Wat zie jij
zaterdag 30 maart 2013 om 21:15
Wat denk jij wanneer je in de spiegel kijkt? (voor de lolbroeken: figuurlijk bedoeld):
-Ik ben een winnaar!;
-mijn waarden overleven dit decennium wel;
-morgen weer een dag;
-ze zullen het ooit op mijn manier gaan zien;
-we zullen allemaal branden in de hel.
Wat ben jij? En waarom?
In de beste traditie van OP's zal ik aftrappen:
Ik ben een cynische romanticus (nee dat kun je niet kiezen in de poll ).
-Ik ben een winnaar!;
-mijn waarden overleven dit decennium wel;
-morgen weer een dag;
-ze zullen het ooit op mijn manier gaan zien;
-we zullen allemaal branden in de hel.
Wat ben jij? En waarom?
In de beste traditie van OP's zal ik aftrappen:
Ik ben een cynische romanticus (nee dat kun je niet kiezen in de poll ).
zaterdag 30 maart 2013 om 21:50
zaterdag 30 maart 2013 om 21:56
Toen ik 20 was verketterde ik fossiele brandstof en vond ik dat ouders gewoon lekker moesten scheiden wanneer ze elkaar niet meer lief vonden.
20 jaar later werk ik voor de duivel en zie ik het drama van kinderen zonder basisveiligheid.
Hoe sla je je er doorheen? Opportunisme? Of kun je je terugtrekken als romanticus en erken je je minimale aandeel in het grote geheel?
20 jaar later werk ik voor de duivel en zie ik het drama van kinderen zonder basisveiligheid.
Hoe sla je je er doorheen? Opportunisme? Of kun je je terugtrekken als romanticus en erken je je minimale aandeel in het grote geheel?
zaterdag 30 maart 2013 om 22:04
Ik voel me vooral verstild sinds een paar jaar. Ben nu 35. Dichtbij het hart van de dingen, zowel in de pijn als in de fijne dingen. Zo aandachtig en zorgvuldig mogelijk met tegelijkertijd het weten dat het weinig uitmaakt, alles draait toch wel door. De zin ervan ben ik kwijt. Is wel iets anders voor teruggekomen maar dat laat zich niet noemen.
Dus géén idee welke ik in de poll ben, geen van allen denk ik .
Dus géén idee welke ik in de poll ben, geen van allen denk ik .
zaterdag 30 maart 2013 om 22:06
Amand ziet gewoon een bittere zuurpruim.
En hoezo is het erkennen van wetmatigheden het verschil tussen een opportunist en een realist. Slaat nergens op.
Ik ben het allebei, trouwens.
En ja een beetje opportunisme doet niemand kwaad, dus ik snap chartreuse wel.
Maar voor amand is het zeker een vies woord. ? Zoiets als fossiele brandstof.
En hoezo is het erkennen van wetmatigheden het verschil tussen een opportunist en een realist. Slaat nergens op.
Maar voor amand is het zeker een vies woord. ? Zoiets als fossiele brandstof.
.
zaterdag 30 maart 2013 om 22:07
quote:_lupine_ schreef op 30 maart 2013 @ 22:02:
Weet ik niet. Je bent sowieso een minimale in het grotere geheel, maar dat maakt je geen romanticus volgens mij. Vind het eerder cynisch.
Dat is nu juist waar het interessant wordt volgens mij.
De romanticus waant zich in een wereld waarin zijn of haar invloed uiteindelijk erkend wordt, de cynicus weet zich verzekerd van een omgeving die zijn of haar persoonlijke invloed negeert.
Weet ik niet. Je bent sowieso een minimale in het grotere geheel, maar dat maakt je geen romanticus volgens mij. Vind het eerder cynisch.
Dat is nu juist waar het interessant wordt volgens mij.
De romanticus waant zich in een wereld waarin zijn of haar invloed uiteindelijk erkend wordt, de cynicus weet zich verzekerd van een omgeving die zijn of haar persoonlijke invloed negeert.
zaterdag 30 maart 2013 om 22:09
quote:pastiche schreef op 30 maart 2013 @ 22:04:
Ik voel me vooral verstild sinds een paar jaar. Ben nu 35. Dichtbij het hart van de dingen, zowel in de pijn als in de fijne dingen. Zo aandachtig en zorgvuldig mogelijk met tegelijkertijd het weten dat het weinig uitmaakt, alles draait toch wel door. De zin ervan ben ik kwijt. Is wel iets anders voor teruggekomen maar dat laat zich niet noemen.
Dus géén idee welke ik in de poll ben, geen van allen denk ik .Wanneer je water, voedsel, onderdak en kleding hebt, ben je toch vrij om je eigen leven vorm te geven?
Dus géén idee welke ik in de poll ben, geen van allen denk ik .Wanneer je water, voedsel, onderdak en kleding hebt, ben je toch vrij om je eigen leven vorm te geven?
zaterdag 30 maart 2013 om 22:11
quote:impala schreef op 30 maart 2013 @ 22:06:
Maar voor amand is het zeker een vies woord. ? Zoiets als fossiele brandstof.Ik wil best je post reageren, maar ik snap niet wat je schrijft. Sorry, echt niet
Maar voor amand is het zeker een vies woord. ? Zoiets als fossiele brandstof.Ik wil best je post reageren, maar ik snap niet wat je schrijft. Sorry, echt niet