Serieuze reacties/hulp gevraagd.

24-03-2013 22:19 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Ik lees vooral een biografie. Waar wil je nu precies hulp bij?
Ja, wat is precies je vraag?
Jeetje, wat een verhaal zeg! Ik denk dat je goede ondersteuning moet gaan proberen te vinden voor je sociale angsten. Het is absoluut niet niks waar je doorheen bent gegaan. Inderdaad, de eerste stap is gezet! Veel succes!
En het verhaal in 3 zinnen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat een lang verhaal. Je lijkt me een gevoelige jongen met een angstprobleem dat heel logisch te verklaren valt door je verleden, maar waar je met professionele hulp wat aan kan doen
Ik vraag hulp, ideeen wat mijn probleem kan zijn, mensen die dit ook ervaren, pestverleden hebben, een luisterd oor of tips en tricks hoe ik mijn angst kan overwinnen of juist mee om kan gaan. @ Louba bedankt voor je reactie @ thomaaas, ik schrijf nooit op forums en dit is de eerste keer. Heb geschreven hoe ik denk dat mijn leven is verlopen tot nu.
quote:rakkerr1988 schreef op 24 maart 2013 @ 22:25:

Ik vraag hulp, ideeen wat mijn probleem kan zijn, mensen die dit ook ervaren, pestverleden hebben, een luisterd oor of tips en tricks hoe ik mijn angst kan overwinnen of juist mee om kan gaan. @ Louba bedankt voor je reactie @ thomaaas, ik schrijf nooit op forums en dit is de eerste keer. Heb geschreven hoe ik denk dat mijn leven is verlopen tot nu.

Voor het schrijven op een forum is het prettig als je -naast een uitgebreid verhaal, zoals je nu hebt gedaan- duidelijk aangeeft waar je hulp bij wil. Dat maakt het voor de andere gebruikers makkelijker te reageren. (en krijg je ook reacties waar je wat mee kan)

Overigens, in je OP schrijf je dat je jaren lid bent geweest van een forum. Hoe kan het zijn dat dit toch de eerste keer is? Heb je daar nooit geschreven?

Tip:

Zoek professionele hulp om je (sociale) angsten aan te pakken en je leven weer op de rit te krijgen. Je kan beginnen met een gesprek bij je huisarts waarin je aangeeft dat je hulp wil.
Angst om te leven is een doodlopende weg maar dat had je al ontdekt. Bedenk waar je precies bang voor bent en maak daar een lijst van. dus als, ik wil naar de stad en ik ben bang voor:

de bus en waarom

Dan ga je afstrepen hoe je dat zou kunnen oplossen.

Je gaat niet dood als je naar buiten gaat, misschien ga je hyperventileren? Neem een plasticzakje mee of een pod. Er zijn veel mensen met angsten hier en struin die eens af.
Spreek met die vriendin af! Niet meteen te hard van stapel lopen, maar zorg voor een afspraak! Dan maar zien hoe het loopt!

Je hebt een hel van een jeugd gehad, dat is erg!! Maar probeer nu de positieve dingen in het leven te zien. Laat dat vriendinnetje een lichtpuntje zijn! En probeer op den duur toch een betaalde baan te vinden. Je hebt nu ervaring opgedaan.

Heel veel succes. Met kleine beetjes beginnen en dan hoop ik dat jouw leven wat positiever wordt!
Sorry, te lang verhaal hoor. Als je meer reacties wil, kun je je verhaal beter even inkorten. En duidelijker formuleren wat je nu precies van het medeforummers verwacht.
Dwing jezelf elke dag minimaal een half uur buiten te zijn, een rondje te lopen, te bewegen (of misschien zelfs sporten). Eet goed. Breng zo veel mogelijk ritme aan in je leven (zelfde tijd opstaan, zelfde tijd naar bed). Goed en gezond eten.

Bij angstaanval: ga in je hoofd iets doen waar je al je aandacht voor nodig hebt. Bijvoorbeeld je lievelingsgerecht koken. Zie voor je hoe je heel precies knoflook snijdt, hoe je dat in je pan doet, welke geur er vrijkomt, welk geluid je hoort, hoe je een ui snijdt, etc. Let op je ademhaling (hand op je navel leggen en daar naar toe ademen), door je neus in, door je mond uit.
Ik heb niet je hele levensverhaal gelezen , maar je schrijft dat je hulp nodig hebt, waarom dan geen professionele hulp zoeken? Maak morgen een afspraak met de HA.
Verschrikkelijk wat voor jeugd je hebt gehad. Zoek professionele hulp, een forum is niet genoeg!
Zoals jullie kunnen lezen, Ben ik naar een Huis aan Huis Psycholoog geweest, die heeft mij door gestuurd naar het GGZ, hier heb ik 1 op 1 sessies gejad, ook heb ik 7 maanden groepstherapi gehad, hierna weer een half jaar bij Ggz 1 op 1 sessies gehad. Zij behandelen niet de kern van mijn probleem enkelt het ritme.
quote:rakkerr1988 schreef op 24 maart 2013 @ 22:38:

Zoals jullie kunnen lezen, Ben ik naar een Huis aan Huis Psycholoog geweest, die heeft mij door gestuurd naar het GGZ, hier heb ik 1 op 1 sessies gejad, ook heb ik 7 maanden groepstherapi gehad, hierna weer een half jaar bij Ggz 1 op 1 sessies gehad. Zij behandelen niet de kern van mijn probleem enkelt het ritme.Dan ga je naar je huisarts en dan vraag je om nieuwe hulp.
wat is dan de kern van het probleem volgens jou?
Hoe duidelijker jij kan aangeven waar je vastloopt en wat je wil, hoe beter de hulp bij je gezocht kan worden. Dat is heel moeilijk, dus begin met een gesprek bij je HA waarin je aangeeft wat je wil, waar het de vorige keer misging en dat je opnieuw geholpen wil worden.
Als je serieuze reacties wilt kun je beter een serieus korter verhaal schrijven want dit leest niemand.
Verhaal aangepast,
een stuk korter.

maar nogmaals de vraag: wat denk je zelf dat je probleem is? en wat voor hulp zou je willen?
Iemand een samenvatting?
Hoi Rakker!!

wat een bijzonder verhaal en een bult bagage heb je mee moeten nemen.

Hier mijn advies voor jou waar je misschien wat aan kan hebben.

Ten eerste: je bent NIET raar! ieder heeft zijn eigen interesse en hobby's

Naar mijn mening zal je moeten beginnen met het verwerken van je verleden. 'rugzak'. wanneer dit een plaatsje krijgt kun je beter aan je angsten werken.

om door de angsten heen te komen die je hebt beschreven zou ik goed gaan opletten wat de angst precies is op de momenten wanneer je het voelt. wat voor een soort angst heb je en waarom precies. houd een soort angsten boek bij. schrijf elke keer wanneer je weet wat je angst is het op in het boek en bekijk het later nog eens. voelt het nog steeds zo?

ben je bekent met G schema's????

verder is mij geleerd alles waar je bang voor bent 10 keer doen. (makkelijker gezegd dan gedaan) maar je zult zien dat de angst elke keer een beetje minder word. zoek voornamelijk de kern van je gedachten op.

Ook hoeft er niet perse een naam aan te zitten wat jij hebt. maakt de naam het anders ? veranderd het je angsten?

leef in het hier en nu. dan vind je de kern ook. in het begin is het moeilijk, maar des te vaker je het doet, des te beter het gaat lukken. en houd het bij in je angsten boek.

groetjes Strong
@ sabbaticalmeds :: Wat ik zoek is dus, Mensen die zelfde pestverleden hebben dus een lotgenoot. Tips en Tricks hoe ik met mijn angsten kan om gaan, geheugensteuntjes of andere ideeen.
Volgens mij heb je nog niet de juiste hulp gevonden.

Het kan een enorme weg zijn voor je de juiste psycholoog hebt gevonden.

Maar ik zal je toch aanraden om die weg te gaan bewandelen, tot je een echt goede hebt gevonden.

Iemand bij wie je het gevoel hebt dat hij/zij je begrijpt.

En tegen wie je het kan zeggen als je je niet meer begrepen voelt of het vertrouwen kwijt bent.

Eigenlijk zou iedere psycholoog dit moeten kunnen, maar helaas zijn (naar mijn ervaring) echt goede psychologen schaars.

Maar toch moet je doorzetten tot je er eentje vindt, sommige dingen zijn teveel om in je eentje op te lossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven