Autocorrectie aanpassen?

10-06-2013 15:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn iPhone heb ik autocorrectie aanstaan, ik vind het wel prettig

Maar vanaf dag 1 komt er 'Moët' als ik 'moet wil typen'. Dus met een hoofdletter en een dubbele punt op de e.

Bij 'goed' komt er 'Gied' Altijd.

Kan ik dit aanpassen, weet iemand dit?
Je bent zelf een theepot
Goede vraag! Mijne maakt idd ook Gied van goed, vaaag! Maar ik weet het antwoord niet
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Bij mijn samsung kan ik woorden wissen.

Geen idee hoe dat werkt bij de iphone.
Ik weet het ook niet op de IPhone. Met een Android telefoon staat het bij instellingen -> taal en toetsenbord en dan gebruikerswoordenboek. Kan je iets soortgelijks vinden?
Nee, niet iets dat daar op lijkt. Of althans, ik zie het niet.

Het vroegere T9 werkte heel anders natuurlijk. Die was 'persoonlijk' en had ook nadelen.
Je bent zelf een theepot
Kan het zijn dat jullie toetsenbord ingesteld is op English (UK)? Dat heb ik namelijk vaak wanneer ik een smiley gebruik dat het dan verspringt naar de Engelse toetsenbord. Als je weer op de logo drukt waar je naar de smiley gaat weer indrukt zie je dat het weer verspringt naar Nederlands. Of je houdt dat knopje even 2 sec ingedrukt en dan kan je zelf de taal selecteren wat het moet zijn. Hoop dat het hiermee lukt zo niet, Dan weet ik helaas niet wat het anders kan zijn
@la-lady

Ik heb idd een Engels en NL toetsenbord maar niet vanaf het begin en die rare woorden zijn er wel al vanaf het begin

Die woorden komen ook tevoorschijn als ik het NL toetsenbord aan heb; als ik het Engelse toetsenbord aan heb komen er hele andere rare woorden soms op mijn scherm ;)

Aangezien Janna het ook heeft, met dezelfde woorden dus, denk ik dat er een 'algemeen' woordenboek achterzit en niet zoals T9: persoonlijk en zelflerend
Je bent zelf een theepot
Ik heb ook dit probleem! Best wel raar eigenlijk, heb ook niks kunnen vinden waardoor je dit kan aanpassen. T9 werkte beter inderdaad, en daar kon je ook zelf nog woorden toevoegen of aanpassen!
Live every day like it's your last day!
De vraag is dan of iedereen met een iPhone dezelfde autocorrectiewoorden heeft ;)

goed -> Gied (met hoofdletter, altijd)

moet -> Moët
Je bent zelf een theepot
Ik heb n iphone 5 maar ik heb dat niet ,net even geprobeerd ,ik weet ook niet of ik dat voorheen wel had .

Straks word bij mij wel altijd steaks ,ook wel irritant .
Ik heb een 4 Irene, dat zal het zijn ;)
Je bent zelf een theepot
Moet --> Moët heb ik alleen als ie op Engels staat.
Op de i-pad ook al zo irritant. Daar is het uit te schakelen bij instellingen - algemeen - autocorrectie. Kan dit niet ook bij de i-phone?
Ik wil mijn autocorrectie niet uitzetten LadyZiva, ik vroeg me af of de woorden aangepast konden worden.
Je bent zelf een theepot
Gewoon uit zetten die handel. Heb ik in Word e.d. ook gedaan. Ben prima in staat zelf foutloos te schrijven, daar heb ik geen software voor nodig. Ik irriteer me alleen maar aan al die autocorrecties die van alles voorstellen wat jij niet wilt. Ik typ wel gewoon wat ik wil.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hebben meer mensen last van (en ik herken ook de Gied)

Oplossing: www.goeievraag.nl/vraag/c ... phone-woorden-auto.287066

En dan de bovenste optie.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
En ik ontdek net dat hij het na aanpassen op iPhone ook automatisch toevoegt op de iPad.

En het werkt goed! <- hierbij getest!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Goed goed. Test dus goed!!!

Zo, nu de andere woorden

Mijn dank is groot
Je bent zelf een theepot
Handig! Enne goed!

Ook best handig voor andere woorden die je vaak typt, bijv fb-->Facebook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven