Gerookte duivenborst

29-03-2013 15:14 7 berichten
Van een superlieve collega heb ik een 10tal bevroren duivenborststjes gekregen. Deze zijn gerookt en helemaal gaar en zij geeft aan dat ik ze alleen maar hoef te ontdooien, vliesje verwijderen en in plakjes moet snijden.

Maar ik wil ze veel liever warm eten met andere lekkere dingen. Maar wat? En hoe?

Op internet kan ik wel recepten vinden maar dat is allemaal nog niet gerookt en gaat om houtduif.

Is het bereiden van duif of houtduif anders? Iemand een tip voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Met een salade en een zoetige dressing?
maar dan koud? Ik wil het eigenlijk graag warm eten maar ben bang dat het taai gaat worden.

Heb je het zelf weleens klaar gemaakt in een salade?
Ik zie het een beetje hetzelfde als plakjes gerookte eendenborst of carpaccio, eigenlijk. Dus dat eet je koud, als voorgerecht, zou ik zeggen.

Je duivenborstjes zijn tenslotte alg aar, dus als je dat nog een keer gaat verwarmen worden ze taai en droog. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je een heet sausje maakt, bijvoorbeeld iets van port met jam ofzo, en daar de duivenborstjes even ingooit om iets te verwarmen.

Maar ik zou ze lekker in plakjes snijden, in een waaiervorm op je bord leggen en dan een groene salade erbij met lauwwarme bietjes in plakjes en een balsamicodressing.
Dank voor jullie advies, ik ga er gewoon een lekkere bord carpaccio van maken. Ik kijk nog wel even wat ik er allemaal bij ga doen.

Toch handig zo'n forum
Ik stel me ook een carpaccio voor a la eendenborst. Met een zoet rood sausje en een rauw fijn gesnipperd uitje zou heerlijk moeten zijn
Duif..hmm..is wel goedkoop vlees in deze financieel moeilijke tijden..!
ikhouechtvandoperwtjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven