Het grote glittertopic

18-11-2012 07:49 2814 berichten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

In de vaart der topicopenings kan een glittertopic natuurlijk niet ontbreken.

Kom hier gezellig van alles delen en glitteren voor elkaar (of gewoon voor jezelf).

Alle reacties Link kopieren
Nee, wij gaan ook (weer) niet. Volgende maand wil ik echt gaan (denk ik).

Schoolreisje is naar Dippie Doe in Best, binnen en buitenspeeltuin. Een hele dag.........heb al een beetje spijt van mijn aanmelding.

Dochter is blij dat ik meega, nu ik nog.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Nou, als je dochter blij is, misschien word jij dan ook nog blij als je je blije dochter ziet. Stel voor dat ze het vreselijk vond dat je meeging (wacht maar tot ze ouder is grapje!!) Wel vermoeiend zeg, een hele dag. Ik snap je bedenkingen heel goed.

Volgende maand wil ik ook gaan (denk ik). Lijkt me namelijk wel heel leuk. En Feel Good, dat kan ik wel gebruiken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dit krijg je (o.a.) als je feel good intikt:

Dat ziet er wel heel feel good uit, behalve dan dat ze in Teletubbieland aan 't rennen is. Je weet maar nooit wat je daar tegenkomt (oh oh)

Later is nu
Oef, Teletubbieland. Daar heb ik destijds nog heel wat naar gekeken, toen, met de kinderen. Dat is in ieder geval één ding wat ik absoluut niet mis!
Gelukkig groeien ze daar overheen, Elmervrouw
Later is nu
Ik heb trouwens wel een lekkere zondag gehad. Lekker in de tuin, eindelijk! Vanmiddag vrienden over de vloer. Zij zijn nou met m'n man naar een concert, hun zoons verblijven hier. Ze hadden nl. geen oppas.

Gelukkig heb ik grote kinderen, die dat verder regelen

Later is nu
Ha fijn Dream. Ik heb wel even in de tuin gezeten, boek uitgelezen: Jodi Picoult - Het tere kind. Ik vind haar geweldig schrijven, wou dat ik het zo kon. Ik miste gewoon de hoofdpersonen, toen het boek uit was

Mijn update, laatste hoofdstuk, heb ik net naar de uitgever gemaild. Dus klaar met WOGgen.

Verder ondanks dit alles toch niet blij
Hoe gaat het nu met de ontwikkelingen dan Ev? Loopt het nog? Of staat het stil?

Ja, dat zijn mooie boeken, als je bij je hoofdpersonen blijft.

Ik heb dat in vakanties erger, trouwens. Dan kan ik zo 3 boeken verder nog met bepaalde personen in gedachte bezig zijn. Waarschijnlijk omdat er dan minder afleiding is.
Later is nu
Het is compleet afwacht-stand. Ik heb mijn dochter laten weten dat van mijn kant alles geregeld is met de ambassade. Ze reageerde enthousiast. Dat wel.

Van hem hoor ik niets en ik vertik het om zelf weer contact op te nemen. Geen idee wat hij in zijn schild voert. Gaat het door of niet? Kan het zomaar? Dat dus.

Vanmiddag in het dorp sprak een vrouw die ik niet kende, maar zij mij wel, mij aan en zei dat ze mijn boek aan het lezen was. Ze vroeg hoe het nu was. Dus ik geef een update, maar voel me daarna zo rot, want ik moet weer met het verhaal naar huis, en ik had het juist zo goed mogelijk naar de achtergrond verdwongen.

Maar eigenlijk is alles wat door de therapie omhoogkomt nog veel pijnlijker dan dit.
Het grote probleem is eigenlijk dat ik zo goed heb geleerd (al van heel jongsaf aan) om onzichtbaar te zijn, dat ik dat bijna niet kan doorbreken. Niet lastig zijn, niet opvallen, niet je mond opendoen over je échte gevoelens; dat dus. Altijd me (teveel) inhouden. En dat breekt me zo op. Ik zie wat ik doe, ik weet waarom, ik heb alle inzicht nu wel, en nog kan ik dit niet doorbreken. Daardoor voel ik me zelfs met mensen samen alleen. (Niet quoten ajb, want ik ga dit later wissen.) <- dit dus ook, niet alleen privacygevoelige dingen wissen, maar ook dingen over wat ik echt voel.
Elmervrouw, ik hoop zo ontzettend dat je wel ergens je gevoelens kan uitten zonder te hoeven wissen.

Gelukkig kan je in therapie veel kwijt. Dat 't ook juist weer lastig is dat veel dingen omhoog / open komen dat herken ik heel erg. Moeilijk is dat hé, wegstoppen is veel makkelijker (maar niet beter, en dat weten we ook wel).

En 't is natuurlijk ook een enorm iets wat er met je gebeurd(e).

Ik hoop wel, wat ik ook bij Eindeloos schreef, dat ik 't fijn vind dat je je hier kunt uitten.

We kunnen alleen helpen en steun geven, maar ik hoop dat dat ook een positief iets is.

(Als ik nog iets weg moet halen, dan hoor ik 't hé!)
Mijn zondag was helaas niet zo leuk.

Zo balen dat ontspannen en redelijk vrolijke dagen toch weer afgewisseld schijnen te moeten worden met gespannen en emotionele dagen.

En waardoor dat dan komt dat weet ik niet. Dan moet ik weer om me heen schoppen, ben ik zenuwachtig en gespannen als een gespannen boog.

Ik hoop maar dat mijn gevoelens en emoties op een gegeven moment weer wat vlakker worden, minder pieken maar voorla minder dalen.
Ik glitter even voor jullie, want kan geen zinnig woord hier op zeggen. Vind het zo moeilijk en lastig voor jullie! Hoop zo dat het snel beter zal gaan

Later is nu

Ik hoop dat vandaag voor iedereen een goed begin is voor een mooie week
Later is nu
Dit weekend stond weer in het teken van sport. Zaterdag en zondag wedstrijden en seizoensopeningen. Wel leuk hoor. De oudste is niet zo'n buitenspeler, dus zo wordt hij gedwongen anderhalf uur buiten te zijn, haha.

Maar het was ook lekker weer. Vorig jaar heb ik vaker langs de lijn staan kleumen dan dat het lekker was. Dit weekend was het heerlijk.

Verder besproken wat we met de tuin gaan doen. Daar moet het een en ander aan opgeknapt worden en manlief heeft de tuindeur gerepareerd. Die hing al lang (echt heel lang) uit het lood. Je weet wel, de deur kan nog gewoon dicht, dus het is niet urgent, maar je ergert je er elke keer aan als je door de deur moet. EN nu is het eindelijk in orde.

EV, hopelijk gaat het goedkomen met je dochter. Is ze bezig om naar nederland te komen?

Nou het wordt zo te zien weer een lekker zonnige dag. Wat een heerlijkheid na al die kou.

Oh ik zie dat het earthday is vandaag!

Earth Day.. geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Jullie wel?

Ja, heerlijk weer!

Ik heb nu een overleg bij P&O en ik weet eigenlijk niet meer waarover en waarom. Ja, ik weet het wel, maar wil het niet weten, geloof ik. Dus.. op weg maar..

Later is nu
Voor Eindeloos . Ik kijk eigenlijk nooit op het Glittertopic maar kwam je berichtje toevallig tegen. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop echt dat er een tijd komt dat het wat beter met je gaat, dat je je beter voelt . Liefs Hgjb
Later is nu
Zit ik te vertellen over één van mijn problemen, fibro, gaat de P&O-er daarover meer vragen, omdat zijn vriendin ook net de diagnose heeft en hij zich afvroeg of bepaalde dingen meer voorkomen.
Later is nu
Jeetje wat kan een schoolreisje vermoeiend zijn. Helemaal gebroken ben ik.

Gelukkig was 't heerlijk weer en konden we veel buiten zijn. Binnen was een soort indoor-kermis, donker en herrie.

Dochter was ook helemaal op maar vond 't gelukkig heel leuk.

Dreamer, he je verder nog iets aan 't gesprek gehad?
Nouja, ik ga door naar de bedrijfsmaatschappelijk werkster. Die mij overigens gelijk 's middags belde voor een afspraak en, volgens mij, over zaken begon waarvoor ik niet bij haar kom. Of m'n dochter al hulp heeft, bijvoorbeeld. Eh.. ja.. maar daar kwam ik niet voor

Erg he, zo'n schoolreisje. Bij onze kinderen was die altijd op vrijdag en dan was m'n man vrij. Die ging dan ook mee. Vermoeiend maar leuk, was meestal de reactie. En gezellig.

Later is nu
Ik ben een keer mee geweest op schoolreis, gelukkig naar een buitengebeuren en het was lekker weer.

Alleen wel jammer dat ik voor mijn zoon een knuffelbeertje kocht en dat een andere hulpmoeder het nodig vond om te sneren dat 'dat niet de bedoeling was, want andere kinderen krijgen ook niks'. Zeikwijf, het was bedoeld om thuis te geven en niet in het zicht van de andere kinderen.
O, moeders onder elkaar, altijd feest.....

Niks van Eindeloosje he? Ik denk zo aan haar en ik maak me zorgen.

Ik mag geloof ik niet mee op schoolreis. Ik kan ook niet nu maar als ik wel zou kunnen dan ook niet. Bij ons op school gaan alleen mensen mee die bevriend zijn met ouderraadleden.

Poe, grils, ik heb een heftige column geschreven en ben er best een beetje vol van. Emotioneel en zo.

Maar veel leuke dingen kijken en lezen vandaag verder.
quote:Elmervrouw schreef op 21 april 2013 @ 20:32:

Het grote probleem is eigenlijk dat ik zo goed heb geleerd (al van heel jongsaf aan) om onzichtbaar te zijn, dat ik dat bijna niet kan doorbreken. Niet lastig zijn, niet opvallen, niet je mond opendoen over je échte gevoelens; dat dus. Altijd me (teveel) inhouden. En dat breekt me zo op. Ik zie wat ik doe, ik weet waarom, ik heb alle inzicht nu wel, en nog kan ik dit niet doorbreken. Daardoor voel ik me zelfs met mensen samen alleen. (Niet quoten ajb, want ik ga dit later wissen.) <- dit dus ook, niet alleen privacygevoelige dingen wissen, maar ook dingen over wat ik echt voel.

Is toneelspelen niks voor jou? Verhalen vertellen, poëzie voorlezen?

Of een dansvorm?

Leren om jezelf aan anderen te laten zien? Het kan je ontzettend helpen bij het ontwikkelen van wat meer zelfverzekerdheid als je er mee aan de slag gaat in hobbyvorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven