even bevestiging nodig...

16-04-2013 15:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist bij mijn vader en zijn vriendin (via email, ik kan mij beter uitdrukken als ik schrijf) laten weten dat ik mij nogal vervelend voelde over een bepaalde discussie die we hadden. (lang verhaal)

Het komt er op neer dat ze een bepaald advies gegeven hadden op een manier dat ik mij niet helemaal volwassen behandeld voel.

nu heb ik echt vreselijk zitten twijfelen (vooral mijn vader kan slecht tegen kritiek) maar ik heb het toch gedaan. (uiteraard zo rustig mogelijk en niet op een 'scheld-manier'.

Gevoelsmatig voel ik mij nogal opgelucht.

Echter zoals verwacht vraagt 'mijn hoofd' zich af

of ik er goed aan gedaan heb...

Al vind ik dat als ik mij niet goed behandeld voel (was waarschijnlijk hun bedoeling niet) dat ik dat best mag zeggen.

Als iemand zich dan op zn *** getrapt voelt is dat niet mijn probleem...

Het eeuwige gevoel versus verstand gevoel.....

Wat ik hier verder mee wil: moest het vooral even kwijt...
Doe ik ook niet want het lucht nogal

op....

Thanks allemaal, ook voor de tips :-)
Als je klaar bent met die discussies dan ga je ze voortaan gewoon niet meer aan.

Ik had zo'n schoonvader die dacht dat hij mij, op naar ik vermoed ongeveer jouw leeftijd (begin 20?), wel kon voorschrijven hoe ik mijn leven met zijn zoon moest leiden. Consequent gereageerd door vriendelijk te glimlachen en hem duidelijk te zeggen dat ik het tóch op mijn manier ging doen. Hij werd weleens kwaad maar dat heb ik gewoon net zo consequent genegeerd. Zijn probleem. Niet het mijne. Inmiddels 23 jaar verder kunnen we prima met elkaar overweg.

Soms moet je gewoon op een vriendelijke manier duidelijk zijn en het dan van je laten afglijden. Ruzie maken binnen je familie schiet je niets mee op.
Leentje, thanks.

Ik ben overigens 30

(vandaar dat ik me lichtelijk gekleineerd voel

door de bemoeienis van mijn vader)

Overigens hebben 25+ers ook gevoel
O, ik dacht dat je jonger was. Nou dan wordt het zeker tijd dat je vader leert om zich niet meer overal mee te bemoeien.
hoe is het afgelopen eigenlijk, heb je nog een reactie gehad?
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven