte susi.

Verder hebben ze bij lidl af en toe tapas hapjes en dan haal ik wel eens de mini spiesjes met verschillende soorten vlees. Sommige kunnen wel voor japans doorgaan.Leuk idee!
quote:aapie schreef op 12 februari 2013 @ 16:46:

Komkommer in reepjes.

Wat een hoop tekst om te zeggen dat je het zeewier vervangt door een tortilla
.
Haha Impala!

Ook de rijst enzo is anders hoor.
Japanse noedelsoep met peultjes en paddenstoelen

Ingrediënten voor 2 personen (maaltijdsoep)

100 gram shii-take

50 gram peultjes

1 lente-uitje

150 gram tahoe

0.5 liter groentebouillon

75 gram eiermie

2 eetlepels rijstwijn of dry sherry

2 eetlepels Japanse sojasaus

zout, (versgemalen) peper

Bereidingswijze

Borstel de paddestoelen schoon en verwijder de steeltjes (die blijven hard). Snijd de hoedjes in reepjes.

Haal de peultjes af en snijd ze eventueel doormidden.

Snijd het schoongemaakte uitje in smalle ringetjes.

Snijd de uitgelekte tahoe in blokjes van ca. 1 cm.

Breng de bouillon aan de kook. Voeg de shii-take en de peultjes toe en laat de groente 2-3 minuten koken.

Breek de mie boven de bouillon en voeg de tahoe toe.

Laat de soep al roerende nog ca. 1 minuut koken en draai dan het vuur uit. Laat de mie zo in nog ca. 3 minuten gaar worden.

Afwerking

Breng de soep op smaak met rijstwijn, sojasaus en zout en peper. Garneer met uiringetjes.
Simpel en snel vlees(bij)gerecht:

Ossenhaas kopen en in blokjes van ca 1,5 cm snijden (als je niet zeker weet hoe dat moet, vraag het dan aan de slager, want als je het verkeerd snijdt wordt het taai). Wok op hoog vuur zetten, wokolie heet laten worden, dan blokjes erin, fijngesneden knoflook erbij, een paar keer omschudden en afblussen met Japanse (bijv Kikkoman) sojasaus.
http://thuisacademie.ntr. ... -lekker-koken/stap/3.html

Is een instructiefilmpje voor gebakken vistartaarsushi.

Heeft iemand dit gemaakt? Is dit lekker? Ook interessant of iemand zoiets heeft gemaakt met andere vissoorten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven