Dubbelzijdig printen

07-03-2013 19:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn printer heeft niet een 'dubbelzijdig afdruk-optie', maar toch vind ik het een beetje zonde om een boekje van 100 bladzijden enkelzijdig af te drukken. Ik heb het logisch inzicht van een garnaal, dus wie kan mij even helpen..? Moet ik nou eerst alleen alle oneven pagina's printen en dan........?

Help?
En kan je niet in je printscherm de ptie dubbelzijdig afdrukken aangeven, dan print hij eerst de ene helft en geeft jou dan opdracht de boel zo en zo weer opnieuw te laden. Althans dat kan bij de mijn wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En kan je niet in je printscherm de ptie dubbelzijdig afdrukken aangeven, dan print hij eerst de ene helft en geeft jou dan opdracht de boel zo en zo weer opnieuw te laden. Althans dat kan bij de mijn wel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
In het ergste geval pagina voor pagina afdrukken, dus je print pagina 1, stopt het geprinte vel omgekeerd terug in het magazijn en print pagina 2, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Probeer het even uit met 5 testpagina's...
Ik heb die optie niet gevonden, nee, maar ik ga het maar eens even uitproberen op die manier!
Je hebt ook vaak een optie van eerst oneven nummers printen en dan de even
Als je echt een boekje wil maken moet je vanaf het midden beginnen met printen:

Aantal pagina's / 2 en dat is de linkerpagina van het midden. Dus print eerst die uit op een vel

Linkerpagina -1 rechterpagina +1 samen printen op 1 vel (kan je instellen welke je wil, dus instellen dat je twee pagina's per vel wil) en zo doorgaan. Je hebt van binnen naar buiten geprint en gewoon het papier opnieuw op z'n kop erin doen
Bij mijn printer werkt het zo:In Word kies ik onder 'bestand' de optie 'afdrukken'.Dan kies ik de optie 'Eigenschappen'.Dan het Tabblad 'Afwerking'.Op dat tabblad moet ik dan het vakje 'Dubbelzijdig afdrukken' aanvinken.Geen idee of dat bij jou ook zo werkt, welke printer heb je?
Is ook nog afhankelijk hoe de paperfeed werkt. Is het een lade eronder moet je weer anders draaien dan wanneer het een paperhouder schuin erachter is. Afhankelijk van hoe de drukrol het papier onder de kop draait.

Ik werd er knettergek van dat gepuzzel steeds (vergat het steeds weer). Omdraaien en links om, of was het omdraaien en rechtsom, of helemaal niet draaien.... grrrr

Heb nu een printer die het wel zelf kan, en ook nogeens de optie heeft om er een booklet van te printen. (2 pagina's per zijde, dus 4 pagina's per vel)
Het ligt aan je printer hoe je het het best kunt doen. Probeer het even uit, voor je alsnog 100 blaadjes verspilt Ik begin zelf met de EVEN pagina's af te drukken (laser printer), maar bij de meeste inktjet printers begin je met de ONEVEN pagina's die je dan in omgekeerde volgorde laat printen.

Hier staat wat heldere en beknopte uitleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven