Serieuze reacties/hulp gevraagd.

24-03-2013 22:19 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
@ Strong, Thanks hier kan ik iets mee.
Heeft iemand ervaring met hebben van een maatje, ik kreeg laatst een tip van iemand dat het misschien een idee is dat ik me aanmeld maatje gezocht?.
quote:rakkerr1988 schreef op 24 maart 2013 @ 22:55:

@ sabbaticalmeds :: Wat ik zoek is dus, Mensen die zelfde pestverleden hebben dus een lotgenoot. Tips en Tricks hoe ik met mijn angsten kan om gaan, geheugensteuntjes of andere ideeen.voor je angsten heb je niet zoveel aan lotgenoten, gewone ouderwetse cognitieve therapie helpt wel. Dus geen ellenlange analyses, maar de confrontatie met je angst aangaan en jezelf een ander denkpatroon aanleren
quote:rakkerr1988 schreef op 24 maart 2013 @ 23:00:

Heeft iemand ervaring met hebben van een maatje, ik kreeg laatst een tip van iemand dat het misschien een idee is dat ik me aanmeld maatje gezocht?.ik heb een trainingsmaat maar dat bedoel je vast niet. Ik zou het proberen. waarom niet?
Wil je alleen lotgenoten?

Gezien je niet op mijn andere tips reageert: waarom kan je er niks mee?
En wat Meds zegt: cognitieve therapie
Professionele hulp is denk ik wel een noodzaak, maar ik herken het als je zegt dat dat vaak gaat over ritmes waar je in zit, in plaats van dat het probleem echt aangepakt wordt. Het is heel belangrijk op zoek te gaan naar een hulpverlener die echt begrijpt wie jij bent, waar je heen wilt, wat je doel is en wat je daarvoor nodig hebt.

Verder is het goed om confrontaties aan te gaan met dingen die je moeilijk vind om je sociale impasse te doorbreken. Vrienden en kennissen en zo kunnen daarbij helpen...

Ik vind het heel moeilijk om uit jouw lange verhaal een paar dingen te pakken waar ik goed, helpend op kan reageren, maar misschien heb je hier toch wat aan...
Alles kan ... en alles komt goed...
Laat ik nou ook vreselijk gepest zijn en wil er zeker over praten.quote:rakkerr1988 schreef op 24 maart 2013 @ 22:55:

@ sabbaticalmeds :: Wat ik zoek is dus, Mensen die zelfde pestverleden hebben dus een lotgenoot. Tips en Tricks hoe ik met mijn angsten kan om gaan, geheugensteuntjes of andere ideeen.
@Nurazvita, Thanks voor je reactie!!,

@ Strong, Dat mag, stuur maar een prive bericht?.
@ rakker

ik zou ten eerste niet weten hoe dat werkt aangezien ik nog niet zo lang op het forum zit en ik vind het ook prima om er in dit topic over te hebben. zo kunnen mensen meelezen en ook hun mening geven. misschien leren we nog wat van een ander
@rakker, op een forum werkt het prettig als je reageert op mensen. Ik probeer je te helpen. Wil of kan je er niks mee: even goede vrienden. Maar nu heb ik het idee dat je mensen negeert en dat vind ik niet zo tof. We nemen allemaal de moeite om he teksten te lezen en met adviezen te komen.
nog meer tips:

je angst omschrijven in procenten of een cijfer van 1 tot 10.

waarom is het zo hoog en hoe kun je het lager krijgen,

door er een stelling tegen over te zetten wat nog veel erger zou zijn. door even in je ergste angst te blijven hangen. zo ga je merken dat de angst steeds minder word. door te kijken of het wel realistisch is wat die angst maakt. ( dan kom je dus weer bij de kern terecht) is het realistisch: hoe erg zou het zijn als het zo zou zijn....

en wat ook nog kan helpen wat ik heb geleerd. is expres een keer een fout maken. zo kun je zien hoe andere mensen erop reageren en dat het echt niet zo erg is als het lijkt. dit in het geval van faalangst.

in het geval van angst wat mensen over je denken ga je het gewoon vragen! ( aan mensen die wat dichter bij staan dan)

bijvoorbeeld: je denkt dat die ander over jou denkt: hij vind dat ik nu belachelijk doe. GA HET VRAGEN. IS DIT ZO?

uuuuuuuhhh.... kan ff niet meer bedenken.

maar weet natuurlijk niet wat voor een soort angst jij hebt. je moet eerst naar je kern
en ben je bekend met gedachten schema's ?
He Rakker,

Jeetje mina, wat een bagage draag jij mee, ik leef met je mee. Serieus, wat jij heb meegemaakt is hartverscheurend, echt hartverscheurend.

Ik vind het knap dat jij hier je verhaal durft te doen en mettertijd zal je zeker waardevolle informatie opdoen, maar gezien de ernst van jouw verleden raad ik je aan om echt professionele hulp te zoeken. Op dit forum ga je ongetwijfeld veel steun opdoen, maar jouw problemen zitten zo diep, daar is echt hulp voor nodig.

Gun jezelf échte hulp Rakker! Jij hoeft niet dit verdriet te accepteren en de rest van je leven mee te dragen! En houdt dit forum als steun en toeverlaat. Wat denk je daarvan?

Bel morgenochtend alstublieft de huisarts voor een verwijzing, en laat op dit forum weten hoe of wat, ik zal je in ieder geval ondersteunen.

Sterkte en ik hoor nog graag van je
Dit wil je vast niet horen en ik bedoel het helemaal niet lullig maar je vraagt om hulp dus ik ga het toch zeggen: kruip eens uit die slachtoffer rol en neem jezelf wat minder serieus! Alles is je overkomen, alles wat je nu niet kan komt door de rest van de wereld maar niet door jou, je omschrijft jezelf als een doorzetter maar ik heb geen enkel voorbeeld daarvan gelezen, ik lees het verhaal van iemand die alle verantwoordelijkheid voor zijn onmogelijkheden bij een ander legt en die altijd al opgeeft voordat hij begint en alle kleine tegenslagen als excuus ziet en gebruikt om op te geven.

Dit is gebaseerd op een kort stukje tekst, misschien klopt er dus niks van, maar dit is de informatie over jezelf die jij het meest relevant vindt en je vraagt om hulp dus ik reageer toch.

Pak jezelf bij kop en kont en DOE wat. Echt, ik word al moe van alleen je verhaal lézen, wat een moedeloos gedoe. Alles wat je verder zou kunnen helpen wordt bij voorbaat toch al afgeschreven. Het leven gaat niet vanzelf, ook bij anderen niet, soms moet je ZELF gewoon een drempel nemen en niet alles zo opblazen en uitvergroten.

Dit is JOUW leven, máák er wat van!
@ Janie,

Ik ben wel degelijk een doorzetter, ik beschrijf hier mijn probleem waarmee ik al een tijdje rond loop. Ik zie zelf geen uitweg omdat professionele hulp de kern niet behandeld. Ik ga hier niet in detail me levensloop vertellen en wat ik al wel allemaal heb bereikt in dit leven!,

Als ik ga schrijven van wat ik al bereikt heb krijg ik weer commetaar van (eigendunk of noem het zo gek niet op) ik weet ook wel dat ik ik degene ben die zelf een stap moet zetten!!,

Ik kreeg een tip om mijn verhaal hier op VIVA te zetten, met in de hoop dat ik serieuze antwoorden ideeen of andere tricks krijg om mijn situatie wellicht te verbeteren enof mij aantesporen/motiveren om stappen te zetten!.
@ Strong, ik heb je uitgenodigd voor vriendschap, wie weet kunnen we dan prive berichten sturen ik ben sinds vandaag lid dus ik probeer ook maar wat, ik heb sowieso wat aan je handvaten! Thanks!!, en dat van die G-Gedachten heb ik wel gehad ik ga het even terug opzoeken in de aantekeningen die heb gemaakt tijdens de groepstherapiesessies.
Rakker. Me pile beginnen te werken, dus ga nu f slapen. Hoorde net een raar geluid dus denk dat het verzoek binnen is gekomen. Kan het niet zo snel vinden. Reageer morgen weer. Gr
@ Strong, Weltruste
quote:rakkerr1988 schreef op maandag 25 maart 2013 00:04 @ Janie,

Ik ben wel degelijk een doorzetter, ik beschrijf hier mijn probleem waarmee ik al een tijdje rond loop. Ik zie zelf geen uitweg omdat professionele hulp de kern niet behandeld. Ik ga hier niet in detail me levensloop vertellen en wat ik al wel allemaal heb bereikt in dit leven!,

Als ik ga schrijven van wat ik al bereikt heb krijg ik weer commetaar van (eigendunk of noem het zo gek niet op) ik weet ook wel dat ik ik degene ben die zelf een stap moet zetten!!,

Ik kreeg een tip om mijn verhaal hier op VIVA te zetten, met in de hoop dat ik serieuze antwoorden ideeen of andere tricks krijg om mijn situatie wellicht te verbeteren enof mij aantesporen/motiveren om stappen te zetten!. Lees mijn reactie nog eens dan...

"@ Janie,

Ik schrijf volgens mij heel duidelijk WAT IK UIT JE VERHAAL LEES is niet de attitude van een doorzetter, maar ik lees maar een klein stukje tekst over jouw leven dus misschien zit ik wel helemaal fout.

Ik kreeg een tip om mijn verhaal hier op VIVA te zetten, met in de hoop dat ik serieuze antwoorden ideeen of andere tricks krijg om mijn situatie wellicht te verbeteren enof mij aantesporen/motiveren om stappen te zetten!.

Hoe wil je graag aangespoord worden dan? Ik spoor je toch ook aan? Niet op een manier die jij prettig vindt, maar ik doe precies wat je vraagt."

Op een forum zie je maar een klein deel van iemand. Op dat deel baseer je een mening en een oordeel, zeker als iemand daar om vraagt.

Misschien ben je op andere vlakken een geweldige doorzetter, good for you! In dot verhaal dus blijkbaar (naar mijn mening) niet.

Heel kut dat je leven niet altijd gelopen is zoals je het wilde, maar gebeurd is gebeurd. Ga nu eens kijken naar hoe jij de rest van je leven wil leiden, want daar heb je nog wel controle over.

Ik ben misschien directer en harder dan de meesten, maar zo ben ik wel duidelijk. Nogmaals, alleen maar goed bedoeld, als ik gemeen had willen zijn dan had ik je verhaal niet eens gelezen.

De boodschap in je verhaal is over het algemeen 'gaat toch niet werken' of 'durf ik toch niet'. Daar moet je van af, hoe ga je dat aanpakken? Die gedachten zullen niet zomaar verdwijnen.

Ik wens je veel succes. Maar lees mijn reactie zónder jezelf meteen te verdedigen, open mind. Je hebt aan mij niks uit te leggen, als ik het mis heb, dan heb ik het mis, dat kan gebeuren als ik niet alle details van je leven weet. Maar sta er tenminste wel voor open, voor álle reacties, niet alleen degenen die zeggen wat je graag hoort.

Nogmaals, sterkte, ik hoop dat je genoeg kracht kan opbrengen om je probleem aan te pakken
Je hebt erg veel info gegeven, willekeurig pak ik er maar gewoon een paar dingetjes uit.

Ik denk dat het tijd word om uit het hoekje te komen, waarin jij terecht bent gekomen!!!En dat je jezelf gaat bevrijden uit deze situatie. Ik weet hoe moeilijk dat is. Maar zoek wederom profesionele hulp!

Ook ik heb veel in mijn jeugd meegemaakt en op jonge leeftijd helemaal vast gelopen met oa angstklachten. Heb jarenlang verschillende therapien gehad. Net als bij jouw is niet alles even succesvol geweest. Erg teleurstellend. Maar toch ben ik actief door blijven zoeken! Waarom? Omdat ik zo graag mee wil doen in het leven en mijn leven op de rit wilde krijgen!!! Individuele begeleiding van verschillende therapeuten, maar ook meerdere deeltijd behandelingen heb ik gevolgd. En ik moet je zeggen, het is een lange zware weg voor mij geweest, maar ik ben door blijven vechten en zoeken. En uiteindelijk heb ik van alle therapien wel veel over mezelf geleerd, het heeft mij veel sterker en zelfbewuster gemaakt!!!

Voor jouw is het denk ik belangrijk dat je een lijst maakt met daarop je problemen, waar loop jij in het leven tegen aan en wat wil je veranderen. (Dit kan je al veel inzichten geven)

Enkele voorbeelden die volgens mij op jouw lijstje zouden kunnen komen te staan:

- problemen met assertiviteit: je vind het moeilijk om voor jezelf op te komen en grenzen aan te geven.

- angstklachten.

- daginvulling.

- weinig sociale contacten.

En probeer vervolgens voor jezelf te bedenken wat zijn mogelijke stapjes die je zelf kan zetten om dit probleem op te lossen en welke ondersteuning denk je hierbij nodig te hebben?

Als je dat voor jezelf een beetje weet kan je als je om hulp zoekt ook beter aangeven wat je zoekt!

Mocht je groepsbehandeling worden aangeboden dan denk ik dat dat je misschien wel heel erg zou kunnen helpen. Omdat je lotgenoten ontmoet, dus letterlijk weer onder de mensen komt, je zult ervaren dat je een plekje in een groep krijgt. Je er kunt oefenen om jezelf te laten zien maar je van en met elkaar heel veel kunt leren en de dingen die je wilt leren/ veranderen kun je in een veilige omgeving oefenen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Sterkte!!!
@ Smilee, nou hier kan ik zeker iets mee,, ik ga kijken of ik nog een x in aanmerking kom voor een doorverwijzing. Ik vind het niet zo leuk om nu weer door die molen te moette van psychologen maar ik wil voor me zelf ook een beter leven, en omgaan met dat gene waar ik tegen aanloop. Nou horen veel problemen ook met het Syndroom wat ik heb voor die gene die geintresseerd zijn www.klinefelter.nl Ik kan heel goed alleen zijn en voor mij zelf zorgen, maar iemand om mij heen die naar mij luisterd en of begrijpt is een verlangen van mij. Veelal zit tussen mijn oren, en vaak als ik iets geprobeerd heb lukt het mij ook wel. Maar om bijvoorbeeld relax te gaan winkelen in een niet vertrouwde omgeving lukt mij niet, en of ik die vriendin op zoek of andersom in gedachte is dat al een paar x gelukt maar in reallife houdt iets mij tegen. Nogmaals dank voor de TIPS! in het algemeen, ik ga er zeker iets mee doen!!.. Nu ga ik proberen te slapen en niet te piekeren (haha)
Wat is volgens jouw de kern van je problemen?
Ik denk dat het voor jouw belangrijk is dat je jezelf niet langer verstopt achter je problemen en je ziekte.

Probeer het volgende uit te zoeken:

-Waarom lukt het je niet om relaxt te winkelen in een vreemde omgeving?

- Wil je dat hierin wat veranderd?

- Waar ben je bang voor? Is dit reëel?

- Welke gedachten heb je?

- Wat is het ergste wat je zou kunnen over komen? Is dit reëel?

- Wat zou mij kunnen helpen?

- Hoe kan ik het voor mezelf makkelijker maken?

Ik ben er van overtuigd dat als je ECHT iets wilt, dat je heel veel kunt leren en kunt bereiken!
Ja ik denk het pest verleden, De angst dat ik in paniek raak hyperventilatie (het wordt wel minder) ..

En zoals het met openbaar vervoer bus trein heb ik ook al wel geoefend eerst met iemand en later alleen.

Maar ook dit is nu al weer zes maanden geleden dat was nog tijdens de therapi periode.

Maar ik heb zojuist een afspraak gemaakt met iemand waar ik al eeuwen niet ben geweest, en die komt mij halen bij ut station zodat ik weer stappen ga ondernemen, hopelijk is dit een goed begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven