elektrich roken

22-03-2013 11:26 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben sinds een week over op elektrisch roken. Ik vroeg me af of er hier meer zijn die 'dampen' en wat jullie ervaringen zijn.

Mijn ervaringen zijn tot nu toe overwegend positief. Ik heb nog steeds wel af en toe het gevoel dat ik iets mis. Maar ik voel me zoveel frisser. Ik had niet verwacht dat het me zo zou meevallen.
Jaaa geeltje, probeer het nou toch! Ik zit nog wel een beetje te pielen hoor, maar heb sinds vanmiddag niet meer gerookt. Heb mijn sigaretten weggegooid!

Swf, ik rookte ook veel. Zeker een pakje per dag. Ik zou het echt proberen. Op de duur wil ik zonder nicotine en dan stoppen.

Al met al ben ik blij. Tot nu toe dan. : rofl:
Stan rookte ook echt veel en heeft echt tig serieuze stoppogingen gedaan. Het lukte hem gewoon niet en nu is ie er sinds november vanaf en dampt een stuk minder dan in het begin. Bovendien is het niet zo'n ramp om terug te vallen op dampen dan weer te beginnen met roken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
swf die stress van helemaal niet dampen wil ik mezelf nog niet opleggen. Toen ik begon met dampen mocht ik er van mijzelf ook nog gewoon a-tjes bij roken. Maar na een paar dagen dampen taalde ik niet meer naar mijn tabak en die bleef in de la liggen. Mijn zoon heeft het uiteindelijk opgerookt

Maar het overkomt mij nu wel eens dat ik in de morgen na mijn 1e kop koffie helemaal vergeet te dampen. En ik heb geprobeert met 0mg nicotine maar dat werkte voor mij nog niet dus zit nu op 6mg nicotine. Soms mix ik een flesje 0mg met 6mg zodat ik 3 mg nicotine heb
Ik gebruikte ook een inhaler omdat mijn longfunctie achteruit is gegaan na jaren roken, die gebruik ik nu helemaal niet meer sinds ik damp
Nee, dat is waar. Dampen is dan minder erg dan roken. Stom woord trouwens, dampen.

Kan je ook in de winkel verschillende soorten merken e-sigaretten krijgen? Ik koop eigenlijk liever in een winkel dan webwinkel zodat ik het met eigen ogen kan zien en aan de verkoper nog vragen kan stellen.
Mika, wat zijn A-tjes? Als ik me goed herinner damp jij nu 7 maanden? En met e-roken zit je op 6mg, op hoeveel mg nicotine zat je met het gewone roken?

Shit.... Ik begin enthousiast te roken over deze vorm van roken, hahahahaahah. Ik overwoog al laser en acupunctuur. Zou ik dan toch kunnen stoppen? Yiiiiiiihaaaaaaaa!
Lol... Enthousiast te worden.....
Ik hoop voor je dat het je zo gaat lukken. Ik ken uit mijn omgeving enkel succesverhalen wat betreft dampen. Het lijkt mij de moeite van het proberen waard.
You know how I know? Because I reeaally think so!
A-tjes zo noemen we de gewone sigaret/tabak

Ik rookte altijd tabak en heb geen idee hoeveel nicotine erin zat

swf ik heb 35 jaar gerookt en met dampen was ik er zo vanaf. Heel veel dampers zijn er enthousiast over.

Maar lees je eens in heb het elektrisch-roken.com forum, daar vind je heel veel informatie
Bedankt dames! Ik ga me zeker inlezen en het proberen. Ik kom erop terug!
Wat leuk dat iedereen zo enthousiast is. Ik ben ook nog steeds enthousiast ben nu bijna 4 weken sigaret vrij. Ik had eerlijk gezegd nooit gedacht dat ik de 4 weken zou halen. Ik kan nl. in het begin ergens heel enthousiast aan beginnen en later volledig inkakken. Maar dit voelt anders. Ik heb totaal geen behoefte aan een sigaret. Soms denk ik wel eens 'zal ik er een pakken' (manlief rookt nl. nog wel) maar ik doe het niet. Als ik er langer over nadenk heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik denk dat het puur nieuwschierigheid is of ik het nog lekker vind. Collegaatje van mij is tegelijkertijd overgestapt maar ik merk dat het haar veel moeilijker valt. Haar man is ook overgestapt maar die vergeet zijn smoker nog wel eens en dan haalt hij toch een pakje sigaretten. Omdat hij het zielig vind voor haar, haalt hij er dan ook een voor haar. Ze blijft dus elke keer toch weer gewoon roken en zo houd je de behoefte wel in stand. Mijn ervaring is dat je gewoon geen gewone sigaretten meer moet roken, dan is de eventuele behoefte zo over.

Ik denk er nu aan om via i-smoke een abonnement te nemen. Klinkt wel aantrekkelijk en nog een extra stok achter de deur om door te zetten (je zit er tenslotte een jaar aan vast). Ik heb dan ook gelijk een extra set een extra oplader. Ik moet er niet aan denken dat ik straks op vakantie ben en mijn oplader of een van de batterijen begeeft het.

Nou succes verder allemaal en laten we elkaar op de hoogte houden hoe het gaat. Het motiveert mij iig wel om verhalen van anderen te horen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke "smaakjes" jullie hebben waar je tevreden over bent, ik heb een aantal weken geleden een elektrische sigaret aangeschaft en op zich was het goed te doen maar ik kon geen enkel lekker smaakje vinden (verschillende liquids geprobeerd) en intussen is mijn buuf helemaal blij met mijn elektrische peuk

Ik weet dat het nooit hetzelfde zal zijn als een gewone sigaret maar is er iets wat er op lijkt ??
Ik mix. 9 druppels cherry, 2 druppels mint en de rest dessert.

Ik heb juist bewust gekozen voor een smaakje omdat je met alleen de dessert bijv. toch nooit de gewone sigarettensmaak krijgt. Op die manier ga ik het ook niet de hele tijd lopen vergelijken.
Hier tweede rookvrije dag. Soms heb ik wel trek maar neem dan een flinke haal aan mn apparaat

Hoe dampen jullie eigenlijk? Ga je er voor zitten net als met een sigaret? Hoeveel trekjes etc? Ik neem telkens een of twee teugen en kan er dan weer een uur tegen. Als ik achter elkaar damp word ik wel licht in m'n hoofd. Beter vind ik, des te eerder ben ik hier ook klaar mee.

Ik heb er nu een aardbeiensmaak in. Gisteren anijs en ik heb nog 2 tabaksmaken. Hoe lang doen jullie van één vulling?

Dat abonnement klinkt wel goed Pavlova.
Pavlova dat abonnement zou ik niet doen, als je het uitrekent ben je heel duur uit.

Ans wat goed van je 2e rookvrije dag, volhouden he

De meeste mensen die beginnen met e-roken willen een echte tabakssmaak. Nou die is er dus niet, ze proberen het wel maar tabakssmaak is gewoon goor.

Ik dampte in het begin heel veel caramel, vond ik heerlijk om te dampen. En op een gegeven moment krijg je een dip, dan is er geen enkele liquid naar je zin. Nu damp ik veel banaan, echte lekkere bananen schuimpjessmaak

Ans doordat je licht in je hoofd word kan ook zijn dat je nicotine te hoog is. 2 teugen is echt niet veel. Ik damp nu zelf met de eroll (google er maar eens op) en die heb ik gewoon tussen mijn tanden en dampen maar. Kan dan dus dampen en typen tegelijk

Maar zoals ik al eerder zei, op het forum van elektrisch-roken.com vind je veel informatie en betrouwbare webwinkels!
Mika65,

Ik heb het uitgereken en ben zeker niet duurder uit. De vloeistof die ik over heb neemt een collega van me over (want 3x 30ml is te veel voor mij). Daarnaast betaal ik geen bezorgkosten meer en wanneer ik toch nog iets moet bestellen krijg ik 10% korting. Dus voor mij is het voordeliger.

Ans, mss trek je wel te hard of moet je te hard trekken en word je daardoor licht in je hoofd. Welke nicotine sterkte heb je?
Ans, ik gebruik ongeveer 3 vullingen per dag. Op mijn werk neem ik gewoon regelmatig een rookpauze maar thuis damp ik wanneer ik zit (best veel dus). S'avonds voor de tv heb ik hem constant bij de hand, gewoon omdat ik het lekker vind, niet omdat ik behoefte heb aan nicotine.
Dames, ik wil jullie hartelijk bedanken, ook namens mijn man :-) Ik ben door dit topic gestopt met roken en ik heb een ego c besteld. Nog even wennen, maar erg enthousiast! Ik heb me o gelijk ingeschreven bij een forum, erg nodig want het is net een vreemde taal die je moet leren. Bestellen julloe altijd bij dezelfde of zoeken jullie naar nieuwe smaken?
Wat leuk om te horen ariesmonique. Het is idd een vreemde taal die je moet leren he. En zoveel dingen om uit te vinden. Ik lees vaak mee met zo'n forum en daar hebben ze het wel eens over een hobby. Nou voor mij voelt het ook als een nieuwe hobby.

Ik bestel bij goedkooproken maar heb nu een abonnement afgesloten bij i-smoke. Het is even uitvogelen wat de beste site voor mij is. Ik heb nog geen andere smaakjes uitgeprobeerd behalve mint en cherry. Mss ga ik in de toekomst nog wel wat anders proberen. Kaneel lijkt me wel lekker maar voorlopig ben ik hier nog tevreden mee.

Mijn omgeving is ook erg blij met me. Het stinkt niet meer in huis, ik stink niet meer enz.

Succes en ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat bevallen.
Ik heb nu appel, erg lekker! Lijkt me zo heerlijk om in bed te roken :-)

Zit jij op het forum van elektronisch roken.com?

Ik snap die verhalen niet van die verdampers en dat mengen van smaken?

Waarom kopen mensen meerdere e-sigaretten? Zal best een keer duidelijk worden..

Dit is in elk geval beter dan roken, en goedkoper!
Vandaag heb ik French Pipe geprobeerd. Erg lekker, beetje zoet ook. 3 vullingen per dag! Dat is veel Pavlova. Ik doe bijna 2 dagen met één vulling. Ik damp om van het roken af te komen natuurlijk. Ik neem pas een teug als ik trek in een sigaret heb. Duizelig ben ik niet meer hoor. Ik heb 16 mg. Vandaag heb ik zoethout, mint en watermeloen besteld. Heb hier nog 4 flesjes liggen dus kan ik wel meer dan een maand vooruit. Denk ik .

Haha ariesmonique, mijn man zei ook al, nu kun je in je nest roken hahaha. Ik ben dat niet van plan hoor. Hij lacht zich rot om mij en mijn apparaat. Verbazingwekkend dat ik gewoon niet meer rook! Nog steeds blij hier
Ik snap ook geen bal van die terminologie hoor Monique. We zullen het heus wel leren. Ik heb vanmiddag op youtube filmpjes over mijn iMist bekeken.
Deze 3/4 filmpjes zijn erg duidelijk! Wel Engels, maar toch goed te volgen...

https://www.youtube.com/w ... ture=youtube_gdata_player

Erg bizar dat ik nu mijn normale sigaret al niet meer lekker vind! Nooit gedacht dat dat zo snel zou gaan!
http://www.zeneca.nl/

Dit is een hele leuke site waar veel uitgelegd wordt! Erg leuk om te lezen!
Mijn favorieten op youtube zijn Pbusardo http://www.youtube.com/watch?v=iVFSk5fW7bo en

GrimmGreen http://www.youtube.com/watch?v=Ol-Ol8qWPic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven